مصرف ویتامینی که باعث سکته میشود!

ویتامینی که درصورت زیاده روی سبب پیدایش سکته میشود …

مقدار استفاده مجاز این ویتامین دوازده میلی گرم است، مصرف بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم طی روز این ویتامین که از راه مکمل‌ها وارد بدن میشود سبب پاره شدن رگ‌های مغزی می‌گردد که نهایتا منتهی به سکته شده و عواقب بسیار بدی را بهمراه دارد. البته برآیند پژوهش هایی که در گاهنامه پزشکی انگلیس انتشار یافته آمده است مصرف ویتامین e میتواند ریسک مبتلا شدن به نوع خاصی از سکته مغزی را که بر اثر مسدود شدن عروق خونی بوجود میآید تا ۱۰ درصد افت دهد. ولی مجموعا محققان اعلام کردند مضرات استفاده زیادتر از حد مکمل‌های ویتامین e خیلی بیش‌تر از فواید آن است میلیون‌ها نفر در انگلیس از مکملهای ویتامین e استفاده مینمایند که به شکل خالص یا به صورت ترکیب با ویتامین‌های دیگر به شکل قرص‌های مولتی ویتامین عرضه می‌شوند.
ویتامین e یکی از آنتی اکسیدیشن‌های قدرتمند است که به عقیده محققان از مبتلا شدن به مشکلات قلبی جلوگیری میکند و به قوی‌تر شدن و افزایش انعطاف دیواره‌های رگ‌های قلبی کمک شایانی میکند محققان اعتقاد دارند برترین شیوه به منظور جلوگیری از مبتلا شدن به سکته قلبی ورزش کردن، داشتن سیستم غذایی مناسب و چکاپ مرتب فشارخون است.

سکته یکی از رایجترین علت‌های مرگ و آسیب در دنیاست.

بااهمیت‌ترین دلیل ظهور سکته مسدود شدن یا پاره شدن رگ‌های مغزی هستند بدین گونه رویه خون رسانی به سلولهای مغزی متوقف شده و سلول‌های مغزی گرفتار زیان جدی می‌شوند گفته میشود ویتامین e یک آنتی اکسیدیشن است که از سلول‌ها در مقابل مولکول هایی بنام رادیکالهای آزاد حفاظت می‌کند؛ ولی پژوهشگران آمریکایی حدس می‌زنند که ویتامین e در دوزهای بالا می‌تواند بعنوان یک اکسیدکننده نیز عمل کند و سبب اکسیداسیون شود و بنابراین به سلول‌ها زیان بزند. پژوهشگران در این بررسی مدت چهار سال میانه استفاده روزانه ویتامین c و اسیدفولیک و مکمل‌های ویتامین e را در همگان ۵۰ تا ۷۶ ساله مورد بررسی قرار دادند.

در طول مدت این مطالعه ۵۲۱ نفر به سرطان ریه مبتلا شدند.

عوامل سیگار، سوابق فامیلی و سن، همه ارتباط حیرت آوری با احتمال مبتلا شدن به بدخیمی داشتند.

هم چنین در این بررسی دیده شد که مصرف ویتامین c یا اسیدفولیک تأثیری در مبتلا شدن به سرطان ریه ندارد ولی مصرف ویتامین e در مبتلا شدن به این سرطان تاثیرگذار است پژوهشگران از منظر هایی جدید، یافته‌های خود را ارزیابی کرده و به این جمع بندی رسیدند که ظرف ده سال، به ازای مصرف هر یک صد میلی گرم ویتامین e طی روز، ریسک مبتلا شدن به سرطان ریه ۷ درصد دیگر افزایش میابد.

مصرف ویتامین e در میان سیگاری‌ها چشمگیر است ولی تنها به آنها محدود نمی‌شود.


چهار ویتامین محلول در چربی شامل: ویتامین a , k , d , e ضروری است در اشخاص زیان پذیر مانند خانمهای حامله و شیرده، کودکان و سالمندان مصرف مکملهای غذایی و تغذیه‌ای با دقت و مراقبت بیشتری همراه باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =