روشهای ساده برای تسریع سوخت و ساز بدن

التیام و بهبود ذهن و سوخت و ساز بدن در پنج دقیقه

سحرخیز و اثربخش بودن در یک زمان بسیار دشوار است بامداد بیدار شدن و روز را شروع کردن آن قدرهای هم غیر ممکن نیست هنگامی که بدانید یکی از شیوه‌های التیام و بهبود سوخت و ساز بدن است. به نوشته‌ی زیبان ، وقتی صبح‌ها بقیه اشخاص خواب هستند، بیدار شوید و فعالیت هایی انجام دهید که به تحکیم سیستم‌های بدن شما یاری کنند.

عادات، سن، وزن، رژیم تغذیه‌ای و ورزش نیز وظیفه مهمی در متابولیسم بدن بازی میکنند.

به عنوان نمونه، با بالارفتن سن در خانم‌ها، سرعت سوخت و ساز بدن آن‌ها کاهش می‌یابد زیرا آن‌ها در حال فقدان ۵ یا ۶ پوند ماهیچه در هر دهه هستند.

چنانچه شما در حال کوشش به منظور کاهش وزن هستید افزایش سوخت و ساز بدن میتواند شمارا قادر به کاهش وزن بدون کاهش کالری بیشتر مینماید.

سوخت و ساز تندتر شما را قادر می‌سازد تا نسبت به یک فرد با همان سطح فعالیت، وزن و برنامه غذایی کم کردن وزن بیشتری داشته باشید.

عادت‌های پسندیده روز خوبی را به ارمغان می‌آورند.

ساعت درونی را تنظیم کنید: این ساعت بنابر طبیعت و عادت آدم مانند خوابیدن و بیدار شدن تنظیم میشود اندک و زیاد بودن خواب به علت میزان تراوش ملاتونین است.

این هورمون توسط خواب تنظیم میشود و تقریبا شب‌ها بالا و صبح‌ها افت میکند.

وقتی در طی روز افزون‌تر از ۹ ساعت بخوابید، ملاتونین بیشتری در بدن ایجاد میکنید.

صبح‌ها بی هیچ تاخیر و قطع آلارمی بیدارشوید، چون سبب عصبانی شدن میشود.

صبح‌ها تمرینات ورزشی و کششی انجام دهید چون انرژی و نیرو برای ادامه روز را مهیا می‌کند و صبح‌ها بهترین وقت برای افزایش دادن انرژی است و هرفردی قادر است اینکار را انجام بدهد.

همانگونه که می‌دانید، وعده‌ی صبحانه بهترین وعده است و هرگز خود را از میل کردن وعده صبحانه محروم نکنید از خوراکی‌های محتوی آهن متناسب با رژیم تان بهره جویی کنید که بدین وسیله هم انرژی لازم داشته باشیم و هم از بیخوابی جلوگیری کرده باشید و از سبزی‌ها تیره مثل: اسفناج ، لوبیا، تخم مرغ ، پاستا، نان و آبلیمو به جای قهوه بهره جویی کنید که انرژی و ویتامین را افزونتر و سوخت و ساز را بالا میبرد و هضم را راحتر و تمایل به خوراک را تقلیل میدهد.

تلویزیون را پیش از خواب خاموش و مطالعه الکترونیکی انجام ندهید و لباس راحتی برای خواب بپوشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 12 =