رابطه اثر انگشت و بیماریها

بیماریهایی که میتوانند از روی اثر انگشت تشخیص داده شوند

 

Dermatoglyphics یک نوع مطالعه بر روی اثر انگشت که در رابطه با شرایط آدم است این مطالعه ادعا میکند که اثر انگشت نشانه‌های غیرطبیعی در ساختار عصبی را نماش میدهد. تحقیقات برای زنانی که اثر انگشت ‌های خاص و غیر عادی دارند، نشان میدهد که ریسک مبتلا شدن آن‌ها به بدخیمی فراوان است.
چندین سال است که تنها بکارگیری اثر انگشت، تنها در دایره جنایی می‌بود ولی در روزگار کنونی با پیشرفت علم و تکنولوزی میتوان از روی اثر انگشت برخی مریضی‌ها و یا ریسک مبتلا شدن به آن‌ها را مشخص کرد.
پژوهش‌های نوین نیز نشان داد زنانی که اثر انگشت متفاوتی دارند (یعنی حلقه‌های کم‌تر و قوس‌های بیشتری)، خطر دچار شدن آن‌ها به سرطان رحم فراوان است.
برای اثر انگشت‌های متفاوت، پژوهشگران خطر گرفتار شدن به بیماری هایی اعم از دیابت ، آلزایمر ، سرطان خون ، عدم توانایی جنسی ، افسردگی و حتی برخی مریضی‌ها در دهان را تایید نمودند نظریه Dermatoglyphics این است که چنانچه مراحل رشد اندام و دیگر بافت‌ها در جنین مختل شوند، میتوانند سبب دگرگونی هایی در تنظیمات اثر انگشت شوند.
این موضوع نیز استدلال و اثبات میکند که این تغییرات و نشانه‌های غیرمعمول در ساختار عصبی و دیگر نواحی بدن از همان هنگامی که جنین در رحم است رشد و تربیت می‌یابند.

اثر انگشت‌ها در لبه‌های انگشت و درون پوست سبب منحصر بفرد بودن آن می‌شوند.

گرچه احتمال دارد دی ان ای دوقلوها با همدیگر برابر باشند ولی هیچیک از آن دو اثر انگشت یکسانی ندارند.

هر الگوی منحصر بفرد اثر انگشت، زمانیکه جنین در رحم است بین هفته‌های ۱۱ تا ۲۴ از حاملگی تشکیل می‌شوند هم چنین عواملی از قبیل فشارخون، رژیم مادر، عفونت مادر و این چنین مواردی میتوانند در رحم و میزان تراکم مایع آمونیاک اثربخش باشند و در رشد جنین تاثیرگذار است.
اثر انگشت

رازهایی در زمینه سلامتی و مریضی‌ها که اثر انگشت برملا میکند.

بیماریهایی که میتوان از روی اثر انگشت شناخته و تشخیص داده شوند.

سه الگوی اساسی هستند که سبب منحصر بفرد شدن اثر انگشت می‌شوند و آن‌ها شامل:
حلقه‌ها
کمان‌ها
قوس‌ها

شناسایی بیماری ‌های قلبی با اثر انگشت:

آقایانی که به بیماریهای قلبی سرخرگی گرفتارند، دارای اثر انگشت با خصوصیات یکسانی دارند و می‌توان بطور کلی نتیجه گرفت اشخاصی که اثر انگشتی با این ویژگی‌ها دارند، خطر دچار شدن آن‌ها به بیماریهای قلبی سرخرگی فراوان است.

به منظور اطمینان بیشتر، گروهی از پژوهشگران ۲۵۰ آقای مبتلا به مشکلات قلبی را برگزیدند و به وارسی و سنجش اثر انگشت آن‌ها پرداختند و در قسمت هایی خاص، حلقه‌های متفاوتی را مشاهده نمودند.

پژوهشگران کالج پزشکی Ningxia در چین می‌گویند: ” برخی عوامل در دوره حاملگی امکان دارد در شیوه تشکیل اثر انگشت اثربخش باشند”

تشخیص سرطان براساس شکل اثر انگشت:

در یک پژوهش، پژوهشگران اثر انگشت ۳۰۰ خان که دچار سرطان رحم بودند را با زنانی که تندرست و سالم بودند بودند را وارسی و سنجش کردند. برآیند بدست آمده در گاهنامه اروپایی خانم‌ها و وضع حمل نیز انتشار یافت و طبق آن زنانی که اثر انگشت (غیر یکسان) که حلقه‌های کم‌تر و قوس‌های بیشتری داشتنداحتمال دچار شدن آن‌ها به سرطان رحم بیش‌تر است.
هم چنین محققین کالج علوم پزشکی تهران همچین این موضوع را برای زنانی که سرطان سینه داشتند را مورد تجزیه و تحلیل به عقیده و یافتند که درصد زیادی قوس در اثر انگشت زنانی به سرطان سینه مبتلا شده اند وجود دارد. و نشاندهنده یک ویژگی خاص در بین افراد مبتلا به این نوع بدخیمی هستند.
پژوهشگران هم چنین بیان کردند که با آنالیز اثر انگشت میتوان به سرعت و با کمترین خرج بیماری که فرد متقاضی در مواجه با آن است را مشخص کرد.
طبق گزارش سال ۲۰۱۶ میلادی، در گاهنامه the International Journal of Environmental Research and Public Health، طبیبان مرکز درمانی دانشگاه زاگرب در کرواسی، در یک بررسی دیگر، متوجه شدند که اشخاصی که دچار بدخیمی غده هیپوفیز هستند دارای اثر انگشتی با لبه‌های پایین‌تر در نواحی خاص هستند.
Alan Doherty، متخصص اورولوژیست مشاور و مدیر بالینی درمانگاه پروستات بیرمنگام، اظهار نمود که: اثر انگشت از دید ژنتیکی گزینش میشود و سرطان زمانی بوجود می‌آید که نقایص ژنتیکی وجود داشته باشد، بنابراین تعجب آور نیست که پیوندهایی یکسان احتمال دارد وجود داشته باشد و هم چنین این امکان وجود دارد که با بررسی اثر انگشت توسط طبیبان در سالهای آتیه بتوان به آسانی بیماریها را مشخص کرد.
اثر انگشت

بیماریهایی که میتوان با اثر انگشت آن‌ها را مشخص کرد.

تشخیص دیابت با بررسی اثر انگشت:

ژن‌ها و اثرات محیطی در توسعه دیابت دخیل اند و پژوهشگران تفاوت‌های چشمگیری در اثر انگشت در دست راست و دست چپ افراد گرفتار به مرض قند نوع ۱ و نوع دو پیدا شد.
پژوهشگران کالج اوهایو در آمریکا در سال ۲۰۱۷ کشف کرده اند که اثر انگشت در دست چپ و راست یکسان نیست، ولی تفاوت‌های چپ و راست بیشتر در مبتلایان به دیابت دیده میشود.
مطالعه آن‌ها بین ۳۰۰ نفر بود و توانستند دریابند که با این خطوط می‌توان ریسک مبتلا شدن به مرض قند را پیشگویی کرد آن‌ها هم چنین زمان تشکیل این مریضی در رحم را پیشگویی کردند که بین هفته‌های ۱۴ تا ۱۶ دوره حاملگی می‌باشند. تیم دانشگاه اوهایو هم اکنون در حال ایجاد ۱ برنامه گوشی همراه برای شناسایی بیماری ‌ها توسط اثر انگشت هستند.

تشخیص بموقع بیماری دندان‌ها و لثه از روی اثر انگشت:

کودکانی که دندان هایشان مشکل دارد، طی تحقیقاتی نشان داده شد که الگوهای مشابهی در بین این کودکان وجود دارد.

برای این مطالعه، پژوهشگران اثر انگشت ۴۰۰ کودک پنج تا دوازده ساله که دندان هایشان مشکل داشت را مورد بررسی قرار دادند.

برآیند بدست آمده در این پژوهش روشن کرد که اثر انگشت این کودکان دارای الگوهای مشابهی هستند.

مالتیپل اسکلروزیس را نیز میشود در مواردی از روی اثر انگشت تشخیص داد:

این شرایط از مسیر زیان رساندن به میلین، پوشش محافظ در اعصاب ایجاد میشود. گرچه دلیل تا بخشی ناشناخته است ولی گمان می‌رود که تغییرات زیادی در ده‌ها هزار ژن ایجاد میشوند و هم چنین علل محیطی از جمله ویتامین دی اندک میتواند باعث این شرایط شود.
در یک بررسی در سال ۲۰۱۴، پژوهشگران اثر انگشت ۱۲۰ نفر را سنجش کردند که بعضی از آن‌ها دارای مالتیپل اسکلروزیس بودند، و دریافتند که آن‌ها دارای لبه‌های بیشتری هستند هم چنین مطالعه ایی در ترکیه، در گاهنامه Neuroscience گزارش داد، هم چنین حلقه‌های بیشتری را در دست چپ بیماران مالتیپل اسکلروزیس را تایید کرد.

رابطه آسم و تغییر در اثر انگشت:

به نظر میاد که ژن و محیط زیست در ایجاد آسم نقش داشته باشند.

بررسی‌های گوناگون و متعدد علائمی بین اثر انگشت انسانهایی که به آسم گرفتارند و آنهایی که به آسم مبتلا نیستند را یافتند.

در آخرین تحقیق که در سال ۲۰۱۶ در گاهنامه International Journal of Healthcare and Biomedical Researchگزارش شده است، افراد مبتلا به آسم دارای قوس‌ها و شمار بیشتری از حلقه‌ها بودند.

تشخیص جالب مشکل عدم توانایی جنسی از روی اثر انگشت فرد:

مابقی گزارش مجله Nepal Medical College Journal در سال ۲۰۱۳ میلادی نشان داد افرادی عدم توانایی جنسی دارند، نسبت به افرادیکه این مسأله را ندارند متوجه شدند که آن‌ها به شمار چشمگیری از این حلقه‌ها در اثر انگشت خود داشتند.
پروفسور Raj Persad، متخصص اورولوژیست به همراه متخصصین ارولوژی Bristol گفت: “علت علمی وجود دارد که هرنوع ویژگی ژنتیکی معین شده مانند اثر انگشت میتوانند با مسائلی مانند باروری اشخاص مرتبط باشد و آنهایی که نابارور هستند شمار حلقه‌ها به مقدار قابل دقتی اندک می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =