خواص باکتری زیربغل

باکتری‌های زیر بغل وظیفه مهمی در حفاظت بدن دارند.

نوع بویی که در منطقه زیر بغل بوجود می‌آید و چگونگی برخورد با آن، با ساختار مشابهی از میکروب‌ها در درون روده در ارتباط است. که شما را از مبتلا شدن به برخی مریضی‌ها مراقبت میکند.
بویی که بر اثر عرق کردن قسمت زیر بغل ایجاد میشود به علت باکتری هایی است که آنجا رشد مینمایند.

پژوهشگران معتقدند که نوع بوی زیر بغل و کاریکه در رابطه با از بین بردن آن می‌کنید، با سیستمی از میکروب‌ها در رابطه است که اشخاص , بهمین علت مریضی‌ها مصون می‌دارد یا دارای استعداد مبتلا شدن به آن‌ها می‌سازد.

درست همانند محیط روده، در منطقه زیر بغل هم تنوعی از میکروب‌ها زندگی میکنند و بکارگیری دئودورانت‌ها و ضدتعریق‌ها افزون‌تر از آنکه بوی آن‌ها را تغییر بدهد، کار خود میکروب‌ها را دگرگون میکند.
میکروب هایی که زیر پوست، در منطقه زیر بغل، روی پوست و درون روده‌ها و بزاق دهان وجود دارند، وظیفه مهمی در حفاظت از ما در مقابل دیگر میکرواورگانیسم هایی بازی میکنند که متعلق به جسم ما نیستند.
گروهی از پژوهشگران مشخص کرده اند که حفاظت از میکروبیوم‌های قسمت زیر بغل و در کل این ساختار، از سلامت تمام بدن حفاظت میکند.

تحقیقات آن‌ها بیانگر آنست که پیشگیری از بوی بدن بطور قابل توجه و سریعی میکروبیوم‌ها را تغییر می‌دهد.Image result for ‫خواص باکتری زیر بغل‬‎

هر فردی میکروبیوم منحصر به خود را دارد که برحسب شرایط محیطی گرفتار بالا و پایین میشود.

زیست بوم‌های خاص از ما در مقابل مریضی‌ها حفاظت کرده و وظیفه مهمی در ایجاد بوی بدن را ایفا میکنند.

فوایدمهم باکتری‌های زیر بغل

برخی معتقدند که دئودورانت‌ها و ضدتعریق‌ها احتمال دارد سرطان زا باشند در حالیکه عده‌ای می‌گویند هنوز مدارکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. سرطان پستان نیز غالبا در قسمت فوقانی بدن و در بخشهای خارجی سینه بوجود می‌آید و بعضی پژوهشگران اعتقاد دارند که مبتلا شدن به آن احتمال دارد با میزان بافت این قسمت و بکارگیری دئودورانت‌ها و ضدتعریق‌ها مرتبط باشد.

هم چنین آلومینیوم موجود در ضدتعریق‌ها که برای توقف تراوش عرق استفاده میشود امکان دارد به علت فلزات به کار رفته در آن سرطانزا باشند زیرا مانند استروژن عمل میکنند.
پژوهندگان موزه علوم طبیعی موزه کارولینالی شمالی متوجه شدند که تنوع میکروب هایی که در منطقه زیر بغل رشد مینمایند بسته به اینکه به منظور رفع آن‌ها از دئودرانت، ضد عرق کردن استفاده شده یا چیزی به این منظور به کار نرفته، متمایز است.

در حالت کلی، بکارگیری دئودورانت‌ها و ضدتعریق‌ها شمار و تنوع میکروب‌ها را در زیر بغل کمتر می‌کنند.

این پژوهشگران مشخص کردند آنهایی که از ضدتعریق‌ها استفاده کرده بودند شمار میکروب کم‌تر و افرادی که از دئودورانت استفاده کرده بودند میکروبهای بیشتر ولی با تنوع کم‌تری داشتند.

«کورینباکتریوم» و «استافیلوکوک» از رایجترین میکروب‌های قسمت زیر بغل هستند.

در آنهایی که از محصولات بهداشتی در این قسمت استفاده انجام نمی‌دهند، شمار «کورینباکتریوم» ‌ها بیش‌تر است.

ولی افرادی که از فرآورده‌های ضدتعریق استفاده کرده بودند «استافیلوکوک» بیشتری در زیر بغل خود داشتند.

این میکروب برای ساختار بدن آدم هم خوبست. و هم نامطلوب و این حالت آن‌ها به این وابسته است که چگونه توسط میکروب‌های دیگر متعادل می‌شوند.

از سمت دیگر، «کورینباکتریوم» بیشتر نقش حفاظتی از تن را ایفا میکنند.

آنهایی که از ضدتعریق‌ها استفاده میکنند تنوع بیشتری از میکروب‌ها دارند ولی شمار آن‌ها کم‌تر است.

در حالیکه تنوع میکروب‌ها در حفظ سلامت میکروبی بدن تاثیر گذار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =