رابطه سیگار و مشکلات قلبی

خطر بالای بیماری قلبی و سکته با سیگار کشیدن

سیگار کشیدن در طول سال‌ها زیان‌های جدی را متوجه سلامت سیگاری‌ها میکند که نشانه‌های آن با سرفه و سختی نفس آغاز میشود ولی پژوهشی تازه مشخص کرده است که منحصرا کشیدن یک سیگار روزانه هم میتواند مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند؛ حتی چنانچه فرد سیگاری احساس کند هنوز پسندیده و تندرست و سالم است.

سیگار کشیدن به صورت هر روزه وخطر مبتلا شدن به سکته قلبی

پژوهشگران میگویند کشیدن فقط یک نخ سیگار طی روز هم میتواند با خطر بالا بیماری قلبی و سکته مرتبط باشد طبق گفته پژوهشگران دانشگاه کالج لندن، سیگاری‌ها بایست به جای کاهش شمار سیگارشان بفکر کنار گذاشتن سیگار باشند.
طبق گفته پژوهشگران بطور معمول اشخاص برنا نسبت به افراد با سن بالا، شمار سیگار پایین‌تر دود میکنند، ولی همین شمار اندک هم آن‌ها را پیش روی خطر بالا گرفتار شدن به بیماری قلبی عروق کرونر قرار میدهد.
در این بررسی، گروه پژوهش داده‌های ۱۴۱ مطالعه را مورد بررسی قرار دادند.

آن‌ها دریافتند آقایانی که فقط یک نخ سیگار طی روز می‌کشیدند به انداز سیگاری‌ها سنگین، ۴۶ درصد در مواجه با احتمال بیماری قلبی و ۴۱ درصد در مواجه با خطر سکته بودند.

کشیدن سیگار

سکته قلبی با کشیدن حتی یک نخ سیگار

هم چنین بانوانی هم که فقط یک نخ سیگار طی روز می‌کشیدند به میزان خانمهایی که یک بسته کامل سیگار می‌کشیدند ۳۱ درصد در ریسک خطر بیماری قلبی و ۳۴ درصد در مواجه با خطر سکته بودند پژوهشگران تاکید میکنند سیگاری‌ها باید سیگارشان را ترک کنند تا وضع سلامت شان التیام و بهبود یابد.

باورهای اشتباه در زمینه کشیدن سیگار

من تنها در مهمانی‌ها سیگار می‌کشم، بنابراین خطری مرا تهدید نمی‌کند.
یکی از باورهای غلط مردم این است که چنانچه گاهی وقت‌ها سیگار بکشید، از خطرات سیگار ایمن می‌باشید.

در واقع، خطرات کشیدن سیگار پس از روشن کردن یک عدد سیگار معلوم میشود.

کشیدن ۱ تا چهار عدد سیگار طی روز سبب میشود که شما سه برابر بیشتر در ریسک گرفتار شدن به سرطان ریه باشید.

من هرگاه بخواهم می‌توانم سیگار را ترک کنم.
هر چه مدت کشیدن سیگار شما بیشتر باشد، به همان نسبت کنار گذاشتن سیگار برایتان سخت‌تر خواهد بود اشخاصی که می‌گویند، اراده کنار گذاشتن سیگار را دارند، باید آن‌ها را در موقعیت‌ها بحرانی دید که آیا اراده شان پابرجا است یا نه

حدود ۹ نفر از ده نفری که دخانیات و سیگار را ترک میکنند، مجدد آغاز به کشیدن سیگار میکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 6 =