عوارض عجیب رژ لب

عارضه‌ها و ضرر و زیان‌های مصرف « رژلب »

سرب ماده‌ای است سمی که از راه پوست جذب میشود و برای بدن بسیار ضرر دارد جای تاسف است که درصد بالایی از رژلب ‌ها دارای مواد اکسیدآهن، پلی اتیلن و دی اکسید تیتانیوم هستند و ریسک مبتلا شدن به بدخیمی‌های ریوی و سینه هنگام بکارگیری آن بالاست.

ترکیبات زیان آور رژلب

فرمالدئید که در بسیاری از محصول‌ها مانند رژلب، لاک ناخن و .. یافت میشود، سبب ملتهب شدن و تحریک پوستی و درصورت تماس مزمن سبب کاستی همگانی میشود.

رنگ‌های شیمیایی متعددی که در محصول‌های متفاوت به خاص محصول‌های زیبایی و آرایشی مصرف میشود، می‌تواند درصورت ملاحظه نکردن استانداردهای خاص، مشکل ساز باشد.

گاهی این رنگ‌ها بمنظور بوجود آوردن رنگ خاصی با هم ترکیب می‌شوند که مازاد بر عارضه‌های پوستی، می‌تواند عارضه‌های متعدد داخلی نیز داشته باشد.

علی الخصوص در مورد رژلب که در طی روز چندبار تکرار میشود و ممکن است با خوردن هر نوع ماده غذایی بخشی از آن مستقیما نیز وارد بدن شود.

مواد شکل دهنده رژلب

گرچه میزان هریک از این مواد در ساخت رژهای لب متمایز است.، ولی مواد اساسی شکل دهنده انواع رژلب به این شرح است:
رژلب

عارضه‌های و مضررات مصرف رژلب

– موم

موم به علت حالت پذیری زیادی که دارد، به عنوان عنصری شکل دهنده در رژهای لب استفاده میشود.

ترکیبی از سه موم را میشود در رژهای لب یافت: موم زنبور عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگ‌های نخل برزیلی گرفته میشود و گران‌تر از سایر موم‌ها است.

– روغن
روغن کرچک، روغن نباتی، لانولین و روغن معدنی در مهیا سازی رژهای لب مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم چنین کره کاکائو نیز از اجزای شکل دهنده رژها است.
موم و روغن ازمهمترین اجزای شکل دهنده رژلب هستند و حدود شصت درصد وزن آن را شامل می‌شوند.

مواد سمی موجود در رژلب

سرب
عارضه‌های سرب در صورت استفاده غیر مجاز این ماده سمی در ترکیب رژلب و خورده شدن آن شامل نازایی ، کاهش گلبول‌های قرمز خون ، عقب ماندگی ذهنی و بدخیمی است.
قطران زغال سنگ
به عنوان رنگدانه برای رنگ آمیزی رژهای قرمز استفاده میشود. این آمیخته سمی درصورت بلع سبب تهوع، سردرد و سوز پوست میشود.
رنگ‌های دریاچه‌ای
بکارگیری رنگ‌های محلول در آب دریاچه‌ها (که در اثر واکنش‌های شیمیایی، گیاهان و سنگ‌های موجود در رودخانه‌ها به وجود می‌آیند، بسیار سمی و سرطان زا هستند که سبب برانگیختن پوست و ایجاد بدخیمی‌های پوستی می‌شوند.
رژلب

مواد سمی موجود در رژلب

خوشبوکننده‌ها
این نوع عطرها به علت داشتن ترکیبات شیمیایی، توانایی دارند ملتهب شدن، خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها را سبب شوند.
بر پایه اعداد و آمار گردآوری شده، صرف نظر از جذب پوستی مواد آرایشی، خانم‌ها در طی زندگی خود حدود دو کیلوگرم رژلب را می‌بلعند که ریسک مبتلا شدن به بدخیمی‌های ریه و سینه را در خانمها به طرز قابل توجهی افزایش میدهد.
اکنون که به مواد شکل دهنده رژلب‌ها پی بردید، موقع گزینش و انتخاب آن بیشتر توجه نمایید و رژلبی را برگزینید که حتی الامکان حاوی ترکیبات طبیعی باشد و مواد سمی در آن به کار نرفته باشد.

رژلب

رژ لب (به فرانسوی: Rouge à lèvres) یا ماتیک (به فرانسوی: Cosmétique) یک فراوردهٔ آرایشی است که محتوی مواد رنگی، قهوه، روغن، موم و نرم کننده پوست است که برای مالیدن رنگ و بافت بر روی لب‌ها بکار میرود انواع گوناگونی از روژ لب بنا شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =