تومور لب کودک سه ساله!

رشد تومور عجیب روی لب یک کودک

دختر سه ساله آمریکایی از وجود توموری به میزان یک کیوی روی لبش رنج میبرد. این درحالی است که خانواده او بتازگی متوجه بزرگ‌تر شدن این تومور روی لب کودکشان شدند و در آرزوی لبخند زدن فرزندشان به سر میبرند. وجود این تومور مشکلات زیادی برای این کودک سه ساله ایجاد کرده است.
جراحان در ایالات متحده موفق شدند طی عمل جراحی سنگین ناهنجاری لب یک طفل را که پدید آمده از رشد تومور به میزان یک کیوی بود، ترمیم کنند.

«برایانا برور» دو هفته بود که پدر و مادرش برای نخستین بار متوجه علائمی از کبودی در صورت فرزندشان شدند.

بعد از معاینه وی، ناهنجاری «همانژیوم» (جمع شدن عروق در زیر پوست) تشخیص داده شد.

در هفت ماهگی این کبودی حتی از بینی برایانا بزرگ‌تر بود و تومور غیر بدخیم در سه سالگی به میزان یک کیوی بزرگ در لب این کودک رشد کرد.

تومور روی لب دختر بچه سه ساله

پس از درمانهای خاص رویه رشد این اختلال مادرزادی متوقف شد ولی این توده هنوز ۵ برابر مقدار لبش بود بطوریکه او را با مشکلات تکلم، خوراک خوردن و خندیدن مواجه می‌کرد.

مادر برایانا در زمینه بیماری و رنج هایی که فرزندش طی این دوره کشید، گفت: «این تومور مانع از لبخند زدن دخترم شده بود و او نمی‌توانست کلمات را بخوبی ادا کند.

بسیاری از دکترها به ما می‌گفتند که برای از میان رفتن این تومور تنها راه شما انتظار کشیدن است زیرا این اختلال بین ۳ تا ده سال بعد به آهستگی و به یاری دارو از بین رفته و به همین سبب از جراحی سر باز می‌زدند».

وی برای نجات دخترش عکسش را در صفحه مجازی خود پخش کرده و برای علاج وی کمک خواست.

در زیر تصویر نوشته بود: «آرزوی ما دیدن لبخند فرزندمان است».

جراحی توموری به میزان یک کیوی روی لب

در پی انتشار عکس این کودک، یک موسسه خیریه که از سال ۱۹۹۴ حدود ۱۰۰ هزار فرد بیمار را تحت پوشش خود دارد، با والدین برایانا تماس برقرار کرده و با درخواست اطلاعات برای علاج وی اعلام آمادگی کرد.
گفتنی است؛ این موسسه خیریه در زمینه بیماری‌های مادرزادی، تومورها یا نشانگان ژنتیکی به یاری طبیبان بیماران را درمان می‌کند.
برایانا در سه سالگی هنگامی که تومور غیر بدخیم صورت او به میزان یک کیوی شده بود، مورد جراحی قرار گرفت.
مادر برایانا بعد از جراحی عکس دخترش را پخش کرده و در زیر آن نوشت: «ما مشتاقانه در انتظار لبخند برایانا به عنوان بهترین هدیه کریسمس هستیم»
دکتر «چاد پرلین» جراح پلاستیک کودکان که جراحی برایانا را بر عهده گرفت، اظهار نمود: «داستان بیماری برایانا یکی از موضوعات رایج در دوره طفولیت و جوانی است که خانواده‌های زیادی را گرفتار خود می‌کند»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پانزده =