آیا دستگاه گوارشی به شیرینی حساسیت دارد؟

حساسیت دستگاه گوارشی به خوراکیهای خاص

بعضی افراد، توانایی هضم و جذب انواع شیرینی‌ها، حتی میوه‌های شیرین را هم ندارند و نمی‌دانند که چطور توانایی دارند با این معضل بظاهر ساده، کنار بیایند. دکتر حسن رجبعلی نیا در مورد این موضوع گفت: «به طور کلی، حساسیت دستگاه گوارشی به خوراکی هایی خاص در بعضی افراد مختلف وجود دارد.

یعنی بعضی‌ها بطور ذاتی به خوراکیهای شیرین، بعضی‌ها به خوراکیهای چرب و برخی هم به خوراکیهای ترش، حساسیت دارند».

وی در جواب به این پرسش که نشانه‌های رایج این نوع حساسیت‌ها چیست هم تاکید نمود «واکنش‌های حساسیتی در این اشخاص میتواند از نفخ کردن تا ترش کردن یا دیگر موارد گوارشی و این چنینی، متفاوت باشد»
این فوق تخصص گوارش و کبد یادآرو شد که این مسئله، بیشتر به افزایش تحریک پذیری دستگاه گوارشی اشخاص ارتباط می‌یابد. «مثلا تغییراتی که در تراوش اسید معده آن‌ها اتفاق میوفتد، یا تغییرات حرکتی در دستگاه گوارشی که سبب شل شدن انتهای مری یا معده می‌شود» رجبعلی نیا افزود که اینگونه حساسیت‌ها میتواند باعث احساس ترش کردن در افرادی شود که خوردنی‌های شیرینی می‌خورند.

سیستم گوارشی

حساسیت دستگاه گوارشی به شیرینی‌ها

وی در نهایت یادآور شد: «یکی از عوامل دیگر در پیدایش چنین حساسیت هایی، رشد بیشتر از اندازه میکروب‌ها در دستگاه گوارشی تن و بدن است که با خوردن بعضی از خوراکی‌های خاص تشدید میگردد.

به این جهت، توصیه ما به افراد مبتلا به حساسیت‌های گوارشی این است که ویژگی‌ها و ذائقه دستگاه گوارشی خودشان را بشناسند؛ چون حساسیت گوارشی اشخاص نسبت به خوراکی‌ها متمایز است..

چنانچه حس میکنید هر خوردنی یا غذایی برای شما ایجاد مشکل میکند، از خوردن آن اجتناب کنید».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفت =