مضرات رنگهای خوراکی

رنگهای غذایی زیان آور هستند.

چنانچه فردی هستید که از خوردن غذای بیرون خانه لذت میبرید، شانس خوردن رنگ خوراک را در برنامه تغذیه‌ای خود بالا برده اید.
رنگ خوراک ‌ها موادی هستند که در طول آمادگی به خوراک مازاد و اضافه می‌کنیم و سبب میشود خوراکی‌ها زیباتر و چشم نواز‌تر به نظر بیاید.
این ایام با عنایت به خوراکی‌های متنوع و تغییر ذائقه مردم که بیشتر بظاهر خوراک توجه میکنند تا سلامت آن، گرایش آن‌ها به سوی خوراکی‌های غیرعادی و پیتزا و ساندویچ ی زیاد شده است.
و همینطور که میدانید رنگ‌های خوراک شیمایی هستند و به همین سبب همواره جای پرسش است رنگهای خوراک تندرست و سالم هستند یا نه؟

هشدار در مورد کاربرد از رنگهای خوراک

حدود ۱۸۰۰ رنگ خوراک وجود دارد که با قطران زغال سنگ آماده میشود حالا متصور شوید چه میزان می‌تواند زیان آور باشد.

رنگهای تصنعی عمدتاً از نفت و مشتقات پتروشیمی و قطران زغال سنگ (آبگونه‌ی غلیظ و تیره که از تقطیر زغالسنگ به دست می‌آید) تهیه می‌شوند.

این مواد شیمیایی به آسانی توسط بدن آدم و یا دیگر حیوانات هضم نمی‌شوند.

در بحث تقلب‌ها این موضوع صحت دارد که گهگاه از رنگ‌های غیرخوراکی مانند رنگ‌های مورد کاربرد در صنعت فرش، قالی، الیاف یا حتی رنگ‌های ساختمانی به جای رنگ‌های خوردنی استفاده میشود.
حتا گهگاهی برای اینکه برخی محصولات به عنوان مثال خیار شور یا هندوانه رنگ خوبی داشته باشد، از رنگ‌های صنعتی در ایجاد استفاده میشود.

البته قطعا این را بایستی گفت که این موارد خیلی اندک است و در واحدهایی وجود دارد که اجازه ایجاد ندارند و به صورت غیرقانونی و بی نام و نشان فعالیت دارند.

خطرات و عارضه‌های مرگبار رنگ خوراک

به تازگی سعی بر این است که مواد شیمایی رنگ خوراکی‌ها را کمتر کنند چراکه رنگ خوراکی‌های قرمز، زرد، آّبی باقی میماند و مواد شیمایی در خوراکی‌ها سبب بیش فعالی ، آلرژی ‌های پوستی و درد شکم ، زخم معده و حتی سرطان و اثرات منفی روی جوانان و زنان حامله میشود.
خوبتر است کسب اگاهی که در این ارتباط پیدا کردید از خوردن این نوع خوراکی‌ها و رنگ‌های غیرعادی پرهیز کنید و چنانچه گرایش دارید خوراکی هارا با رنگ‌های متنوع میل نمایید تلاش کنید در خانه آن‌ها را بصورت طبیعی اصلاح کنید و بهره جویی کنید.
به عنوان مثال برای رنگ زرد از زعفران و برای رنگ قرمز از لبو و برای رنگ سبز از اسفناج بهره جویی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 4 =