روش عصب کشی دندان

راهنمای گام به گام و آنچه می‌بایست در مورد عصب کشی دندان بدانید.

عصب کشی چیست؟ عصب کشی یک مداوا برای تعمیر یا حفظ دندان‌های آلوده از زیان‌های شدید است؛ این شیوه شامل حذف قسمت صدمه دیده دندان (پالپ) , پاکسازی و ضد میکروبی کردن دندان و بعد پر کردن و چسباندن (محکم) آن است.

علت‌های رایج بر پالپ دندان , ترک خوردن , حفره‌ی ژرف , درمان‌های تکراری بر روی دندان و یا زیان (زخم) است و اصطلاح عصب کشی از پاکسازی ریشه‌های اطراف دندان می‌آید.

دکتر متخصص هنگام عصب کشی چه میکند.

چنانچه شما فکر میکنید که به عصب کشی احتیاج دارید، با دندان دکتر خود گفتگو کنید.

به منظور تشخیص آن چند مرحله وجود دارد که در حین ویزیت‌ها مشخص میشود.

اشعه ایکس:
چنانچه دندان دکترتان مشکوک به این شود که شما احتیاج به عصب کشی دارید، در مرحله نخست برای یافتن جای پوسیدگی از اشعه ایکس استفاده میکند.

مراحل عصب کشی دندان

بیهوشی :

بیهوشی موضعی برای دندان‌های صدمه دیده است.

برخلاف تصور عموم مردم عصب کشی افزون‌تر از پر کردن دندان درد ندارد.

پالپکتومی:
سوراخ در دندان ایجاد میشود و پالپ برداشته میشود.
عصب کشی دندان
پر کردن:

ریشه هایی که باز شده اند (برای رها شدن از پالپ) را با مواد گوتاپرکا پر میکنند برخلاف چیزی که شما شنیده اید و یا آنلاین خوانده ایید عصب کشی سبب درد زیادی نمیشود درعوض هدف این شیوه صرفه جویی در یک دندان است که شدیدأ آلوده شده است.

همانگونه که موسسه ملی بهداشت میگوید دندان پزشک‌ها اقدام به حذف باکتری‌ها و بافت مرده از درون دندان میکنند تکنیک‌های مدرن و تکنولوژی به درمان‌های نسبتا راحت کمک میکند که نیاز مراجعه افزون‌تر از یک یا دوبار به دکتر متخصص و یا اندودنتیست ندارد.

عصب کشی دندان

چه وقتی درمان به شیوه عصب کشی دندان نیاز است.

زمانی توصیه میشود یا ضروری است عصب کشی شود که یک عفونت در دندان وجود داشته باشد؛ پالپ درون دندان می‌تواند به باکتری آلوده شود به دلیل یک زیان شدید و یا وجود یک حفره‌ی بدون درمان باشد حفره‌های بدون دندان می‌تواند به میزان لازم عفونت کند که می‌بایست برداشته شود چنانچه دندان دکترتان درمان را توصیه دهد , در اینجا یک راهنمایی گام به گام وجود دارد که بایستی در طول و پس از درمان از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه یک عصب کشی انجام میشود.

عصب کشی اساسا یک فرآیند چهار مرحله‌ای است؛ درمان بطور معمول بیشتر از دو جلسه ویزیت طول میکشد.

دکتر متخصص با بکارگیری یک سوزن، ماده بیهوشی را برای بیحسی دندان به آن تزریق میکند.

هنگامی که سوزن وارد دندان میشود احساس نیشگون میکنید، پس از این که دندان بی حس شد، اندودنتیست امکان دارد که یک سد ایجاد نماید.

عصب کشی دندان در چند مرحله انجام میشود.

یک ورقه‌ی کوچک پلاستیکی دندان را جدا میکند، تا در طول درمان تمیز و خشک بماند دندان دکترتان پس از بکارگیری ابزار بسیار کوچک، مانند: یک مته کوچک برای دستیابی به درون دندان را بالا ببرید یک سوراخ در قسمت بالای آن از دندان استفاده میکند.

دندان دکتر از فایل‌های کوچکی برای دور ماندن از صدمه و بیماری‌های درون دندان استفاده میکند و هم چنین ازفایل‌ها برای شکل دادن به محفظه داخلی دندان‌ها و ریشه استفاده میکند، محفظه را با آب شستشو داده تا پالپ باقیمانده را بشوید.

در طول عصب کشی چه اتفاق میوفتد.

هم چنین متخصص دهان ودندان شما امکان دارد از محلول ضدمیکروب برای کشتن باکتری‌های باقیمانده درون محفظه وکاهش خطر مبتلا شدن به عفونت بیشتر (اضافی) میشود از

وقتیکه محفظه کامل تمیز و خشک شد، درون آن اندودونتیست پر میشود بیشتر از مواد لاستیک مانند مانند گوتا پرکا استفاده میکنند.

متخصص دهان ودندان شما دهانتان را باز میکند برای پرکردن موقت دندانتان، در حالیکه شمابرای پرکردن تاج دائمی صبرکرده اید

بعدازچند هفته، متخصص دهان ودندان شما درمان رابا قرار دادن یک تاج دائمی و یا نمونه شبیه دربالای دندان تمام میکند.

به وضع دندان طبیعی شما وابسته است، متخصص دهان ودندان احتمال دارد بمنظور بوجود آوردن تاج و ترمیم پایدار‌تر احتیاج به قرار دادن یک پشتیبان کوچک برای حفاظت از ریشه داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از انجام عصب کشی دندان

پس از عصب کشی، خوب از دندان‌ها و لثه‌ها مراقبت کنید.
شماممکن است نیاز داشته باشید به متخصص دهان ودندان خود مراجعه نمایید تا دندان درمان شده را با اشعه ایکس ارزیابی نماید.
اطمینان حاصل کنید که تمام نشانه‌های عفونت از بین رفته است.
مضاف بر آن، هردوسال چک شدن توسط دکتر متخصص با اهمیت است.
هم چنین اینکه درخانه بطور منظم و هر روزه از آن مراقبت کنید، ازجمله ۲بار در روز با خمیر دندان، مسواک بزنید که ۱۲ساعت با میکروب‌ها نبرد میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =