فواید عناب برای افرادی که قند خون دارند

فواید عناب به منظور جلوگیری از دیابت

عناب میوه‌ای با طبع معتدل و نمناک است برای جلو گیری از ملتهب شدن و آبریزش از بینی توصیه میشود. بکارگیری آن سبب تصفیه و ایجاد خون میشود و به منظور رفع خارش بدن بسیار اثربخش بوده عناب تب بر است. همچینین جوشانده عناب برای افرادیکه بواسیر دارند خیلی بافایده است. خوبتر است بدانید خوردن هر روزه ۵ دانه عناب به منظور کنترل میزان قند موجود در خون اثربخش می‌باشد.

تاثیر شگفت انگیز عناب در کنترل قند موجود در خون

هانیه ناصری در خصوص خواص عناب بیان نمود: این میوه خشک تصفیه کننده خون بوده و به هضم غذا کمک می‌کند.

وی عقیده دارد عناب در معالجه نامرتب بودن تپش قلب، ملال و خستگی اعصاب، عرق شبانه و تعرق زیاد بدن هم استفاده میشود.
این کارشناس طب قدیمی با اشاره باینکه عناب به علت داشتن لعاب زیاد نرم کننده سینه است و آسم و سختی نفس را برطرف میکند، اظهار داشت: این میوه خشک ملین است و چنانچه آن را با آب یا شیر بجوشانیم خاصیت ملین بودن آن بیشتر هم خواهد شد.
ناصری عناب را خواب آور و درمان کننده بیخوابی دانست که این خاصیت در هسته عناب بیش‌تر است. این کارشناس به اشخاص توصیه کرد یاری نمایید. ورم چشم ، عناب را به چشم بمالند. ناصری تحکیم سیستم هاضمه، قویتر کردن حافظه و درمان اندک اشتهایی را از دیگر خواص عناب برشمرد.
وی در خصوص خواص خود گیاه و درخت عناب نیز افزود: جوشانده پوست درخت عناب داروی ضد اسهال است، بعلاوه ریشه گیاه در معالجه سوء هاضمه بافایده است.
به بیان این کارشناس، جوشانده ریشه به پودر تبدیل می‌شود و برای زخم‌ها و دمل‌های کهنه بافایده است.
ناصری ادامه داد: آب عناب با کاهو برای درمان بدخیمی بافایده است، هم چنین برگ‌های آن بند آورنده خون و تب بر است و به صورت ضماد در معالجه ادرار بندی به کار گرفته میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =