چه چیزی باعث لخته شدن خون می شود؟

نشانه‌های پرخطر لختگی خون را بشناسید.

یک لخته خون در رگها می‌تواند وضعیت بطور کامل پرخطر حتی مرگبار ایجاد نماید زیرا باقی ماندن لخته خون در رگ‌ها سبب فقدان گردش خون به شکل عادی میشود و دشواری‌های جدی را بوجود میاورد، پس با شناخت بهترعلائم لخته خون میتوان از لختگی خون در رگها ممانعت نمود.

زیان‌های متعاقب از لختگی خون

 

پیش از بحث در زمینه نشانه‌های نشاندهنده لختگی خون با اهمیت است که در اول بدانیم آن‌ها چه هستند.

لختگی خون به علت گرفتگی عروق خونی

خون به یک توده سلولی متصل میشود.

بیشتر لخته‌های خون خشک می‌شوند گاهی وقتها لخته درون درون رگها شکل میگیرد و بایست به صورت پزشکی به آن اشاره کرد گاهی حتی متعاقب از آمبولی کردن ریه می‌باشد.

به این معنا که اجزای آن از هم جدا شده و راه خود را به شش‌ها باز کرده اند.

درباره نشانه‌های لختگی خون چه می‌دانید.

لختگی خون در رگ‌ها چه نشانه‌های خطرناکی دارد.

۱- متورم شدن و درد پا

لخته‌های خون در پا ایجاد میشود و وقتی شکل میگیرد در رگ‌ها متورم میشود و این سبب درد در ماهیچه ساق پا میشود بافت ماهیچه‌های ساق پا ضخیم است پس ساختار به منظور رفع لخته گرفتار مشکل میشود و سخت است چنانچه از داروهای کاهش تورم استفاده میکنید و بی نتیجه است قطعا لختگی خون وجود دارد دانش و آگاهی این اجازه را میدهد که فرد به جای هراس بفکر درک و رفع مشکل به صورت بالقوه باشد.

علائم لخته شدن خون

متورم شدن پا‌ها یکی از نشانه‌های لختگی خون

۲- گرمی و گرمی بالا

یکی دیگر از علایم افزایش دما و داغ شدن در منطقه صدمه دیده می‌باشد افزون بر این، این قسمت با خارش و درد همگام است چنانچه برای مداوای این چالش در خانه ناکام ماندید، قطعاً نشاندهنده وجود یک لخته است.

درک این مسئله به اشخاص اجازه میدهد تا از نامطلوب‌تر شدن وضعیت جلوگیری کنند.

۳ ملال و خستگی غیرمنتظره

چنانچه همواره بیقرار هستید و هرگز آرامش ندارید، قابل درک است که این موضوع ساختار ملال و خستگی را از بین میبرد.

از اونجایی که رژیم‌های سنگین فرسودگی لخته‌های خون ایجاد میکند و درد باید آن‌ها را نابود کند به منظور انجام این کار قلب باید بیشتر از اندازه کار کند که این خود سبب خستگی‌های یکسره میشود.

سختی نفس یکی از نشانه‌های لختگی خون

۴- نفس اندک آوردن

چنانچه قلب و شش‌ها به دلیل لخته شدن تحت تاثیر قرار گیرد احتمال دارد کاستی تنفسی تجربه شود این شرایط بعلاوه نشانه‌های دیگری که با لختگی خون همراه هست از نشانه‌های خیلی مهمی می‌باشند و باید فوراً مورد مداقه و وارسی قرار بگیرند.

به دکتر خود مراجعه نمایید و قطعاً روش‌های بسیاری برای علاج و بازگشت شما به تندرستی وجود دارد.

پنج – درد ناحیه سینه

زمانی که لخته خون به شش‌ها می‌رسد، فرد دردهای شدیدی در سینه حس میکند درد زیاد و به همراه سوز خواهد بود و در آن منطقه احساس سنگینی خواهد کرد.

لخته خون

درد در قفسه سینه یکی از نشانه‌های لختگی خون

۶-درد در موقع حرکت

چنانچه حرکت‌های ساده هم سبب درد میشود، یکی دیگر از نشانه‌های هشداردهنده نخستین لخته خون است فردیکه اعمال طبیعی مانند: خم شدن، خنده و یا سرفه سبب رنجش و ایجاد درد در آن میشود، از نشانه‌های لخته خونی می‌باشد و بایست برای درمان اقدام کرد و در شرایطی که وضعیت جدی است، در سریع‌ترین زمان به مرکز اورژانس گزارش دهید.

۷-سرفه‌های غیر قابل پیشگویی و غیرمنتظره

سرفه هایی که از هیچ جا تخلیه نمی‌شوند و تشدید می‌شوند، توانایی دارند نشانی از لختگی خون باشند علائمی که جدی هستند شامل: سرفه‌های خونی یا ایجاد مخاطی که شامل خون این یک نشانه هشدار دیگری است که می‌بایست مورد بررسی قرار گیرد.

سرفه‌های شدید یکی از نشانه‌های لختگی خون در بدن

۸-گرفتگی عضلانی

چنانچه گرفتگی سهمگین باشد، نشانه‌ای جدی برای لختگی خون میباشد، هر فردی امکان دارد در یک زمان هایی گرفتگی را تجربه نماید.

ولی کمبود آب همواره با لختگی خون هم می‌تواند منتهی به گرفتگی شدید شود بطور رایج راه به منظور رفع گرفتگی عضلانی، کشیدن پاها می‌باشد.

ولی چنانچه این عمل یاری به کاستن از درد و گرفتگی شما نکرد، احتمال بسیار قوی لخته خونی باشد و باید درمان شود.

۹-درد در منطقه پا و ساق پا

درد در پا یکی از علائم جدی لخته‌های خون می‌باشد.

انسداد، مانع گردش خون مناسب در این مناطق میشود.

کمبود اکسیژن در پا نیز سبب این موضوع میشود و درد زیاد که در منطقه عضلات ساق پا اتفاق میوفتد، سبب دشواری در راه رفتن و درد در نشستن میشود.

لخته شدن خون

درد در ساق پا یکی از نشانه‌های لختگی خون در بدن

۱۰- دیگر نشانه‌های محتمل

وقتیکه قلب به منظور رفع لخته مناسب‌تر کار کند، این سبب میشود که تپش قلب افزایش یابد و فشار خون پایین می‌آید و سبب سرگیجه و اضطراب میشود بطور معمول این علایم را به لخته خون مرتبط نمی‌دانند و نادیده می‌گیرند.

یا بطور جدی پیگیری انجام نمی‌دهند ولی دانستن این نشانه‌ها ظریف می‌تواند زندگی تان را نجات دهد هیچکس دوست ندارد تصدیق کند که فرد بیمار است.

ولی به انکار آن فقط می‌تواند مشکل را جدی‌تر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =