رفع منافذ صورت

منافذ باز صورتم را چگونه درمان کنم؟

سلام زیبانی های عزیز
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با منافذ باز پوست درگیر هستید برای رها شدن از این مشکل، این مقاله را از دست ندهید!
منافذ باز صورت

یکی از مشکلاتی که امروزه ذهن خیلی از افراد اعم از زنان و مردان را درگیر کرده و علت مراجعه این افراد به مراکز پوست و زیبایی می باشد ولی به سختی نتیجه گیرند و نتیجه ی به دست آمده رضایت بخش نمی باشد.

معمولا افرادی که صورتشان دچار منافذ باز پوست هست از شکل ظاهری پوست خود احساس ناخوشایندی دارند. بنابراین برای این اشخاص جالب است که نکته هایی را برای رهایی از آن بدانند. در این نوشته به نکاتی در این خصوص اشاره خواهیم کرد.

چگونه پوست دچار منافذ باز صورت می شود؟

منفذهای پوست دروازه هایی هستند که سبوم به وسیله آن به لایه های بیرونی پوست می رسند. در پایین‌ترین نقطه از این منفذها سبوم ایجاد می شود. سبوم موجب حفظ رطوبت و آبرسانی روی پوست می شود. گاهی وقتها، فقدان تعادل هورمونی می‌تواند بیشتر از اندازه سبوم ایجاد کند منتهی به چرب شدن بیشتر از اندازه پوست میشود.
افرادی که غده‌های چربی بیشتر از اندازه پویا دارند منفذهای بزرگتری دارند. با این وجود، پوست چرب، تنها گزینه مهمی است که منفذها را گشاد می کند. علل دیگری که در این خصوص موثر و باعث تشدید این خالت می گردد افزایش سن و کهنسالی است.

در دوره کهنسالی پروتئین طبیعی مانند کلاژن و الاستین کاهش میابد، این مسئله سبب کاهش انعطاف و نرمش پذیری پوست، و در سبب اتساع منفذها میشود. هم چنین اشعه UV خورشید به کلاژن پوست زیان رسانده و با کهنسالی یا واقع شدن در معرض روشنایی، تاحدودی منفذها بزرگ می‌شوند.

منافذ پوست

مناسب ترین و مفید ترین راهکارهای طبیعی به منظور کاستن منفذها پوست

تغییر سبک و عادت شست و شو:

توصیه می شود صورت خود را ۲ بار در روز بشوئید تا پوست متعادل‌تر شود. این یعنی نه بیشتر از اندازه خشک و نه بیشتر از اندازه چرب شود. هم چنین، بهتر است از اسکراب پوست کمک بگیرید. در صورتی که پوست را در شرایطی قرار دهیم که لایه برداری زیاد انجام شود، پوست خشک و ملتهب شود، و این یعنی باعث برانگیختن غده‌های چربی و ترشح بیش‌تر آن شده ایم.

همین روغن مازاد روزنه‌های پوستمان را می‌بندد و در آخر باعث بزرگ تر شدن آن می شوند. بعد از آن، کرم ضد اشعه یو وی (ضد آفتاب)به منظور حفاظت از پوست جزو موارد ضروری می باشد تا از تخریب کلاژن ناشی از اشعه UV حفاظت شود و پوست محکم و روشن میشود.

گزینش و انتخاب درست محصولات:
همراهان عزیز زیبان، برای آن دسته از افراد که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند توصیه می شود از فرآورده‌های دربردارنده (حاوی) اسید سالیسیلیک حتما استفاده کنند. 
اسید سالیسیلیک تنها عنصری است که چربی را کنترل میکند. هم چنین برای کلاژن سازی،مشتقات ویتامین A (رتینول) و اسیدهای آلفا-هیدروکسی نیز مورد توجه قرار گیرد. 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =