کج شدن شست پا و درمانهای خانگی و طبی اش | هالوکس والگوس | بونیون

هالوکس والگوس بونیون شست پا و درمان آن

هالوکس والگوس یا همان بونیون پا یک برجستگی استخوانی است، که از عوض شدن مجدد مفصل در پایه انگشت بزرگ پا ایجاد می‌شود؛ هالوکس والگوس بونیون شست پا بیشتر بر قسمت درونی پا در مرکز انگشت شست پا در پایه پا اثر میگذارد، و هم چنین میتواند بر خارج انگشت شست نیز تاثیر گذار باشد این موضوع، درزنان و مردان رخ میدهد ولی در خانم‌ها بیش‌تر است.
این پیامد، گاهی با نشانه هایی همگام است، و گاه بدون نشانه‌های می‌باشد عارضه‌ای که یک تغییر شکل پیشرونده است و در یک جمله کوتاه روش‌های درمان آن میتواند شامل استراحت، سرمازدگی، تغییر کفش، پشتیبان پا (ارتوپیک)، داروها، تزریق استروئید و یا جراحی باشد.
 درمان خانگی انحراف شست پا
انحراف قوزک شست پا و درمان آن

هالوکس والگوس بونیون یا برجستگی شست پاچیست؟

یک منطقه از بزرگ شدن یا برجسته شدن بخش داخلی مفصل در پایه پا است؛ بزرگ شدن، در حقیقت نشاندهنده فقدان تقارن مفصل انگشتی بزرگ (مفصل فالانژال متاتارس) و در بعضی موارد تشکیل استخوان مازاد است و همین ناهماهنگی، سبب می‌شود انگشت شست پا به سوی خارج خم شود و بچرخد (به اصطلاح هالوکس به معنی تغییر شکل) به سوی انگشت‌های کوچکتر این تغییرشکل، پیشرونده است و با طی شدن زمان افزایش میابد، البته برخی از افراد دارای علایمی هستند و بعضی‌ها نه

مفصل بزرگ در وسط انگشت بزرگ (اولین مفصل متاتارسوفالانگه یا مفصل MTP) میتواند باعث قرمزی، حساسیت و درد شود، یک کیسه کوچک مایع (بورسا) که در مجاورت مفصل قرار دارد، نیز میتواند سبب ملتهب شدن شود.

(بورسیت، آماس کیسه‌های مفصلی)، منتهی به تورم بیشتر، قرمزی و درد میشود درد عمیق‌تر مفصلی، هم محتمل است اتفاق بیوفتد زیرا آرتوروز موضعی در مراحل بعدی امکان بوجود آمدن و تغییر شکل دادن دارد.

هالوکس والگوس بونیون کوچکتر که کم‌تر رایج است، در مفصل در مرکز پنجمی (انگشت پا) قرار دارد؛ ناهماهنگی در اتصال مفصل mtp پنجم سبب می‌شود، انگشت کوچک انگشت اشاره به سوی درون خم شود و یک مفصل بزرگ‌تری بوجود میآید.
 هالوکس والگوس درمان
درمان باورنکردنی انحراف قوزک شست پا

دلایل و علل و دلایل بروز هالوکس والگوس چیست؟

در حالیکه دلیل دقیق شناخته نشده است، اعتقاد بر اینست که به دلیل عوامل متعددی از جمله کارکرد غیرطبیعی پا و مکانیک، از قبیل، آناتومی غیرطبیعی در اول MTP مشترک و عوامل ژنتیکی ایجاد میشود.

عوامل رایج در بوجود آمدن سبب شده که این مورد در جوانان بیشتر باشد؛ بیومکانیک غیرعادی میتواند منجر به بی ثباتی متعاقب از اختلال فالانگال متاتارس و اختلالات عضلانی شود که سبب تغییر شکل پذیری میشود.

آناتومی غیرطبیعی، در نخستین MTP مفصل میتواند یک فرد را پیش روی انحطاط پینه قرار دهد؛ یک بررسی نشان می‌دهد، که یک وراثت پذیری ژنتیک چشمگیری از ناهنجاری‌های پینه‌ای در بین نژاد قفقاز اروپایی وجود دارد.
هرچند کفش بطور صاف و مستقیم سبب پیدایش پینه و برآمدگی نمی‌شود، ولی بی تردید وضعیت را درد آور و متورم‌تر می‌کند؛ دیگر عامل هایی که کم‌تر رایج هستند از این نوع ناهنجاری، شامل زیان هایی به (کشش، شکستگی و زیان عصبی)، اختلالات عصبی یا عضلانی (بیماری فلج اطفال یا بیماری قلبی- امراض دندان) و اختلاف طول اندام (یک پا کوتاهتر از دیگر هستند) عضو بلندتر، سبب خم و چرخش بیشتر میشود شرایط مختلف آرتروز میتواند باعث نامطلوب‌تر شدن و تشدید حالت انگشت‌ها شود.

زمانیکه این قوز بلای جانتان میشود.

پیش آگهی بیماری هالوکس والگوس چیست؟

درمان‌های توصیف شده فوق در معالجه تغییر شکل آن، بسیار موثرند و پیشگویی درباره‌اش میتواند بسیار والا باشد؛ با وجود این، تشخیص درست برای گزینش هرنوع تغییرات در ارتباط با این عرصه و هم چنین شدت آن، لازم است هم چنین یک تغییر شکل پیشرونده است و با طی شدن زمان نامطلوب‌تر میشود این میتواند بی ثباتی را به سایر پا جابه‌جا‌ کند و گاهی وقتها منتهی به آرتروز در مفصل در مرکز انگشت بزرگ پا میشود بنابراین، توصیه میشود با یک متخصص پا مشاوره انجام دهید تا بطور کامل مشکل را ارزیابی کند.

شناخت زود هنگام، تشخیص و نگهداری از آن، می‌تواند مانع از عواقب مخرب شود.

 هالوکس والگوس چیست
جلوگیری از بیماری هالوکس والگوس

چه افرادی مستعد پیشرفت هالوکس والگوس بونیون شست پا است؟

این موضوع، در خانم‌ها شایع‌تر می‌باشد برخی بررسی‌های مشخص میکنند که علایم این پیامد در خانم‌ها تقریبا ۱۰ برابر بیش‌تر است.

توصیه شده است، که کفشهای تنگ، علی الخصوص کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز، نپوشید، چون امکان دارد ریسک مبتلا شدن به هالوکس والگوس بونیون را افزایش دهند؛ کفش تنگ، بی تردید یک عامل و فاکتور در تشدید درد و تورم است.

نارضایتی گزارش شده، از هالوکس والگوس بونیون و برجستگی شست پا، در آنهایی که کفش پاشنه بلند و نوک تیز میپوشند، بسیار گسترش زیادی دارد.

دیگر عوامل خطر برای توسعه و رشد، شامل:
  • تشکیل غیرعادی از استخوان پا در موقع بدنیا آمدن (مادرزادی) و بیماری‌های آرتروز مانند روماتوئید آرتریت است.
  • در برخی موارد، تنش‌های تکراری به پا، میتواند منجر به تشکیل شود.
  • کجی انگشت شست پا در رقص باله مرسوم است.
هالوکس والگوس پا
دلیل انحراف انگشت شست پا

نشانه‌های و نشانه‌های هالوکس والگوس

  • در برخی از افراد دارای عارضه‌های است.
  • کجی انگشت ششت پا احتمال دارد سبب ایجاد نشانه‌های شود.
  • نشانه‌های نخستین احتمال دارد درد پا در منطقه مربوطه هنگام راه رفتن و یا هنگام پوشیدن کفش باشد که استراحت و – یا تغییر به کفش بزرگ‌تر، این درد را تمام کند.
  • فشار کفش در این قسمت می‌تواند درد متناوب ایجاد نماید، در وضعی که توسعه آرتروز، میتواند منجر به درد مزمن و یکسره شود.
  • با اهمیت است که توجه داشته باشیم که در آقایان و، خانم‌ها، بعد از یائسگی ، درد در مرکز انگشت شست پا می‌تواند متعاقب از آرتروز و نقرس نیز باشد که شبیه درد متعاقب از هالوکس والگوس بونیون است.
 درمان هالوکس والگوس
درمان هالوکس والگون بونیون

مراقبت‌های پس از عمل هالوکس والگوس

چگونه متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هالوکس والگون بونیون را تشخیص می‌دهند؟

یک دکتر، در موقع تشخیص نشانه‌های توصیف شده در بالا، یک هالوکس والگوس بونیون را بعنوان تشخیص محتمل در نگاه می‌گیرد.
آناتومی پا، از جمله کارکرد مفصلی، در طول معاینه ارزیابی میشود.
رادیوگرافی (فیلم‌های اشعه ایکس) پا توانایی دارند، برای گزینش یکپارچگی مفاصل پا و برای دیدن شرایط اساسی، مانند: آرتریت یا نقرس ، بافایده باشد.
فیلم‌های اشعه ایکس، یک شیوه بسیار والا برای محاسبه تراز انگشت‌ها پا در موقعیت ایستاده و در موقع تحمل وزن هستند.
اقدامات نخستین بعد از پیدایش هالوکس والگوس بونیون و برجستگی استخوان انگشت پا چیست؟

درمان‌های غیر جراحی مانند استراحت و پوشیدن کفش‌های شل‌تر و یا صندل (ترجیحا با یک حصیر حمایتی) بیشتر سبب رها سازی درد متعاقب از این تحریک کننده‌ها میشود کفش‌های پیاده روی ، احتمال دارد بعضی از مزایایی را داشته باشند، و تاثیرگذار باشند. اجتناب از فعالیت‌های ورزشی خاص با کفش مناسب و فشار انگشت پا، می‌تواند از نشانه‌های که پدیدار میشوند، ممانعت نماید.

معاینه زود هنگام توسط دکتر توصیه میشود.

هالوکس والگوس
انحراف شست پا یا هالکوس و الگوس چیست؟

درمان خانگی هالوکس والگوس پا

در این قسمت بعضی از درمان هایی که در خانه انجام میشود برای یاری به کاستن از علایم هالوکس والگوس بونیون انگشت شست پا را گردآوری کرده ایم.
۱ یخ
بیشتر بعد از اینکه زمان زیاد روی پای خود بوده اید، سبب درد و ملتهب شدن می‌شود؛ برای رها شدن از درد و ملتهب شدن، درمان با یخ، گزینه خوبیست درجه حرارت سرد موقتا انتهای عصب درد را بی حس میکند و قطع درد را میسر میکند. برای این کار:
  1. تعدادی از یخ خرد شده را در یک حوله نازک بگذارید و آن را بپیچانید.
  2. بر روی محل صدمه دیده به مدت پنج تا ده دقیقه بگذارید.
  3. یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای بدهید و مجدد ۲تا ۳ بار این کار را بکنید.
  4. از این شیوه ساده در موقعیت‌ها واجب و ضروری بهره جویی کنید.
درمان انحراف شست پا با ورزش
انحراف شست پا و درمان آن
دو ماساژ :

ماساژ هر روزه منطقه صدمه دیده یک راه محبوب به منظور کاستن و جلوگیری از این دشوار است این شیوه درمانی، کمک میکند تا جریان خون را به این منطقه بالا میبرد و از درد‌های همگانی این دشواری رهایی یابید. ماساژ منظم، حتی سبب کاهش مقدار هالوکس والگوس بونیون و کوچک‌تر کندش به میزان به ذرت و کالوس میشود.

  1. اندکی روغن کرچک گرم، زیتون یا روغن نارگیل را در منطقه صدمه دیده بمالید.
  2. با بکارگیری انگشت‌ها خود، ماساژ ژرف و محکمی را به مدت ده دقیقه انجام دهید.
  3. هر روزه ۲تا ۳ بار این کار را تکرار نمایید.
  4. شما همواره می‌توانید به یاری یکی از کارشناسان ماساژ هالوکس والگوی بونیون انگشت خود را کوچک و به تغییر شکل آن یاری دهید.
درمان انحراف شست پا
درمان گیاهی هالوکس والگوس
۳ تمرینات و ورزش‌های مناسب برای پا برای التیام و بهبود، جلوگیری از پیشرفت و از بین بردن هالوکس والگوس
در موارد زیادی، ورزش با پا میتواند به کاستن درد و ارتقاء انعطاف و نرمش پذیری یاری رساند هم چنین میتواند پیشرفت این ناهنجاری شما را کند کند، بنابراین از نیاز بعمل جراحی جلوگیری میشود ورزش هر روزه، هم چنین به قوی نمودن ماهیچه‌ها پاها کمک میکند و احتمال دارد مانع پیشرفت آن شود.
ورزش#۱

روی صندلی نشسته و پای خود را روی توپ تنیس یا گلف بگذارید.

توپ را در زیر برامدگی‌های انگشت پایتان بچرخانید، بعد هر جای دیگر در کف پا تنها که احساس میکند مفید می‌تواند باشد.

هر روزه پنج تا ده دقیقه انجام دهید.

ورزش#۲:

روی صندلی بنشینید، کف پای صدمه دیده را در روی دست خود قرار بدهید، بعد انگشتهای دست خود را آزادانه بین انگشت‌ها پایتان بگذارید.

به مدت ۵تا ده دقیقه انگشت‌ها پایتان را به جلو و عقب، چپ و راست و پایین تا کنید.

ورزش#۳

بایستادید و برای ۱۰ ثانیه به انگشت‌ها پایتان اشاره کنید و خم شوید، بعد آن‌ها را برای ۱۰ ثانیه حلقه کنید.

این کار را چندبار مرور کنید..

اینها چند تمرینی هستند، که شما براحتی میتوانید در منزل انجام دهید بخش زیادی از تمرینات مفید دیگری وجود دارد که شما میتوانید از متخصص خود یاد بگیرید.

انحراف شست پا
درمان خانگی انحراف شست پا
چهار نمک:

برای این ناهنجاری به دلیل آرتروز، شما میتوانید برای کاهش و آرام کردن درد ، آب نمک را آزمون کنید؛ محتوای منیزیم بالا در آن سبب تنظیم سطح PH در بدن میشود که برای مقابله با ملتهب شدن و درد لازم است.

خیس کردن نمک گرم می‌تواند از مراقبت کورن و کالوس‌ها مراقبت کند، و هم چنین نشانه‌های رایج در رابطه با آن‌ها را بکاهد.

  1. اندکی آب گرم را درون یک وان و تشت کوچک بریزید.
  2. تعدادی از نمک اپسوم را به آب بیافزایید و بطور کامل میکس نمایید.
  3. پای خود را در آن خیس کنید تا آب خنک شود.
  4. پا را بطور کامل خشک نمایید، پس از آن با روغن زیتون گرم یا نارگیل ماساژ بدهید.
  5. این کار را تا سه بار در هفته انجام دهید.
درمان هالوکس والگوس در منزل
 
پنج زردچوبه :
شما ضمنا میتوانید از زردچوبه برای علاج آن‌ها بهره جویی کنید این جزیی از ترکیب است، کورکومین، که توانایی مسدود کردن درد را دارد و هم چنین سبب کاستن از تورم و التهاب می‌شود؛ زردچوبه می‌تواند به صورت موضعی و به صورت خوردنی استفاده شود.
بمنظور استفاده موضعی ، یک خمیر پاستایی حاوی یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و اندکی روغن زیتون آماده کنید.

آن را مستقیما روی قسمت مورد نظر خود بمالید.

روزی دو یا ۳ بار این کار را تکرار نمایید بعضی از داروها روز.

برای استفاده از خوردنی ، ۱ قاشق چای خوری زردچوبه را در ۱ لیوان آب گرم و یا شیر بریزید و ۲بار در روز از این آشامیدنی بیاشامید.

شما ضمنا میتوانید ۴۰۰ میلی گرم کپسول کورکومین را سه بار در روز استفاده کنید.

با وجود این، پیش از آغاز هر مکملی، با دکترتان مشاوره نمایید.

هالوکس والگوس
درمان گیاهی هالوکس والگوس
 
شش بابونه
بابونه یک مداوا گیاهی محبوب و تاثیرگذار است که میتواند به مسائل مرتبط به هالوکس والگوس بونیون یاری رساند این گیاه، دارای خاصیت‌های ضد التهابی است که به کاستن از درد و ملتهب شدن یاری می‌کند این گیاه حتی برای مدل‌های تیز آن هم تاثیرگذار است شما میتوانید از هریک از این داروها یا ترکیب‌ها، استفاده کنید:
  1. در ۱ لیوان چای، یک کیسه چای بابونه بگذارید و آن را در حالیکه هنوز گرم است بخورید.
  2. هم چنین، کیسه چای مورد کاربرد را مستقیما بر روی موضع بگذارید.
  3. از این درمان خانگی ۳ یا چهار بار طی روز بهره جویی کنید.
  4. محل صدمه دیده را با آمیخته روغن عصاره بابونه و روغن حامل، هر شب پیش از رفتن به رختخواب بمالانید.
  5. این شیوه کمک خواهد کرد تا مشکل انگشت پا التیام و بهبود ببخشد.
  6. شما حتی میتوانید بعضی از پمادهایی که احتیاج به نسخه دکتر متخصص ندارند را که شامل بابونه هستند، در منطقه صدمه دیده به منظور کاستن از درد و ملتهب شدن است، اعمال کنید.
بابونه
درمان هالوکس والگوس بونیون با گیاه داروئی
۷ گل همواره بهار:
یکی دیگر از درمانهای اثربخش گیاهی برای هالوکس والگوس بونیون، گل همواره بهار است این گیاه دارای خاصیت‌های ضد التهابی است که به کاستن از درد و ملتهب شدن یاری می‌کند حتی از تشکیل و بوجود آمدن کورن و کالوس در محل جلوگیری میکند.
  1. اندکی برگ بابونه را با انگشتانتان خرد کنید و فشار بدهید و آبش را بگیرید.
  2. عصاره‌اش رو روی محل زخم بریزید و اجازه بدهید تا خشک شود.
  3. این کار را ۲تا سه بار در روز مرور کنید.
  4. افزون بر این، میتوانید، پمادهای حاوی بابونه را از عطاری‌ها آماده کنید. و هر روزه ۲تا ۳ بار روی محل بمالید.

گل همیشه بهار

درمان شست پای کج در منزل

۸ آسپرین خیس خورده:

آسپرین ی که برای درمان سردرد استفاده میکنید، نیز میتواند رنجش هایی را که در رابطه با یک بیماری پوستی ایجاد میشوند را بکاهد.

این میتواند درد ناخوشایند، از منطقه التهابی را بکاهد بعلاوه، آن را اینگونه حفظ میکند که منطقه صدمه دیده به منظور پرهیز از هالوکس والگوس.

  1. ۳ تا آسپیرین را در یک وان کوچک آب پر شده، حل کنید.
  2. تا وقتیکه آب خنک شود، کف پا را در این محل بگذارید تا خیس بخورد و نرم شود.
  3. پای خود را خشک نمایید و با روغن زیتون گرم ماساژ بدهید.
  4. روزی ۱ یا دو بار به منظور کاستن از درد، مرور کنید.
توجه داشته باشید: همواره پیش از اینکه این دارو را آزمایش کنید.، یک تست در بخشی از بدن، انجام دهید، زیرا آسپرین در بعضی اشخاص احتمال دارد سبب تحریک پوست یا آلرژی شود.

آسپرین که به منظور درمان سردرد استفاده میکنید، نیز میتواند رنجش هایی را که در رابطه با یک بیماری پوستی، بکاهد و می‌تواند درد ناخوشایند را از منطقه التهابی بکاهد.

بعلاوه، منطقه صدمه دیده را نرم نگه میدارد تا از مبتلا شدن به هالوکس والگوس ممانعت شود.

آسپرین
درمان قوز شست پا با ورزش
۹ گزینش و انتخاب کفش مناسب برای گرفتاران به هالوکس والگوس
به کمترین حد رساندن شانس‌های شما برای پیشرفت پینه و هم چنین کاهش نیاز احتمال بعمل جراحی، لطفا به کفش خود توجه فرمایید؛ همواره کفش‌های جلو پنجه بزرگ، جای انگشت بزرگ و نیمه نرم را برگزینید.
بکارگیری پدهای کفش برای یاری به توزیع فشار بطور برابر هنگامی که پا را حرکت می‌دهید، خیلی متناسب است.
  1. چنانچه یک هالوکس والگوس بونیون دارید، کفش‌های جلو پهن و جای انگشت‌ها ژرف را برگزینید.
  2. صندل‌ها، گزینش و انتخاب خوبی هستند.
  3. هرگز کفش هایی، با پاشنه بلند‌تر از دو اینچ را نپوشید.
  4. کفش‌های پاشنه بلند را بیشتر از سه ساعت در یک زمان نپوشانید.
  5. کفشی را برگزینید که مطابق شکل پاهایتان است.
  6. هرگز پای خود را در یک کفش که مناسب نیست، به زور پا نکنید.
  7. به همراه کفش‌ها، از پوشیدن جوراب‌های جوراب‌های تنگ را پرهیز کنید.
  8. کفش‌های خود را به صورت دوره‌ای در طی روز در بیاورید تا پاهایتان استراحت کنند.
کفش مناسب
کفش مناسب هالوکس والگوس
۱۰ خوراکی‌های جلوگیری کننده از التهاب

به منظور پرهیز از درد و ملتهب شدن هالوکس والگوس بونیون شست پا، نگهداری از آنچه که میخورید بسیار لازم است.

بسیاری از خوراکی‌ها دارای خاصیت‌های ضد التهابی هستند که میتوانند به جلوگیری و نبرد با ملتهب شدن کمک کنند، در حالیکه برخی دیگر به ملتهب شدن بدن کمک میکنند.

برخی از خوراکی‌های جلوگیری کننده از التهاب مفید، شامل: زیتون، سالمون، زنجبیل ، زردچوبه، سیر، گیلاس ترش، توت اروپایی ، زغال اخته ، گردو و سیب زمینی شیرین

تلاش کنید بعضی از این خوراکی هارا روزانه بخورید.

با این وجود، از خوراکی هایی که سبب ملتهب شدن میشود خود داری کنید.

چنین خوراکی هایی شامل گوشت قرمز ، گوشت فرآوری شده، شکر تصفیه شده، تخم مرغ ، پروتئین آب پنیر ، روغن ذرت، نمک تصفیه شده و دانه‌های تصفیه شده است.

علاوه بر خوردن خوراکی‌های از ویتامینهای، تلاش کنید مقدار استفاده پروتئین و هم چنین خوراکی‌های سرشار از ویتامین a، b، c و e را بالا ببرید.

غذاهای ضد التهابی

درمان کجی شست پا بدون جراحی

جلوگیری و درمان هالوکس والگوس

چنانچه هم اکنون شما دارای پینه هستید و این پینه ملتهب شده، پای مبتلا را هر ساعت، پانزده دقیقه بالا بگذارید.
طب سوزنی می‌تواند در معالجه نشانه‌های پینه بافایده باشد.
بعد از شستن پاها، یقین حاصل کنید که سطح بین انگشت‌ها پاها به خوبی خشکیده اند.
همواره یقین حاصل کنید که کفش فرزندتان بدرستی به پایش است.
از قوس‌های بین انگشت‌ها که بی نسخه هم در داروخانه‌ها توزیع می‌گردد استفاده نمایید تا نشانه‌های این ناهنجاری کاسته شود.
چنانچه دکترتان برخی دستگاه‌های خاص را تجویز کرده است، از آن‌ها استفاده کنید.
انحراف شست پا
پیشگیری از کجی شست پا
دقت نمایید که:
برای گرفتاران به آرتریت، کفش‌های مناسب پوشیدن و استراحت، نمیتواند سبب رهایی از این درد شوند؛ کفش‌های تنگ، کفش هایی با کفی نازک توانایی دارند تنش را به مفصل بونون مازاد و اضافه کنند و درد و بی ثباتی را به منطقه بالاتر ببرند.
تغییرات پوستی مانند تاول‌ها و کولوس‌ها، امکان دارد یک نتیجه از اصطکاک مکرر و فشار بر برجستگی توسط کفش‌های ناپسند یا از تغییر شکل متعاقب از آرتروز بوجود بیاید. که سبب درد معین شده، و غالبا با تورم بافت نرم، قرمزی، سفتی مفصلی و حساسیت موضعی همگام است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =