اسهال و برخی باکتری های روده و دستگاه گوارش

ارتباط مبتلا شدن به باکتری ای کولای و دسته خونی

به کزارش ساینس نیوز در پژوهش‌های نوین محققان رابطه مبتلا شدن به اسهال به واسطه‌ی ای کولای با دسته خونی تا حدی پایدار شد و براساس آن می‌توان پیشگویی کرد که کدام دسته خونی بیشتر دارای استعداد مبتلا شدن به اسهال هستند.
باکتری ای کولای
باکتری ای کولای چیست؟

معرفی بیماری ای کولای

باکتری E coli که در افرادی با دسته خونی A وجود دارد و منتج به اسهال شدید میشود.

بیماری ای که سبب ای کولای میشود در پروتئینی بنام گلوم است که روی مولکول‌های شکر می‌باشد و بر دسته خونی A موثر است درصورتیکه برای O و B اینگونه نیست.

اشاره شده که دسته خونی با شدت عفونت ای کولی مرتبط است ولی تابحال رابطه روشنی پیدا نشده است.

درمان باکتری ای کولای
درمان بیماری باکتری ای کولای
در دانشگاه جانز هاپکینز، ۱۰۶ تن از داوطلبان تندرست و سالم را مبتلا به اسهال شدید کردند در حین ۵ روز، ۸۱ درصد از داوطلبان نوع A یا AB متوجه اسهال شدید خود در قیاس با دسته خونی O و B تجربه کردند (همه داواطلبان آنتی بایوتیک برای پاک نمودن باکتری را اخذ کردند)

این کشف توصیه میکند که یک واکسن باهدف پروتئین باکتریایی، که دربسیاری از ای کولی ‌ها یافت میشود، می‌تواند تاثیرگذار باشد این یافته می‌تواند نه فقط به مسافران بلکه هم چنین کودکان سرزمین‌های درحال توسعه یاری رساند، جایی که عفونت‌های مکرر به سوتغذیه و رشد غیرمنتظره منتج میشود.

E coli تنها میکروبی نیست که می‌تواند اسهال ایجاد نماید، با وجود این شستن دست‌ها و ملاحظه بهداشت بهترین دفاع در مقابل میکروب هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 5 =