سالمترین خوراکی های دنیا

این ۸ خوردنی بهترین مواد خوراکی جهان هستند …

آووکادو

علی رغم این که آووکادو لبریز از چربیست ولی با وجود این این ماده‌ی غذایی خوشمزه می‌تواند مقدار کلسترول خون را بکاهد.

چنانچه به جای پنج درصد از اسیدهای چرب اشباع شده از چربیهای اشباع نشده‌ی مونو استفاده بکنیم به آسانی می‌توانیم ریسک مبتلا شدن به مشکلات و بیماریهای قلبی عروقی را به یک سوم کاهش دهیم.

آووکادو لبریز از بتا- سیتوسترول، استرول گیاهی است که بازدارنده از جذب کلسترول موجود در مواد خوراکی میشود. این ماده‌ی غذایی هم چنین حاوی مقدار قابل دقتی گلوتاتیون است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب میشود.

حبوبات

حبوبات محافظ تندرستی قلب هستند. این مواد خوراکی مفید لبریز از فیبرهای محلول در آب هستند که کلسترول را جذب کرده و به جسم کمک میکنند پیش از این که کلسترول به جداره‌ی رگ‌ها بچسبد آن را دور کردن کند.حبوبات مقدار کلسترول را به اندازه ده تا پانزده درصد افت می‌دهند.

فیبرها و پروتئین‌های موجود در این حبوبات سبب کنترل قند موجود در خون میشود. از این گذشته منیزیم موجود در آنها محافظ رگ‌ها است؛ یعنی این که سبب میگردد خون به خوبی در رگ‌ها جریان داشته باشد و فشار خون در حالت نرمال تنظیم شود.

در نهایت که این مواد خوراکی جزو بهترین آنتی اکسیدانها هستند.

خوراکی های برتر دنیا

بلوبری

این میوه در ایران کم‌تر بسیاری دارد و به چشم می‌خورد. بلوبری لبریز از آن توسیان ین‌ها است و رنگ و قدرت ضد اکسیدیشن آن نیز مدیون همین ترکیبات می‌باشد. آن توسیان ین‌ها با بیماریهای قلبی، سرطان، نابینایی و مشکلات مرتبط به حافظه در دوره‌ی سالمندی مقابله میکند. از این گذشته این میوه‌ی ریز مانند زغال اخته حاوی ضد اکسیدیشن بنام اپیکاتشین است که نمی‌گذارد باکتری‌ها به جداره‌ی مثانه بچسبند و بدین ترتیب از مبتلا شدن به عفونت مثانه نیز جلوگیری بعمل می‌آورد میزان زیاد فیبرهای موجود در این میوه یبوست را برطرف میکند.

خوراکی های برتر دنیا

شکلات تیره

شکلات تیره مأخذ فوق العاده‌ای از فلاوونوئیدها می‌باشد. برآیند تحقیقات علمی متعدد نشان میدهد که این آنتی اکسیدانها فشار خون را تنظیم و از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری میکنند.

هم چنین سبب تسلی التهاب می‌شوند و اکسید شدن کلسترول نامطلوب (ldl) را به تأخیر می‌اندازند.

کفایت میکند. هر روزه چهل و پنج گرم شکلات تیره میل نمایید تا خطر سکته قلبی به اندازه ۱۰ درصد افت یابد. در نهایت جالبه بدونید که همین شکلات تیره شدت حالت پایداری به انسولین (پیش زمینه‌ی مبتلا شدن به دیابت ) را تقلیل میدهد.

خوراکی های برتر دنیا

ماهی آزاد

چربی موجود در ماهی آزاد برای تندرستی رگ‌ها بی نظیر است.

کفایت میکند. که در هفته دو مرتبه از این ماهی‌ها میل نمایید تا ریسک مبتلا شدن به مشکلات و بیماریهای قلبی عروقی را به اندازه ۱۷ درصد و خطر حمله‌ی قلبی را ۲۷ درصد افت دهید.

برآیند یک پژوهش در سوئد که روی ۶۰۰۰ مرد و بمدت سی سال انجام شده نشان میدهد انسانهایی که به میزان شایسته‌ای ماهیهای چرب می‌خورند ریسک مبتلا شدن به سرطان پروستات را به یک سوم کمتر می‌کنند. برآیند تحقیقات علمی دیگر نیز نمایانگر اینست اشخاصی که میزان امگا ۳ موجود در خونشان بالاست ۵۰ نسبت کمتر از سایر از افسردگی نه چندان شدید یا میانه رنج میبرند.

اسفناج

لبریز از کاروتنوئید است و از دژنراسیون ماکولای چشم جلوگیری میکند، مملو از ویتامین k نیز می‌باشد. ویتامین k موجود در اسفناج از تراکم استخوان ‌ها حفاظت کرده و مانع از شکستگی آن‌ها میشود. این سبزی خوشمزه مأخذ شایسته‌ای از پتاسیم ، منیزیم و فولات به حساب میاید که فشار خون را تنظیم میکند و به همین سبب خطر سکته مغزی را به کمترین حد می‌رساند. افزون بر این بنظر میرسد فولات موجود در آن نیز ریسک مبتلا شدن به سرطان ریه در خانم‌ها را تقلیل میدهد.

ماست.

ماست سفیدی که در سفره‌ها بسیاری دارد و به چشم می‌خورد حاوی پروبیوتیک‌ها است.

این میکروارگانیسم‌ها جلوی انتشار باکتری‌های مخرب روده را میکیرد.

پروبیوتیک‌ها آنتی بایوتیک ‌های طبیعی تولید میکنند که قدرت دفاعی بدن را بالا میبرد.

بایست بدانید مصرف مرتب ماست در تسلی و درمان بیماریهای التهابی روده‌ها، عفونت مجاری ادرار و عفونت واژینال به قارچ‌ها اثربخش عمل میکنند.

نیز می‌بایست بدانید که ماست به علت سرشار بودن از کلسیم برای استخوان‌ها بافایده است و می‌تواند همیار لاغری تان شود.

خوراکی های برتر دنیا

روغن زیتون

در میان روغن‌ها سلامتی روغن زیتون بالاست و روغن زیتون نیازهای شما را برآورده میکند. این روغن خواص فوق العاده‌ی فراوانی دارد. از قبیل کم شدن کلسترول نامطلوب و افزایش مقدار کلسترول مفید خون دلیلش به خاطر سرشار بودن از چربیهای اشباع نشده‌ی مونو است.

این روغن مفید هم چنین لبریز از آنتی اکسیدان هایی بنام فنول‌ها میباشد که از جداره‌ی رگ‌ها در مقابل انباشته شدن کلسترول مراقبت میکند.

روغن زیتون مانند یک ماده‌ی ضدالتهاب عمل میکنند و اثر مفیدی روی قلب و باقی قسمتهای بدن می‌گذارد.

بایست بدانید که التهاب‌های موجود در بدن نه فقط سبب ظهور بیماریهای قلبی میشود بلکه منشأ بیماری‌های دیگری مثل دیابت تایپ دو ، آلزایمر و سرطان نیز می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =