شیوه های طبیعی درمان آلرژی

چنانچه شماهم از آلرژِی فصلی رنج میبرید قطعا این نوشته را مطالعه نمایید.

آلرژی فصلی یا حساسیت فصلی تنها مرتبط به بهار نمی‌شود بلکه اشخاص محتمل است به بخش زیادی از مواد مانند انواع خوراکی‌ها، عطرها و … حساسیت داشته باشند ولی رایج‌ترین نوع حساسیت فصلی در بهار رخ میدهد و به مبتلایان به این نوع حساسیت توصیه میشود پیش از مصرف دواهای شیمیایی از راههای زیر استفاده کنند:

آلرژی

۱- پاک نمودن هوای اطراف خود
می‌توانید در محل کار و زندگی خود از سیستم تصفیه هوا استفاده نمایید تا از وارد شدن ذرات گردوغبار، گرده گیاهان و هر آنچه که در هوای اطراف ایجاد حساسیت میکند، به سیستم تنفسی ممانعت شود. میتوانید با پاک نمودن هوای محیط اطراف خود، زمینه را برای بروز آلرژی به کمترین حد میزان ممکن برسانید.

۲- پاکسازی پادری بطور منظم
پادری‌ها بطور معمول در بیرون از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی در جلوی دستشویی، حمام و حتی اتاق‌ها هم به کار می‌روند.
پادری‌ها علی الخصوص پادری‌های بیرون از خانه، آکنده از خاک، گردو غبار، قارچ و میکروب می‌باشند و چنانچه برای مدت زمانی زیاد شسته نشوند، مواد حساسیت زا از اونها وارد هوا شده و نشانه‌های آلرژی را در همگان شدت می‌بخشد.
در فصولی که آلرژی در شما بوجود می‌آید، از رفتن به پارک‌ها و مناطق رو باز حتی المقدور پرهیز کنید تا ظهور نشانه‌ها آلرژی در شما کاسته شود.

۳- بکارگیری ترکیب لیمو ترش و عسل
میزانی لیموترش را با میزانی آب و عسل میکس نمایید.

این ترکیب را صبح‌ها، به صورت ناشتا در فصولی که آلرژی دارید، استفاده کنید.

مصرف این ترکیب به نرم شدن حلق کمک فراوانی میکند و خلط پشت حلق را که باعث رنجش مبتلایان به حساسیت میشود از میان میبرد.
هم چنین این ترکیب قابلیت دور کردن سم‌های بدن را دارد.

افزون بر این سورس و منبع مناسبی از ویتامین ث می‌باشد.

چهار – بکارگیری گیاه اکالیپتوس
اکالیپتوس بطور طبیعی به عنوان کاهش دهنده انواع التهاب، به خصوص التهاب تنفسی استفاده میشود.
شیوه بکارگیری آن به این شکل میباشد که دو تا سه قاشق غذاخوری برگ خرد شده گیاه اکالیپتوس را با یک استکان آب جوش میکس نمایید. بعد دمنوش آن را بیاشامید.

التهاب ناشی از پیدایش حساسیت در اشخاص به این شیوه کاهش می‌یابد.

نیاز به گفتن است که برگ این گیاه در عطاری‌ها و فروشگاه‌ها قابل دسترسی و خریداری است.

۵- فقدان مصرف خوراکی‌های آلرژی زا
در فصولی که آلرژی دارید، تلاش کنید از مصرف خوراکی‌های حساسیت زا امتناع کنید، زیرا نشانه‌های آلرژی را در شما نامطلوب‌تر میکنند.
خوراکی‌های تند و پر ادویه، میوه و سبزیجاتی مانند کیوی، بادمجان و گوجه اروپایی از جمله موادی هستند که نشانه‌های حساسیت را در بخش زیادی از اشخاص شدت می‌بخشند.

۶- اندک رفتن به پارک و فضای آزاد
در فصولی که آلرژی در شما بوجود می‌آید، از رفتن به پارک‌ها و مناطق رو باز حتی المقدور پرهیز کنید تا ظهور نشانه‌ها آلرژی در شما کاسته شود.، و یا پیش از رفتن به این مناطق، طبق تجویز دکتر از داروهای تجویز شده استفاده کنید.

۷- نکشیدن سیگار
چنانچه سیگاری هستید، تلاش کنید حتی المقدور در فصولی که حساسیت دارید از استفاده از سیگارت امتناع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =