بوی نامطلوب نفخ شکم نشانه‌ی خوبیست یا نه؟

باد شکم چه ارتباطی با سلامتی دارد، بو نفخ شکم نشانه سلامتی است؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید باد شکم رابطه زیادی با سلامتی دارد، بعضی از خوراکی‌ها مانند بادام ، بروکلی، گل کلم، خوراکی‌های محتوی سولفور مانند تخم مرغ و گوشت سبب بوی نفخ شکم میشود ولی به این معنا نیست که مصرف این خوراکی هارا قطع کنید.
خوراکی هایی که سبب گاز معده می‌شوند به میکروب‌های شکم کمک میکنند تا تغذیه شوند چنانچه این میکروب‌ها با کربوهیدرات تغذیه نشوند زندگی در روده برای شان دشوار میشود.
برخی از افراد بطور میانگین ۱۴ بار طی روز باد شکم شان بیرون می‌رود چنانچه این باد معده بابو همراه باشد نشاندهنده دستگاه گوارشی تندرست و سالم است باد معده از هوا و گاز متعاقب از عمل باکتریها در روده ایجاد میشود.
باد شکم
باد شکم

ارتباط بوی نفخ شکم با سلامتی سیستم هاضمه

بوی خیلی نامطلوب نفخ شکم اضطراب انگیز است.

باد شکم‌های خیلی نامطلوب بو را باید جدی گرفت، بدانید نفخ شکم همواره نشاندهنده گوارش مناسب نیست هم چنین میتواند نشاندهنده آلرژی به لاکتوز باشد.

اگر پس از مصرف فرآورده‌های لبنی گاز از معده خارج شود یعنی بدن در تجزیه لاکتوز مشکل دارد، گاز معده بودار هم مشکلات مزمن مانند تحریک پذیری شکم هضم و عفونت روده را نشان میدهد.

چنانچه در طی روز افزون‌تر از بیست و دوبار گاز معده خارج شود احتمال دارد چیزی خورده باشید که هوای بیشتری وارد روده تان کرده باشد پس تلاش کنید سبزی‌ها بیشتری را در سبک غذایی تان بگنجانید.
چند توصیه
چنانچه می‌خواهید از باد معده روده ممانعت کنید از خوردن خوراکی‌های محتوی سولفور مانند گوشت گاو امتناع کنید.
سبزی و میوه‌های‌تر و تازه بخورید چون خواص ضد یبوست دارد و سبب میشود شکم در حد مناسب کار کند.
مشکلات شکمی را میتوانید با خوردن نعنا و سیر درمان کنید.
خوراک را پیش از قورت دادن پسندیده بجوید تا خوراک زودتر هضم شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 14 =