اضطراب در کودکی فشار خون در بزرگسالی ایجاد میکند؟

اضطراب و نگرانی کودکی و فشار خون در بزرگسالی

بعضی کودکان احتمال دارد بسیار کلافه باشند و حالات آن‌ها کاملاً طبیعی به نظر بیاید. و بعضی احتمال دارد حالات گوناگونی بروز دهند؛ که میتوان به تغییر الگوی خواب و بیداری و یا برگشت به رفتارهای خردسالی ( مکیدن انگشت شصت، خیس کردن رخت خواب، چسبیدن به پدر و مادر و …) اشاره کرد.

اضطراب و نگرانی دوره طفولیت ریسک مبتلا شدن به فشار خون در بزرگسالی

پژوهشگران متوجه شدند داشتن پدر و مادر مبتلا به بالابودن فشار خون در سالهای نسبتا جوانی نیز سبب افزایش خطر مبتلا شدن به بالابودن فشار خون در کودک میشود.

کودکان قرارگرفته در مواجه با اضطراب و نگرانی بسیار در مواجه با مشکلات تنظیم کننده فشارخون در سن و سال بیشتر قرار داشتند.

شائویانگ سو، استادیار دانشگاه آگوستا جورجیا، دراینباره میگوید: «در اشخاص دسته که فاقد اضطراب و نگرانی در سن و سال کمتر بودند، میانگین سطح فشارخون دیاستولیک در حدود ۶۰ است. ولی آنهایی که در محیطی پراسترس هستند.، احتمال دارد میزان فشارخون شان تا ۶۵ برسد که این اختلاف بسیار قابل توجه است»

فشارخون دیاستولیک عدد پایینی و فشارخون سیستولیک، عدد بالایی است.

محققین هم چنین دریافتند چنانچه پدر و مادر پیش از سن ۵۵ سال مبتلا به فشارخون شوند، شانس گرفتاری فرزند به بالابودن فشار خون نیز بیش‌تر است.

طبق گفته پژوهشگران میتوان با مواردی نظیر تغذیه تندرست و سالم ، ورزش، کنار گذاشتن سیگار ، ترک الکل و کم شدن میزان اضطراب و نگرانی فعلی بر عارضه‌های اضطراب و نگرانی مرحله کودکی فائق آمد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =