روشی جالب برای کنترل پای دیابتی و جلوگیری از زخم پا در دیابتی ها

مقدار گیری درجه حرارت پای بیماران دیابت ی با این جوراب

یک شرکت آمریکایی، جورابی ابداع کرده که می‌تواند درجه حرارت پای مبتلایان به دیابت را مقدار بگیرد و آن‌ها را در زمینه گسترش زخم هایشان آگاه کند.

بخش زیادی از بیماران دیابتی، از زخم‌های پا که مدارا کردن با اونها سخت است، رنج میبرند.

در این ارتباط، بهترین کار، اقدام سریع به منظور پرهیز از گسترش زخم‌ها و مداوا بموقع آنهاست.

احتمال دارد این جوراب‌های مجهز به آژیر، راهکار این مسأله را ارائه دهند زیرا قادر به سنجش درجه حرارت پا هستند و در صورت گسترش غیرمعمول زخم توانایی دارند فرد بیمار را از آن آگاه کنند.
در این جوراب‌ها، حسگرهایی به منظور اندازه گیری دما گذاشته شده که از شیوه بلوتوث، به اپلیکیشنی که روی گوشی همراه فرد بیمار نصب شده، وصل می‌شوند.

جورابی به منظور اندازه گیری درجه حرارت پای بیماران بصورت اینترنتی

هم چنین در جوراب‌ها، یک «هاب» (hub) برای انتقال مستقیم اطلاعات به طبیبان وجود دارد تا از آن برای مداوای بیمارانی که به بکارگیری گوشی هوشمند تمایلی ندارند، استفاده شود.
هر بسته از این محصول، شامل ۵ جوراب در اندازه‌های متمایز است. کمپانی سازنده این جوراب‌ها که در سان فران سیسکو قرار دارد، درانتظار ثبت نام کاربران است و اعلام کرده که هر ۶ ماه، انواع جدیدی از این محصول را عرضه میکند.

مرض قند

دیابت یا بیماری قند (یا Diabetes Mellitus) , یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است.

در این اختلال توانایی ایجاد هورمون انسولین در بدن از میان میرود یا بدن در مقابل انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی قادر نیست کارکرد طبیعی خود را انجام بدهد.

نقش اساسی انسولین کاستن قند موجود در خون توسط سازوکارهای مختلف است.

دیابت ۲ نوع اساسی دارد.

در مرض قند نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منتهی به نقص ایجاد انسولین میشود و در نوع دو، پایداری پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت محتمل است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل ایجاد انسولین منتج شود.

در مرض قند نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و اندک تحرکی وظیفه مهمی در دچار شدن فرد دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =