اثرات نامطلوب خشک کردن لباس در محیط خانه

خطر خشک شدن لباس بر تندرستی جسم

سردی هوا و زندگی در آپارتمان‌های بدون فضای باز و آزاد سبب شده است که خیلی از اشخاص لباس‌های شسته شده خود را روی شوفاژها و یا در مجاور بخاری خشک نمایند که سبب بخطر افتادن سلامتی اعضای خانواده میشود زیرا خشک نمودن لباس ‌های خیس درون خانه سبب ازدیاد رطوبت هوا شده و محیط را آماده‌ی تکثیر هرچه افزونتر مایت‌ها و حشرات موذی میکند و به همین سبب خشک نمودن لباس ‌ها در درون خانه اصلا توصیه نمی‌گردد.

خشک کردن لباس در خانه

بیان شده است که یکی از اشخاصی که این هشدار را ندیده گرفته است به عفونت ریه مبتلا شده است و به دلیل گرفتار شدن به قارچ هایی که به سبب خشک نمودن لباس روی شوفا‍ژ در اتاق پذیرایی در بدن او بوجود آمده اند او را با مشکلات ریوی شدیدی روبه رو شده است.

دکتر درمانگر او گفته است که چنانچه هرچه تندتر خشک نمودن لباس‌ها را در درون خانه متوقف نکند، بیماری او نامطلوب‌تر از این خواهد شد.

به این دلیل او به مدت دوازده ماه با کنار گذاشتن این کار و تغییر روش خشک نمودن لباس‌ها، توانسته است پیشرفت‌های بسیار عالی را در پروسه مداوا بیماری خود تجربه نماید. این شخص نمونه‌ای از هزاران یکهزار نفر است که به دلیل خشک نمودن لباس هایشان در فضای داخلی خانه و با بکارگیری لوازم گرمایشی گرفتار مشکلات متعددی شده است.

متخصصان هشدار داده اند که خشک نمودن لباس‌های شسته شده با بکارگیری لوازم گرمایشی در درون خانه، درجه رطوبت درون منزل را تا سی درصد افزایش میدهد و درجه حرارت بسیار شایسته‌ای را برای رویش قارچ‌ها بوجود می‌آورد.

پژوهشگران به مردم سفارش میکنند که لباس‌های شسته شده را حتی الامکان یا در خارج از خانه و یا در خشک کن خشک کنند و در وضعی که وادار به خشک نمودن در منزل هستند حتی الامکان لباس‌ها را در یک فضای تهی که بدور از اتاق خواب یا اتاق نشیمن است، خشک کنند.

با آموزش چند نکته به شما اعتماد می‌دهیم که خشک نمودن لباس در منزل به تندرستی تان آسیبی نمی‌رساند.

۱-لباسهای شسته شده را کجا آویزان کنیم؟

یکی از برترین مکان‌ها برای خشکاندن لباس در منزل، پهن کردن آن‌ها بر روی بند لباس یا بوسیله خشک‌کن است، ولی چنانچه باید لباس‌های خود را در درون ساختمان خشک نمایید، از پهن کردن آنها در اتاق نشیمن و اتاق‌های خواب بپرهیزید.

این مکان‌ها زیادتر در معرض میکروب هستند.

۲-تهویه اهمیت قابل توجهی دارد.

برای خشکاندن لباس در منزل تا میزان ممکن و هر چند یکبار پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه در منزل شما جریان پیدا کند.

فن‌های آشپزخانه و حمام به رفع کردن رطوبت کمک میکنند.

برای کارکرد مناسب‌تر فن‌ها آن‌ها را تمیز نمایید.

۳-زمان شستشو

چنانچه عادت دارید لباس‌های خود را بعد از برگشتن از محیط کار بشویید، این کار را به صبح‌های زود جابه‌جا‌ کنید و لباس‌ها را پهن کنید تا در طی روز خشک شوند.

با این کار می‌توانید از فایده‌های گرمای آفتاب بهره جویی کنید.

۴-یک بند رخت حرارتی بخرید.

زندگی به سرعت در حال تغییر است و روزانه ابزارهای جدیدی بمنظور استفاده وجود دارد.

شرکت‌های مختلف بند رختی ساخته اند که با تولید هوای گرم لباس‌ها را خشک میکند.

این محصول بسیار ارزان‌تر از یک خشک‌کن بوده و شما میتوانید با پهن کردن لباس‌های خود بر روی آن طی مدتی کوتاه لباس‌های خشک داشته باشید.

این بند رخت حدود ده کیلوگرم وزن را تحمل میکند و شما میتوانید با تهیه کاور برای آن، که به نگه داشتن گرما یاری می‌کند، زمان خشک نمودن لباس‌ها را کوتاه‌تر کنید.

۵-محل قرار دادن بند رخت خود را با دقت گزینش کنید.

چنانچه بند رخت شوفاژِی ندارید، اطمینان حاصل کنید که بند رخت خود را در آفتابی‌ترین مکان خانه و جایی که هوای بیشتری جریان دارد قرار می‌دهید.

به علل و دلایل قید شده در بالا، آن را در اتاق خواب یا اتاق نشیمن قرار ندهید.

۶-از چوب لباسی بهره جویی کنید.

برای افزایش دادن مزیت‌های رخت پنکن ، لباس‌های محبوب خود را به چوب لباسی آویزان کنید.

با این کار تا میزان ممکن از چروک شدن لباس‌ها جلوگیری میشود.

در انتها می‌توانید لباس‌ها را بطور صاف و مستقیم در کمد آویزان کنید.

۷-گرفتن رطوبت

چنانچه شما در یک ساختمان قدیمی زندگی میکنید و با هوای نمناک مواجه هستید، خشک نمودن لباس‌در خانه برای شما دشوارتر است. یک سیستم رطوبت‌گیر نه فقط شما را از رطوبت نجات می‌دهد، بلکه سرعت خشک شدن لباس‌های شما را هم بالا میبرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =