تاثیر خوردن پوست میوه بر دیابت!

فواید فوق العاده استفاده از میوه جات با پوست برای اشخاص میتلا به دیابت

دیابت یا همان بیماری قند نیز جز آن بخش از بیماری‌های است که می‌بایست با همه قوا در برابرش ایستاد.

چون این اختلال نه فقط خود به خود مشکل زاست بلکه زمینه را برای مبتلا شدن به بیماری‌های دیگری مثل بیماریهای قلبی سرخرگی و غیره مهیا می‌سازد. مصرف میوه‌ها با پوست میتواند منجر به کاهش سرعت جذب قندخون شود، انسانهایی که به روش قدیمی از انسولین استفاده میکنند باید جهت جلوگیری از افت قند موجود در خون در اواسط صبحانه و ناهار، ناهار و شام یک بین وعده داشته باشند.

خوردن میوه با پوست برای درمان دیابت مفید است

فواید استفاده از میوه جات باپوستشان

مصرف میوه‌ها با پوست میتواند منجر به کاهش سرعت جذب قند موجود در خون شود. از اینرو پسندیده‌تر است اشخاص سبزی‌ها، کلم، کاهو ، خیار و کرفس را در برنامه تغذیه‌ای هر روزه خود وارد میکند.

انسانهایی که به روش قدیمی از انسولین استفاده میکنند باید جهت جلوگیری از افت قند موجود در خون در اواسط صبحانه و ناهار، ناهار و شام یک بین وعده داشته باشند، بیمارانی که به شیوه جدید با قلم گلاژین و آسپارت درمان می‌شوند، آزادی بیشتری در ساختار و رژیم تغذیه‌ای خود دارند.

سیب

پوست سیب به میزان نصفی از کل این میوه فیبر دارد. یک سیب میانه محتوی ۹ میلی‌گرم «ویتامین ث»، ۱۰۰ واحد بین‌المللی «ویتامین آ» و ۲۰۰ گرم پتاسیم است که با کندن پوست آن، نزدیک به یک سوم این مواد مغذی را دور می‌ریزید. هم چنین پوست سیب چهار برابر بیشتر از گوشت آن «ویتامین کا» دارد که این میزان حدود پنج درصد از احتیاج روزانه بدن به این ویتامین است.

پوست سیب فواید زیادتری نسبت به ویتامین‌های درون گوشت این میوه دارد. سیب از میوه‌های ویژه دیابتی‌ها است و با دقت به اینکه یک مأخذ خیلی پراهمیت و بزرگ فایبر است می‌تواند قند موجود در خون را جذب کند به این معنی که فیبر موجود در سیب از التهاب عارضه‌های انسولین می‌کاهد این موضوع یاری میکند که اشخاص دیابتی از شر عفونت‌های حاصل از دیابت بسیار راحت در امان باشند هر یک عدد سیب البته با پوست می‌تواند ۲۰٪ از میزان نیاز فیبر هر روزه شما را مهیا مینماید.

کیوی

قطعا شما نیز سال‌ها پوست کیوی را بریده و کنار گذاشته‌اید و فقط گوشت آن را میل کرده‌اید ولی بایست بدانید پوشش کرکی کیوی نیز خوردنی است. در حقیقت پوست کیوی بیشتر از گوشت آن فلاونوئید، آنتی‌اکسیدان، ویتامین ث دارد.

هم چنین فیبر موجود در پوست کیوی ۲ برابر گوشت آن است. بعد از این به بعد کیوی را مانند هلو گاز بزنید. چنانچه قادر نیستید کیوی را با کرک‌هایش بخورید، قبل از مصرف، کرک‌های آنرا از روی پوستش پاک کنید.

این میوه نیز ویتامین C بالا و قند پایین دارد و از میوه‌های ویژه دیابتی‌ها است. کیوی خواص بسیار عالی برای سیستم هاضمه به ویژه معده نیز دارد در هر یک کیلو کیوی فقط شش گرم قند یافت میشود.

پرتقال

پوست پرتقال تقریبا ۲ برابر گوشت آن ویتامین ث دارد. پوست پرتقال هم چنین حاوی میزان بیشتری ریبوفلاوین، ویتامین ب شش، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است.

فلاونوئید موجود در پوست پرتقال خواص ضدسرطانی و جلوگیری کننده از التهاب دارد. مرکبات هم چنین جذب آهن را افزایش میدهند. گرچه پوست مرکبات مملو از مواد خیلی مغذی است اما بخاطر اینکه تلخ بوده و بسختی هضم میشود شاید نتوانید پرتقال را درسته بخورید.

در عوض با بکارگیری رنده تیز یا هر وسیله برنده دیگر پوست پرتقال را روی سالاد بریزید و میل نمایید. هم چنین میتوانید آنرا در درون شیشه روغن زیتون بریزید. ترکیب پوست پرتقال با شکلات یا بستنی همچنین بسیار خوشمره خواهد شد. پرتقال همچنین یکی دیگر از میوه‌های بین وعده مناسب برای مبتلایان به دیابت است این بین وعده کم انرژی است که ویتامین C تن شما را تا حد چشمگیری افزایش میدهد. یک پرتقال بطور معمول دوازده گرم قند و ۷۰ کالری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =