لحاف پتو سنگین باشه یا سبک؟

با بکارگیری لحاف و پتوی سنگین بیخوابی تان را درمان کنید.

بکارگیری لحاف و پتوی سنگین ، نقطه‌های فشار موجود در بدن را فعال میکند و حسی ناخودآگاه از امنیت می‌دهد که سبب تراوش دوپامین و سروتونین می‌گردد. این ترکیبات، ساختار عصبی پاراسمپاتیک را فعال میکنند و درنتیجه، احساس اضطراب و نگرانی ، هراس و اضطراب جایش را به ریلکسیشن و حس آسایش و امنیت می‌دهد که این کاهش اضطراب و نگرانی منتهی به افزایش برون ریزی هورمون خواب و آرامش ملاتونین و سروتونین میشود.

بکارگیری لحاف و پتوی سنگین منتهی به درمان بیخوابی میشود.

متخصصان درجدیدترین تحقیقات علمی خود دریافتند بکارگیری لحاف، پتو و روانداز‌های سنگین میتواند باعث درمان بیخوابی و بدخوابی درافراد شود پتو‌های با وزن سنگین که میزان حرارت بالا ایجاد می‌نمایند از مدت‌ها قبل برای یاری به درمان اطفال گرفتار به اختلال‌های رشد و نیز کاستن از استرس آن‌ها مورد کاربرد قرار گرفته است.

اکنون محققان در نگاه دارند به منظور کاستن اختلال اضطراب و درمان مشکل کمبود خواب و بیخوابی از این شیوه درمانی قدیمی بهره ببرند حتی یک استارت آپ، پتو هایی سنگین بنام گرویتی (Gravity) ایجاد کرده است که میتواند برای درمان بیخوابی اشخاص مورد کاربرد قرارگیرد بررسیها نشان می‌دهند فشار متعاقب از پتوی سنگین می‌تواند موجب کاهش تراوش هورمون تنش و استرس (کورتیزول) و درعوض افزایش برون ریزی هورمون خواب و آرامش ملاتونین و سروتونین شود.

 لحاف و پتوی سنگین

بکارگیری لحاف و پتوی سنگین برای علاج بیخوابی

متخصصان معتقدند بکارگیری لحاف و پتوی سنگین در وقت خواب، تداعی کننده آغوش مادر در وقت نوزادی و خردسالی برای اشخاص درهرسنی است و باعث ایجاد آرامش و خواب ژرف در آنها میشود این روز‌ها در جهان عده زیادی از مردم دچارمشکل بیخوابی و بدخوابی هستند که به یک اپیدمی فراگیر دردنیا تبدیل شده است و میتواند موجب کاهش تمرکز، گرفتار شدن به بیماری بدنی و روحی و حس خسته بودن شود.

بکارگیری پتوی سنگین در وقت خواب میتواند باعث کنترل حمله‌های عصبی، یاری به آرام سازی اطفال گرفتار به اوتیسم هم چنین یاری به درمان اختلال هراس بعد از سانحه در بازماندگان (PTSD) شود متخصصان، بکارگیری این روش را به افرادیکه گرفتار بی خوابی‌های استرسی یا مواردی از این دست هستند توصیه می‌کنندتا دیگر احتیاجی به بکارگیری دارو‌های خواب آور نداشته باشند.

پژوهش درباره بکارگیری لحاف و پتوی سنگین بمنظور بوجود آوردن آرامش و خواب ژرف بوسیله محققان سوئدی نخستین باردر سال ۲۰۱۵ انجام شده است سطح بالای هورمون کورتیزول دربدن سبب بیخوابی، اضطراب و افسردگی میشود ماده سروتونینی هم یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم چرخه خواب وبیداری و ساعت بیولوژیک بدن کم میکند.

هورمون ملاتونین باعث ایجاد خواب و ادامه یافتن این حالت درفرد میشود در پتوی بنا شده بوسیله محققان یک شرکت، گلوله‌های پلاستیکی کوچکی قراردارد که به سنگین شدن وزن پتو کمک میکنند.

لحاف و پتوی سنگین

برای خواب مناسب‌تر از لحاف و پتوی سنگین بهره جویی کنید.

متخصصان امیدوار هستند از این ایده برای علاج مشکل هایی چون بیخوابی، اختلال اضطراب و نگرانی بعد از سانحه، درمان اختلال وسواس اجباری، بیش فعالی بهره ببرند تحقیقات علمی پیشین هم نشان داده است گرم نمودن بدن در وقت خواب، استحمام با آب گرم، بالا بردن درجه حرارت اتاق خواب و بکارگیری رو انداز‌های گرم میتواند باعث التیام و بهبود کیفیت خواب در اشخاص شود.

برای چه افرادی پسندیده است؟

پتوهای سنگین برای اشخاصی که این دشواریها و معضلات را دارند مناسب است:

اختلال دوقطبی

اختلال تنش زای بعد از رویداد (PTSD)

اختلال اندک توجهی- بیش فعالی (ADHD)

بیماریهای خواب

اضطراب

افسردگی

شوک عاطفی

پارانویا

طرز استفاده

وزن پتوی شما بطور کامل شخصی و ذهنی است.

بیشتر افراد بزرگسال وزن بین پانزده تا ۳۰ پوند را ترجیح میدهند.

این وزن، مناسب و ایمن است چون عملکردهای حیاتی بدن را مختل نمی‌کند.

کودکان و برگسالان مسن‌تر باید قبل از بکارگیری پتوی سنگین، با دکتر مشاوره نمایند.

هم چنین اشخاصی که اختلالات تنفسی ، جریان خون و یا موارد دیگر دارند نیز باید با دکتر مشاوره کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =