هوای گرم مارو عصبانی تر می کنه یا هوای سرد؟ رابطه اخلاق و آب و هوا !

آیا آب و هوای گرم میتوانند در خشم و خشونت اثربخش باشند؟!!

شاید شما هم احساس کرده باشید که مردم در آب و هوای گرم بیشتر دارای حس و حال مناسب نیستند به همین سبب برخی بررسی‌های در همین زمینه اتفاق افتاده اند که محققان در یک بررسی دریافتند که آب و هوای گرم می‌تواند در بالارفتن ایجاد هورمونهای اضطراب و نگرانی اثربخش باشند.

که این کشف و مطالعه توانستند به بخش زیادی از سوالات و ابهامات محققان جواب قاطعی بدند. یک تیمی بزرگ از محققین در لهستان این حقیقت را نیز اثبات کردند چرا که میزان سطح کورتیزول هورمون تنش و استرس در زمستون نسبت به تابستان خیلی اندک می‌باشد و با افزایش دما و وارد شدن به فصل گرما این میزان چند برابر خواهد شد و سبب پیدایش حس و حال ناپسند، نامطلوب و اندکی خشمگین خواهد شد.

این پژوهش می‌تواند پیامدهای بهداشتی- همگانی را نیز داشته باشد چرا که این ترکیب شیمیایی (کورتیزول) در تنظیم و به اعتدال رساندن قند، نمک و مایعات در سرتاسر بدن یک عامل لازم شناسایی شده است.

angry
علل و دلایل عصبانی شدن شدید

نظر دکتر Dominika Kanikowska

Dr Dominika Kanikowska، پاتوفیزیولوژیست کالج علوم پزشکی در Poznan، گفت: «این تحقیق یکی از بزرگترین تحقیق‌ها میباشد که برای من یک اتفاق غافلگیرانه بود» نظریه‌های متعددی در این زمینه در اختیار مردم قرار گرفتند که از جمله عامل هایی که در صدد افزایش گرما در آدم رخ می‌دهند عبارت اند از افزایش درجه حرارت بدن، افزایش تپش قلب، افزایش تستوسترون و دیگر واکنش‌های متابولیکی توانایی دارند سبب برانگیختن ساختار عصبی آدم شود. وی و همکارانش در حین پژوهش هایی که با همدیگر انجام دادند، اعلام کردند که با افزایش درجه حرارت آب و هوا توانایی دارند بر روی سطح کورتیزول تاثیرگذار باشد که با بالا رفتن مقدار سطح کورتیزول ساختار عصبی آدم نیز مختل خواهد شد که از آن به عنوان “هورمون اضطراب و نگرانی ” نیز یاد میشود.
هوای گرم و گرمازدگی
دلیل عصبانی شدن
در حالت کلی سطح کورتیزول بطور معمول در ابتدای روز در بالاترین میزان می‌باشد و در طی روز به آهستگی کاهش میابد و پایین‌ترین سطح کورتیزول در طی شب در موقع خواب میباشد که برخی بیماریها داروها و هم چنین کم خوابی میتواند در فقدان تعادل سطح کورتیزول یک عامل اثربخش و تاثیرگذار باشند.
در این پژوهش جهت کسب آگاهی و اطلاعات زیادتر و اثبات دقیق این موضوع پژوهشگران در طی روز در دوره‌های آزمایش متفاوت (در یک چرخه ۲۴ ساعته) بزاق آنهایی که در این پژوهش شرکت کرده بودن را آزمایش می‌کردند و یافتند که با افزایش دما میزان سطح کورتیزول نیز افزایش میابد که در پی آن سبب خشم و خشونت فرد مقابل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 16 =