روش پیشگیری از آلزایمر

سریع‌ترین راه رویارویی با آلزایمر

ممکن است این سئوالی باشد که در ذهن بخش زیادی از اشخاص و با بیشتر شدن سن شان بوجود میآید که چرا چیزهایی را که در گذشته براحتی به یاد می‌آوردند اکنون در به خاطر آوردن آن‌ها گرفتار مشکل هستند.

بررسی پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد: ده سال پیش از پیدایش هرنوع نشانه‌های افت عملکرد مغز ی در ارتباط با بیماری آلزهایمر ، سطح فزاینده‌ای از پلاک‌های آمیلوئید در مغز تشکیل میشود که می‌تواند از نخستین مراحل مبتلا شدن به این بیماری عنوان شود.

مقابله با آلزایمر

راه رویارویی با آلزایمر

طبق گفته پژوهشگران، شناسایی زودهنگام این پلاک‌ها میتواند در ترتیب دادن اقدامات پیشگیرانه و مناسب‌تر یاری دهنده باشد.

وجود این پلاک‌ها نشان میدهد که تخریب مغز متعاقب از بیماری آلزایمر می‌تواند سال‌ها قبل از شناسایی علایم آن آغاز شود.

هم چنین می‌توان درمان بیماری را زودتر شروع کرد.

یکی از پژوهشگران این مطالعه گفت: در این تحقیق بدنبال آن بودیم تا از این فرض پشتیبانی کنیم که این اختلال قبل از ظهور نشانه‌ها آن آغاز میشود.

در این تحقیق میزان پلاک آمیلوئید در مغز ۴۴۵ فرد که از نظر قدرت شناختی در موقعیت مطلوبی بودند برای مدت ده سال مورد مطالعه قرار گرفت. برآیند نشان داد بعد از مدت چهار سال در ۳۲ درصد از اشخاصی که با افزایش میزان آمیلوئید در مغز مواجه شدند، فازهای ابتدایی بیماری آلزهایمر بروز پیدا کرده است.

درحالیکه این رقم در آنهایی که سطح پلاک‌های آمیلوئید مغزشان طبیعی بود تنها پانزده درصد بوده است.

پژوهشگران آمریکایی امیدوارند خارج نمودن این پلاک‌های آمیلوئید با بروز نخستین نشانه‌های قادر باشد به کاهش رویه پیشروی بیماری یاری رساند یا مانع از دچار شدن اشخاص به این اختلال شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =