بهداشت دندان ارتودنسی

راه و شیوه‌های درست پاکسازی دندان وقتیکه ارتودنسی دارید.

داشتن مجموعه‌ای کامل از دندان همواره آسان نیست، ولی بی تردید ارزش آن را دارد. سالها، پرانتزهای ارتودنسی گزینه اساسی برای مرتب کردن دندانها بودند، ولی اکنون بکارگیری سیم ارتودنسی با از میان بردن یک حالت ساده و مجزا، می‌تواند بشما در وصول به مجموعه‌ای از دندان‌های مطلوب یاری رساند، راهکاری با سختی تقریبا زیاد که طی آن بایستی بیشتر مراقب بهداشت دندان‌ها باشید؛

در ادامه این قسمت از سلامت زیبان ۵ روش برتر برای تمیز نگه داشتن دهن و دندون خود، وقتی سیم ارتودنسی دارید را خواهیم گفت.

اهمیت حفظ دهان تمیز در موقع استفاده از سیم ارتودنسی، بدین گونه است؛ این پنج نکته به یاد داشته باشید، چنانچه تصمیم گرفتید که دندانهایتان را به این شیوه مرتب کنید.

روش تمیزی ارتودنسی

پنج نکته برای تمیز نگه داشتن دندان‌ها وقتی ارتودنسی دارد.

پس از وعدههای غذایی دندان‌های خود را بشویید:

دهان شما میتواند یک مکان طبیعی برای باکتری‌ها باشد، دست کم ۲بار در روز و پس از هر وعده خوراک در حالتی که سیم ارتودنسی دارید، دهان خود را بشویید وقتیکه دندان‌های خود را بعد از خوراک خوردن بشویید و بعد سیم ارتودنسی خود را در دهان خود جایگزین کنید، غذای بین دندانهایتان را به دام می‌اندازید، که سبب ازدیاد حفره‌ها، ایجاد باکتری‌ها و لکه دار شدن میشود.

پژوهش‌ها روشن می‌نماید که با مسواک زدن دندان هایتان پس از خوردن خوراک، درصد مبتلا شدن به باکتری‌های زیان آور به دندانهایتان را از بین می‌برید.

نخ دندون :

نخ دندون ، به منظور رفع خوراک از بین دندان هایتان لازم است؛ به منظور جلوگیری از، فقدان دندان و حفظ لثه‌ها می‌باشد، نخ دندون حتی مهمتر از مسواک زدن دندان‌ها است.

علی رغم اهمیت بکارگیری نخ دندون، ولی تنها پنجاه درصد از آمریکایی‌ها از نخ استفاده میکنند هیچ دلیلی وجود ندارد که مقدار بیشتری از پولتان را برای دندان هایتان از بین ببرید، چنانچه از اونها مراقبت نکنید و اقدامات پیشگیرانه‌ای به منظور بهبود تندرستی آن‌ها انجام ندهید.

اهمیت نخ دندون کشیدن در پاکسازی دندان‌ها بعد از ارتودنسی

پرهیز از مواد خوراکی که رنگ می‌کنند:

بخش زیادی از چیزها توانایی دارند دندان‌های شما را لکه دار کنند، علی الخصوص وقتیکه شما سیم ارتودنسی دارید.

طبیبان ارتودنسی سفارش میکنند که تنها از آب نوشیدنی بهره جویی کنید.

زمانی که سیم ارتودنسی دارید، و نباید از، گازدار و اسیدی بهره جویی کنید کیت‌های سفید کننده دندان، عموما با کیت‌های سیم ارتودنسی ارسال می‌شوند و توانایی دارند براحتی به صورت آنلاین خریداری شوند؛

شما بایست با دقت با دندان هایتان رفتار کنید و مواظب باشید که از رنگ استفاده ننمایید هنگام پاکسازی سیم ارتودنسی، با اهمیت است که بدنبال دستورالعمل‌های ارائه شده توسط متخصص دهان ودندان یا ارتودنس باشید.

اجتناب های ارتودنسی

پرهیز از آب نبات یا شیرینی:

خوردن بیشتر از اندازه آب نبات و یا شیرینی در حالیکه از سیم ارتودنسی استفاده میکنید، میتواند ریسک مبتلا شدن به بیماری التهاب لثه و یا حفره‌ها را بالا ببرد، مخصوصا چنانچه شما بیشتر، دندان‌های خود را مسواک نمی‌زنید.

هر خوردنی چنانچه چسبناک، سخت یا غلیظ است، آن را نخورید؛ این نوع شیرینی جات می‌تواند به مدت زیادی به دندان‌های شما صدمه رساند و سبب مسائل بزرگتری شود.

سیم ارتودنسی خود را پاک کنید:

این شگفت انگیز نیست، ولی به آن عمل نمایید و از افرادی نباشید که فراموش میکنند سیم ارتودنسی خود را پاک کنند.

هر دفعه که آن‌ها را برای خوراک خوردن یا آشامیدن درمیاورید، همواره با آب نسبتا گرم بشویید.

بامداد و شب با صابون ضد باکتری درست بشویید، نه خمیر دندان.

شرکت هایی، کریستال‌های پاک کننده تخصصی برای پاکسازی سیم ارتودنسی ارائه کرده اند، ولی مسواک کشیدن منظم سیم ارتودنسی نیز پسندیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + دوازده =