چرا چشم بعد استخر قرمز میشود؟

دلیل قرمزی چشم پس از استخر

معاون بهداشت کالج علوم پزشکی تهران با تشریح دلیل قرمزی چشم ‌ها بعد از خارج شدن از استخر از مردم درخواست کرد تا تخلف بهداشتی استخرها را به شماره ۱۹۰ گزارش دهند. محمد علی شریعتی ، با عنایت به اقبال مردم برای رفتن به استخر در روزهای تابستان در توصیه هایی اظهار نمود: تیم‌های بهداشتی بره روی دلیل قرمزی چشم‌ها بعد از خارج شدن از استخرفعالیت استخرها نظارت دارند و باید استخرها براساس پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند به عنوان مثال کسی حق ندارد تا دوش نگرفته وارد استخر شود.
معاون بهداشت کالج علوم پزشکی تهران درباره اینکه عنوان میشود مواقعی اشخاص بعد از خروج از استخر گرفتار سوز و قرمزی چشم می‌شوند، توضح داد: این مسئله به خاطر میزان کلر مورد کاربرد در استخر است، کما اینکه بکارگیری کلر مشخص برای گندزدایی در استخرها نیز باید طبق استاندارد واجب و ضروری صورت پذیرد.

کلر موجود در آب استخر سبب قرمزی چشم میشود.

او در ادامه گفت: علی رغم این، در حالتی که مردم بخواهند گزارشی درباره استخری ارائه کنند میتوانند با دو شماره ۱۹۰ و ۱۴۹۰ تماس بگیرند تا متخصصان بهداشتی با خودروهای سفیدرنگی که مزین به شماره ۱۹۰ است از آن استخرها بازدید بعمل آورند.
معاون بهداشت کالج علوم پزشکی تهران اظهار داشت: استخرها براساس پروتکل‌های بهداشتی باید فعالیت کنند، براین اساس در زمان‌های مشخص نیز درصدی از آب استخرها خارج و آب تمیز و تازه وارد استخر میشود و استخرها مستلزم به ملاحظه این پروتکل‌های بهداشتی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =