عوارض دم و بازدم با دهان باز

خوابیدن با دهان باز چه پیامدهایی برای کودک دارد؟

عارضه‌های دم و بازدم از راه دهان و خوابیدن با دهان بازروی چهره طفل

چگونگه دم و بازدم دهانی بر ساختار چهره طفل و هم چنین بر تنفس او در زندگی  (تاثیر) می‌گذارد؟

این قسمتی اززندگی طبیعی است  که اغلب مردم اصلا به آن فکر نمیکنند .

به عنوان مثال آیا اطلاع دارید کودکتان از مسیر بینی یا دهان خود نفس می‌کشد؟ اغلب پدر و مادر جوابش را نمی‌دانند و هیچ ایده‌ای از پیامدهای متعدد دم و بازدم با دهان باز  راندارند

تنفس از راه دهان ، میتواند بر ساختار ایمنی بدن، وضعیت فیزیکی  بدن، توانایی کودک  برای توجه و تمرکز ، و حتی روی اخلاق و رفتار  ساختار چهره آن‌ها اثر گذارد.

دم و بازدم دهان می‌تواند مسیر تکاملی تمام بدن او را تغییر بدهد و هم چنین  (سلامت) او را برای باقی عمرش نیز تغییر بدهد.

دم و بازدم طبیعی:

دم و بازدم دهان در برابر دم و بازدم از مسیر بینی دارای تاثیرات بسیار مختلفی بر جسم و بدن است، انسانها برای نفس با دهانشان طراحی نشده اند و دهان به منظور تولید صداها (ارتباطات) و برای استفاده از مواد خوراکی طراحی شده است.

در تمام موارد دیگر دهان باید بطور طبیعی در موقعیت آرام، ولی بسته قرار گیرد، وقتی کودکی بطور رایج دم و بازدم میکند، تنفسی ساکت دارد، ریتمیک و بدون درد سر

پروسه اینگونه است: هوا از مسیر بینی در حالیکه لب بسته است وارد میشود دیافراگم هوا را به شش‌ها فرو میبرد و آن‌ها را بطور کامل پر میکند بعد از آن، هوا آزاد میشود و به بدن اکسیژن رسانی می‌شود؛ زمانیکه به بدن کاملا اکسیژن رسانی شود، ساختار عصبی میتواند در یک وضعیت پاراسمپاتیک قرار گیرد، حالتی آرام که برای خیلی از نواحی بدن ضروری است، اتفاق بیوفتد.

دم و بازدم طبیعی سبب رشد طبیعی صورت میشود که میتواند به آسانی در چگونگی تشکیل چهره و ساختار دندان‌ها دیده شود

خوابیدن-با-دهان-باز در نوزادان

ساختار صورت و خوابیدن با دهان باز و دم و بازدم دهانی:

دم و بازدم دهانی دارای پیامدهای متنوعی است، تغییراتی که آزار دهنده هستند؛ مشکلات جزئی شامل لب‌های خشک، دهان و دندان‌ها (که پوسیدگی را افزونتر می‌کند) با وجود این، بیشتر، دم و بازدم دهان منتهی به دندان‌های کشیده، فک رشد نکرده و رشدکند  صورت میشود.

وقتی تنفس با دهان باز انجام می شود ، ماهیچه‌ها (عضلات) در گونه‌ها تیره می‌شوند این ماهیچه‌ها (عضلات) گونه‌های ملایم، نیروی خارجی را به فک بالایی و پایینی  اعمال میکنند که سبب ایجاد محدودیت در آرک دندان و صورت میشود هم چنین، زبان، که به معنی طبیعی در سقف دهان باید ریلکس کند (استراحت نماید)، به کف دهان می‌چسبد این، سبب میشود که قوس فک فوقانی باریکتر شود (به دلیل فقدان فشار جانبی) و واسط چهره بطور طبیعی رشد نکند، زیرا زبان به این هر یکصد صورت فشار وارد نمی‌کند.

دو مطالعه درمجله  آمریکایی ارتودنسی و ارتوپدی دندانی – توسط متخصص دهان ودندان اگیل هارولد نشان داده است که این پدیده بطور کامل واضح است در هر دو تحقیق، پژوهشگران میمون‌های برنا را ناچار کردند تا با دم و بازدم دهان خود سازگار شوند و از این راه دم و بازدم کنند آن‌ها دریافتند که تمام میمون هایی که از راه دهانشان نفس کشیدند، دندان هایی کشیده و صورت فک پایینی که اندک رشد کرده را، دارند.

به طور ویژه (خاص)، دم و بازدم دهان منتج به کاهش و عقب بودن چانه، فک با زاویه‌ای فشرده و افزایش زاویه میشود به بیانی دیگر، صورت بلند و باریک، فکی کم‌تر برجسته و چانه و فک پایین‌تر عقب می‌افتد.

خوابیدن با دهان باز باعث میشود اکسیژن کمتری به فرد برسد

دم و بازدم دهانی هم چنین به میزان قابل توجهی بر رشد ذهنی طفل اثر میگذارد زیرا کودکانی که از دهانشان نفس می‌کشند، کاملا اکسیژن رسانی ندارند وقتیکه آن‌ها از خواب هوشیار می‌شوند، امکان دارد خسته باشند و تمرکز و توجه را برایشان دشوار کند.

دگرگونی (تغییرات) ساختاری بدن براثر خوابیدن با دهان باز:

برای جبران کاستی‌های رشد از یک الگوی تنفسی غیرعادی، بدن یک موقعیت پیشروی را ایجاد میکند. این به نوبه خود اضطراب و نگرانی ی ناخوشایند و بلندمدت بر روی ماهیچه‌ها (عضلات) گردن، شانه و گردن را ایجاد میکند و در نتیجه گردن تنگ و هم چنین درد سر و شانه را ایجاد میکند.

مقالات بعدی مارا در این زمینه دنبال کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =