علت لرزش دست

چرا دست‌های مان بی اراده می‌لرزند.

لرزش دست در آدم از جمله دشواری هایی است که امکان دارد آدم را در هر سنی گرفتار کند، لرزش دست ‌ها هنگام عصبانی شدن ، اضطراب و ملال و خستگی بیشتر از اندازه، ورزش‌های پر اضطراب و نگرانی و کار زیاد روزمره از موردهای شایعی است که بایست گفت بیماران مراجعه کننده به طبیبان بسیاری دارد و به چشم می‌خورد.

یک متخصص ارتوپد گفت: لرزش دست در افراد تندرست بیشتر جنبه عصبی دارد و این حالت بیشتر در اشخاصی که فشار روحی روی آن‌ها فراوان است مانند دانشجویان و دانش آموزان که گرفتار درس هستند بیشتر رخ می‌دهد و سبب میشود به طور نرمال فرد گرفتار لرزش دست گردد.

دلیل لرزش دست

او اضافه کرد: لرزش دست حرکت دوست داشتنی نیست و بطور معمول حرکاتی که ما آن‌ها را دوست نداریم توسط «کرتکس مغز» کنترل می‌شوند و جلوی آن‌ها گرفته میشود که در سن و سال بالا رابطه کرتکس با بقیه اندام پایین میشود.
وی تصریح نمود: نوع غیرطبیعی لرزش دست در اثر بیمارهای گوناگونی بوجود می‌آید که نیاز به وارسی دارد افرادی که پارکینسون و آلزایمر دارند بطور معمول گرفتار این لرزش میشوند که یا ناشی از نقصان یکسری از مواد در بدن آنهاست و یا سطح رابطه کرتکس با بقیه اندامها در این اشخاص کاهش میابد.
وی اظهار نمود: در موارد دیگر لرزش دست متعاقب از بیماریهای داخلی نظیر اختلال عملکرد و نارسایی کلیه می‌باشد بنابرانی در یک نگاه نمی‌توان فرد بیمار را مداوا نمود و در صورتیکه فرد نارسایی‌های کلیه، کاهش گلبول‌های قرمز خون و مسائل قلبی، آلزایمر و پارکینسون نداشته باشد دلیل لرزش است به جنبه فکری و عصبی بیماری برمی گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =