فواید حمام سرکه سیب

مزایا و خواص حمام سرکه سیب برای بدن

سیب یکی از مفید‌ترین میوه هاست.

استفاده هر روزه از سیب می‌تواند تظمین بزرگی به منظور بهبود تندرستی شما باشد.

در اثر تخمیر میوه سیب، سرکه سیب بدست می‌آید. سرکه سیب از جمله موادی است که از خاصیتهای شفابخش بسیار بالایی بهره مند است و بکارگیری آن میتواند باعث درمان برخی مریضی‌ها شود.

با ما همراه باشید.انواع زیادی از حمام وجود دارد که میتواند برای سم زدایی و تمدد اعصاب استفاده شود , ولی هیچیک از آن‌ها به تنهایی به میزان حمام سرکه برای پوست مفید نیستند.
من طرفدار بوی سرکه نیستم، ولی طرفدار بزرگ حمام سرکه هستم، زیرا سبب می‌شود پوست و موهایم ظاهر و احساس فوق العاده ایی داشته باشند.

شش خاصیت طلایی حمام با سرکه سیب

چرا حمام سرکه

سرکه سیب، درمانی طبیعتاً تطبیق پذیر و محصول طبیعی خانگی است. میتواند با گیاهان دم شود تا سردمزاجی را درمان کرده و تحکیم کننده‌ی سلامت باشد، یا به منظور التیام سوختن و سوزش معده استفاده شود.
سرکه‌ی سیب را بر روی پوست اسپری کنید، زیرا درد آفتاب سوختگی را مناسب‌تر میکند، یا پاهای خود را در آن خیس کنید که به آرام کردن درد پاهای ورزشکاران یاری می‌کند.
هم چنین ماده ایی در خدمت زیبایی طبیعی و بسیار سودمند در شیوه‌های مختلف است.

محتوی ویتامین و مواد معدنی

سرکه سیب، یک مأخذ طبیعی از ویتامینهای B، ویتامین C و مواد معدنی و غذای پوست است.

با توجه به اینکه پوست بزرگترین عضو بدن است، تامین مواد مغذی مورد احتیاج آن از مسیر سرکه، چه در قالب خیساندن و چه از مسیر مصرف آن ممکن است.

یک آبرسان و رطوبت دهنده و خوراک رسان طبیعیست که می‌تواند مو و پوست را نرم کند.

سرکه سیب

سرکه سیب

اسیدهای مفید

سرکه بطور طبیعی اسیدی است، پس به بازگرداندن اعتدال به pH پوست کمک می‌کند، که می‌بایست اندکی اسیدی شود (علت همین جاست)

گرچه که به بازیابی pH پوست کمک می‌کند، ولی از دورن تاثیر قلیایی دارد و به همین سبب می‌تواند به هضم خوراک یاری رساند.هم چنین، بخش زیادی از آنهایی که از مشکلات مفاصل رنج می‌بردند، با غوطه ور شدن در حمام سرکه سیب تا حدی التیام و بهبود ی حاصل نمودند، اسیدهای مفید و ویتامین‌های موجود در آن میتواند بخشی از علت‌های آن باشد.

تسلی دهنده‌ی اختلالات پوستی

سرکه‌ی سیب می‌تواند به کشتن طبیعی قارچ‌ها و باکتری‌ها پوستی یاری نماید و تسلی اگزما و دیگر اختلالات پوستی باشد. سرکه بیشتر برای اختلالات پوستی مانند اگزما، شوره سر و پوست خشک توصیه میشود.

این خواص ضدباکتریایی، بعلاوه‌ی اسیدهای مفید سرکه سبب میگردد تا در برطرف کردن جوش‌های پوستی اثربخش واقع شود.

چنانچه میزان اندکی سرکه‌ی سیب روی جوش بمالید و اجازه بدهید تا بامداد بماند، احتمالاً به دفع آن یاری می‌کند.به همین سبب، حمام سرکه‌ی سیب نیز گاهی وقتها برای عفونت‌های سیستم ادراری توصیه میشود، زیرا سرکه می‌تواند به کشتن قارچ یا کپک یاری نماید و محیطی را مهیا آورد که به منظور رشد عفونت سخت است. از این روی سرکه‌ی سیب درمان بالقوه‌ی زگیل و تاول پای ورزشکاران نیز شمرده می‌شود‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍.

کاهش بوی نامطلوب بدن

بوی بدن وقتیکه باکتری‌ها با عرق و رطوبت بدن آمیخته شوند، پدید می‌آید و در محل گرم و ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍مرطوب بیشتر می‌شوند، بخصوص در مکان هایی مانند زیر بغل

سرکه می‌تواند به کشتن این باکتری‌ها و کاهش بو کمک قابل توجهی کند.

هم چنین محیطی به وجود میاورد که در آن بو شانس پایین‌تر برای گسترش بیابد.


من شخصاً آن را آزمون نکردم، ولی اکثریت از مردم قادر نیستند دئودورانت‌های حاوی جوش شیرین را تحمل کنند، ولی از سرکه‌ی سیب رقیق بعنوان یک دئودورانتی که والا عمل میکنند، استفاده میکنند.

من تصور می‌کنم که سم زدایی زیر بغل برای افرادیکه بوی بدن و سوز پوست زیر بغل دارند، نیز بافایده باشد.

چگونه حمام سرکه بگیریم.

یک یا دو نوبت در هفته، وان را با آب نسبتا گرم متمایل به داغ پر می‌کنم و ۱-۲ فنجان سرکه سیب به آن مازاد و اضافه می‌کنم.

۲۰-۳۰ دقیقه در آن غوطه ور می‌شوم، از لیف حمام برای پاکسازی صورتم استفاده می‌کنم و از اینکه موهایم را به میزان مکفی در سرکه خیسانده باشم، مطمئن می‌شوم.بعد از حمام، یک دوش آب خنک می‌گیرم، هر چند برخی منابع سفارش میکنند که اجازه دهید سرکه سیب روی پوست خشک شود.

دیگر مزیت‌های سرکه سیب برای پوست

همانگونه که اشاره کردم، میزان اندکی سرکه‌ی سیب، چنانچه در طی شب روی پوست بماند، درمان جوش‌های پوست باشد.
• من هم چنین از یک اسپری رقیق سرکه سیب (۱ قاشق خوراک خوری در ۱ فنجان آب) بعنوان یک پاک کننده‌ی آرامش بخش صورت استفاده می‌کنم.
• همین اسپری را میتوان در زیر بغل به جای دئودورانت طبیعی استفاده کرد، گرچه برای بعضی افراد احتیاج به افزایش غلظت سرکه وجود دارد.
• قارچ‌های ناخن انگشت‌ها پا را به اندکی سرکه‌ی رقیق نشده آغشته کنید یا اجازه دهید در یک محلول (۵۰: ۵۰) قوی متشکل از سرکه سفید یا سرکه سیب و آب خیس بخورند.
• زگیل را به سرکه‌ی سیب آغشته کنید.
• ۱/۴ فنجان سرکه‌ی سیب را در ۱ فنجان آب ریخته و موهایتان را با آن بشورید تا موهای براق داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =