روشهای جلوگیری از گشنگی کاذب

دلیل هایی که بدنتان فکر میکنند گرسنه است.

افرادی که دائم احساس گشنگی میکنند و فورا پس از غذا خوردن باز هم فکر میکنند گرسنه اند در حالیکه گشنگی آن‌ها حقیقی نیست.

اگه می‌خواهید بدانید که شما جزء این دسته از اشخاص هستید خواندن این نوشته جالب که در خیلی از.یکی از رایجترین راه هایی که مردم صبحانه خود را تغییر به یک بمب قند و کاهنده انرژی تبدیل میکنند، این است که پروتئین و چربی را با کربوهیدراتی که برای وعده صبحانه به کار می‌برند ترکیب انجام نمی‌دهند.

بنا بر این اگر از غلات مزه دار شده یا اسموتی میوه (گزینه هایی که بطور معمول فیبر و پروتئین پایینی دارند) استفاده میکنید، صبحانه‌ای که میخورید بطور معمول افزون‌تر از قند تشکیل شده و سریعا هضم میشود.

برای اینکه به خود یاری کنید روزتان را درست آغاز کنید و در میانه‌ی روز به دام هوس‌های بی مورد غذایی نیفتید از کارشناسان تغذیه خواستیم کمکان کنند و راهکار هایی یاری نمایید. گشنگی یکسره شما ارائه دهند.

چرابا وجود غذا خوردن بازهم حس گشنگی میکنم.

۱- میوه خود را مقدار گیری نمی‌کنید.

دلیلی دارد که اسموتی‌ها یکی از انتخاب‌های محبوب اشخاص به عنوان صبحانه هستند: هم خوردنشان ساده است (حتی در حال حرکت هم میتوان خورد) و هم اینکه سرشار از ویتامینها و آنتی اکسیدان هستند.

ولی اشخاص با افزودن تمام میوه‌های درون یخچال، آشامیدنی خود را تبدیل به چیزی میکنند که انرژی شان را میکیرد.

این صحیح هست که میوه، غذایی کامل است ولی شما هم نباید آن را آزاد فرض کنید، هرچقدر دوست داشتید بخورید.

وقتی قند بیشتر از اندازه خورده شود – حتی از نوع طبیعی که در میوه یافت میشود – قند موجود در خون تان شدیدأ بالا میرود و زمانی بعد معده التماس میکند که مجدد چیزی بخورید.

ماست مزه دار، آبمیوه و حتی شیرین کننده هایی که به اسموتی مازاد و اضافه میکنید به شرایط قند موجود در خون کمکی انجام نمی‌دهند، شما میتوانید خیلی مناسب‌تر از این عمل نمایید.

راه حل: ریچل لینک کارشناس تغذیه در منهتن می‌گوید: به منظور جلوگیری از سقوط انرژی، تلاش کنید دست کم نصفی از اسموتی تان را سبزی‌ها تشکیل دهند.

سبزی‌ها کالری پایینی دارند و لبریز از قند نیستند.

به عنوان نمونه اسفناج یک گزینه خوبست.، چون سایر موارد درون اسموتی طعمش را بسادگی پوشش می‌دهند ولی هر یک از سبزی‌ها را میتوانید به کار ببرید. او هم چنین توصیه میکند افزون‌تر از یک فنجان میوه در اسموتی به کار نبرید و همان‌ها را نیز از میان میوه هایی برگزینید که بصورت طبیعی قند پایینی دارند مانند توت اروپایی و یا انواع توت

گشنگی کاذب

ربکا لوئیس کارشناس تغذیه توصیه میکند آبمیوه استفاده ننمایید و به جایش شیر کم روغن بیاشامید (یک مأخذ عالیِ پروتئین)

حتی چنانچه آب میوه‌ای که می‌نوشید ۱۰۰ درصد هم طبیعی باشد، باز هم در پایان آشامیدنی لبریز از کالری و قند وارد پیکرتان کرده اید.

۲- دوست دارید روی نانتان مربا بمالید.

نان تست با مربا، گزینه‌ای راحت برای وعده صبحانه است ولی اگر تنها چیزی باشد که در بشقابتان است شما را به آن صورت سیر نگه نمی‌دارد.

چربی و پروتئین، هضم کربوهیدرات‌ها و جذب گلوکز از کربوهیدرات‌های هضم شده را آهسته میکند، بنابراین قند خونمان به صورت غیرمنتظره بالا نمی‌رود.

نان و مربا به تنهایی هیچ کمکی به اشتهایتان انجام نمی‌دهند و حتی مواد مغذی آنچنانی نیز در خود ندارند.

راه حل: از نان هایی بهره جویی کنید که از غلات کامل و جوانه‌ها درست شده باشد تا به صبحانه خود میزانی فیبر و پروتئین مازاد و اضافه کرده باشید. هم چنین مربا را به کره بادام زمینی شیرین نشده دگرگون کنید. چنانچه می‌خواهید به نان خود اندکی شیرینی بیافزایید، میزانی توت یا توت اروپایی به همراه دارچین میتواند این مزه را به صبحانه تان جابه‌جا‌ کند.

۳- از مزه چای و قهوه خوشتان نمی‌آید و هر کاری برای پنهان کردن آن میکنید.

چنانچه همواره آشامیدنی صبحتان را با شکر پر میکنید بنابراین بایست آماده گشنگی میانه روز نیز باشید، به خصوص چنانچه چندین فنجان مصرف دارید.

حتی گزینه بدون شکر (قند‌های مصنوعی) هم محتمل است اعتدال قند موجود در خون را بر هم زند.

دلیلش این است که موادی مانند اسپلندا، بدن را تحریک میکنند تا انسولین بیشتری ایجاد کند، درست همانند کاریکه قند حقیقی انجام میدهد.

راه حل: قهوه خود را ساده نگاه دارید و آن را بدون خامه بهره جویی کنید.

با این کار از میزان قندی که مقرر شده است وارد پیکرتان شود کاسته اید.

چنانچه می‌خواهید قهوه یا چای خود را شیرین کنید، توصیه می‌شود از استویا بهره جویی کنید.

خلاف اسپلندا، استویا یک شیرین کننده طبیعی است و سبب نمی‌شود پیکرتان به غلط انسولین ایجاد کند.

حتی میتوانید مواردی را به آشامیدنی خود بیافزایید که بدون مازاد و اضافه کردن شکر، طعمی شیرین به خود بگیرد، مواردی نظیر نعنای تازه، پودر کاکائو ، دارچین و یا عصاره خالص وانیل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفده =