نه به مایکروفر! ماکروفر ممنوع!

مضرات مایکروفر

متخصصان در جدیدترین تحقیقات خود به برآیند وول دهنده‌ای در خصوص بکارگیری وسیله خانگی مایکرو فر و بروز انواع بیماری هابه وسیله آن دست یافته اند.

با وجود استفاده راحت و آسان از این وسیله و صرفه جویی در وقت، انرژی بالای ساخته شده از سیستم به همراه امواج مایکروفر میتواند این میانبر آشپزی را به یک عامل بیماری زای قوی تبدیل کند.

تحقیقات پژوهندگان دانشگاه تورنتو نشان داده است که اشخاصی که غذای خود را با مایکروفر گرم کرده یا در آن خوراک می‌پزند به بیماری آب مروارید چشمی گرفتار می‌شوند، این پیامد سبب نابینایی میلیون‌ها نفر در جهان است.

بروز این اختلال بویژه چنانچه فرد پخت خوراک در مایکروفر را در برابر سیستم تماشا کند چندین برابر میشود، با وجود توصیه طبیبان به بکارگیری عینک آفتابی و مراقبت از چشم در اشخاص، سیستم مایکروفر هم عاملی است که اشخاص مسن باید ازکار با آن پرهیز کنند.

مضرات مایکروفر دربدن

رابطه مایکروفربا آب مروارید

پژوهشگران هم چنین دریافتند اشخاصی که خوراکی‌های داغ شده با مایکروفر را مصرف میکنند گرفتار کلسترول و بالارفتن فشار خون ، آریتمی تپش قلب و نیز افت شمار گلبول‌های سرخ خون به نسبت دیگران هستند.

توصیه پژوهشگران در دنیایی که انواع برندهای مایکروفر وجود دارد و اغلب افراد برای پخت خوراک به بکارگیری آن می‌پردازند اجتناب از حضور در اتاقی است که سیستم در آن قرار دارد، حتی دیوار پشت سیستم نیز میتواند اشعه‌ها را از خود عبور دهد و نیابد پشت آن ایستاد.

براساس برخی بررسی‌های، ارتعاشات شدید میکروویو سبب پاره شدن دیواره‌ی سلول‌های خوراکی‌ها و به هم ریختن ساختمان ظریف برخی مواد خوراکی از جمله ویتامین‌ها شده و آنها را به سرعت از میان میبرد.

ضمنا در اثر به جا ماندن رادیکالهای آزاد باقیمانده‌ی حاصل از ضایعات ویتامین‌ها و دیگر ملکول‌های تخریب شده، احتمال دارد درون خوراک ترکیبات جدید خطرناکی بوجود بیاید.

برخی بررسی‌های، تغییراتی را در خون اشخاص استفاده کننده از خوراکی‌های میکروویو شده گزارش نموده اند و هم چنین احتمال سرطان زا بودن این سیستم را طرح کرده اند.

متخصصان هم چنین معتقدند تمامی ظروفی که در مایکروفر قرار میگیرد بویژه ظروف پلاستیکی بهنگام گرمی قسمتی از عناصر که مردها که بصورت ذوب وارد مواد خوراکی میشود و در بدن تبدیل به سم و عامل مبتلا به انواع سرطان میشود.

مواد پلاستیکی در ظروف مایکروفری دارای ترکیبات تولوئن، زایلن، پلی اتیلن، بنزن و BPA هستند که سرطان زا بودن تمامی آن‌ها اثبات شده است.

استفاده کم‌تر ازاین وسیله و پخت خوراک به شیوه‌های قدیمی میتواند از دچار شدن اشخاص به مریضی‌ها ممانعت نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =