چربی‌های مفید برای پیشگیری از التهابات درونی بدن

ضرورت مصرف چربی‌های مفید درپیشگیری از التهابات درونی بدن

عضو هیئت علمی کالج علوم پزشکی شیراز گفت: اصلاح رفتار غذایی بااهمیت‌ترین عامل به منظور جلوگیری از التهابات درونی بدن است. موارد گوناگونی از جمله تغذیه و نوع برنامه غذایی در پیدایش التهابات درون جسم که بسترساز خیلی از اختلالات و بیماریهای مزمن مانند دیابت ، سرطان و مشکلات قلبی عروقی هستند، موثر است.

او با اشاره به ضرورت مصرف چربی‌های مفید ، بیان کرد: بعضی از اقسام اسیدهای چرب مانند اسید چرب امگا ۳ که روغن ماهی ، مغز گردو و ماهی منابع آن بوده و اسید چرب اومگا ۹ که روغن زیتون اساسی آن است علاوه بر اینها ویتامین‌های انتی اکسیدانی مانند ویتامین‌های E و C که در مقابل بروز شاخص‌های التهابی بدن را مقاوم میکنند.

می‌بایست در برنامه غذایی فرد استفاده شود.

عضو هیئت علمی کالج علوم پزشکی شیراز گفت: مصرف اسیدهای چرب اشباع و ترانس که به مقدار فراوانی در روغن‌های جامد و روغن‌های حیوانی وجود دارند، سبب اضافه وزن شده و یکی از عوامل خطر در پیدایش التهابات محسوب میشود.
وی استفاده از مواد زیان آور را سبب مقاوم شدن بدن به انسولین و بنابراین ظهور بیماریهای قندخون، فشار خون و غیره دانست و افزود: اصلاح رفتار غذایی به عنوان بااهمیت‌ترین عامل نقش کلیدی در پیشگیری از ظهور التهابات و بعد بیماریهای طول کشیده دارد.

چربی‌های مفید

تصریح بر پیشگیری از بالارفتن وزن علی الخصوص چاقی شکم ی، گنجاندن خوراکی هایی با نقش ضد اکسیدیشن در برنامه غذایی مانند سبزی‌ها، میوه جات، بکارگیری روغن‌های امگا ۳ و امگا ۹، کنترل برخی علل محیطی هم چون کنترل اضطراب و نگرانی و فشار‌های روحی و داشتن تحرک جسمانی مناسب به منظور پرهیز از چاقی، به میزان قابل توجهی از پیدایش التهابات و مریضی‌ها منع میکنند.
وی یادآور شد: جای تاسف است که فرد تا مرحله حاد هریک ازبیماریهای قید شده و فقدان ظهور نشانه‌ها متوجه التهابات درونی برای مراجعه به دکتر متخصص نمی‌شود و از همین رو تاکید طبیبان همواره حرکت در گذرگاه جلوگیری و اصلاح عادات اشتباه غذایی و راه و روش زندگی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =