عامل سفید فشار خون!

بالابودن فشار خون یکی از رایجترین بیماری هاست، درادامه به بااهمیت‌ترین عامل این اختلال میپردازیم.

استفاده از خوراکی‌های پرنمک و آجیل و خوردنی هایی چون پفک و چیپس از بااهمیت‌ترین عوامل بیماری فشارخون بالاست که تاثیر خود را از بچگی ری آدم می‌گذارند بیماری فشار خون تا پایان عمر گریبان گیر تمام اشخاصی است که این اختلال را نشناخته اند و بهمین علت افرادی که فشار خون دارند ولی از آن بی خبرند و جای تاسف است که زمانی رجوع میکنند که شاید با سر درد و یا حتی خونریزی شدید و خونریزی در درون انتهای چشم همراه باشد.

با دقت به اینکه سدیم در نمک خوردنی موجود است، ولی به چگونگی مصرف آن دقت نمی‌شود.

توصیه اکید میشود از نمک پایین‌تر در خوراکی‌های خود استفاده نمایید.

تاثیر نمک در فشار خون

فشار خون و علایم آن

فشار بالای خون فقط یک بیماری نیست و نشانی از وجود بیماری‌های گوناگونی است که میتوانند آن را ایجاد نمایند.، رایج‌ترین نوع فشار بالای خون، نوع ذاتی آن است که در اغلب موارد پس از چهل سالگی تظاهر میکند و ژنتیک وظیفه مهمی در آن دارد. در این گونه از فشار بالای خون بطور معمول چنانچه پدر بالارفتن فشار خون داشته باشد، امکان مبتلا شدن پسرش نیز بالاست.

برخی مریضی‌ها در اطفال همچنین میتوانند سبب فشار بالای خون بشوند که تظاهر تنگی آئورت از جمله آن‌ها هستند. تنگی سرخرگ کلیه، برخی تومورها، استفاده از بعضی داروها، بیماری تصلب شرایین، برخی بیماری‌های همراه حاملگی در خانم‌ها، برخی بیماری‌های روماتولوژی که مرتبط به ساختار ایمنی بدن هستند همچنین میتوانند سبب فشار بالای خون شوند. استفاده از نمک میتواند از دوره طفولیت بر روی جسم آدم اثرگذار باشد.
ذائقه عادت کردنی است، میتوان از نمک هایی که میزان سدیم آن‌ها اندک‌تر از حد استاندارد است هم استفاده کرد. هم اکنون نمک‌های. پتاسیم در بازار وجود دارد که برای آنهایی که مشکل کلیوی ندارند، ضرری ندارد و طعمش شبیه نمک‌های عادی است؛ بنابراین میتوان گفت ملاحظه مسائل غذایی وظیفه مهمی در پیشگیری از ظهور فشار بالای خون دارد.
ارتباط اساسی و مهم فشار بالای خون و ناتوانی و نارسایی قلبی، فشار بالای خون عارضه‌ای غیر بدخیم است که چنانچه درمان شود، جلوی بخش زیادی از عارضه‌های آن گرفته خواهد شد، ولی در صورت فقدان کنترل، دشواری هایی از جمله ضخیم شدن ماهیچه قلب را در پی خواهد داشت که نهایتا سبب صدمه به ماهیچه قلب و نقص خواهد شد. فشار بالای خون هم چنین میتواند سبب شدیدتر شدن بیماری‌های عروق کرونر شود، فشار خون از جمله عوامل مستعد کننده بیماریهای قلبی است و هماهنگ با دیابت ، چاقی، اندک تحرکی و استفاده از سیگارت رویه بیماری تنگی عروق کرونر را تسریع میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =