خطرات فوت کردن شمع تولد

شمع تولد را فوت نکنید!

عادت فوت شمع تولد عامل انتقال باکتری‌های بیماری زا است! پژوهشگران کالج کلمسون آمریکا گسترش باکتری‌ها را در وقت فوت کردن شمع تولد پیش از برش کیک مورد بررسی قرار دادند.

طبق گفته پژوهشگران، باکتری‌ها بخش غیراجتناب زندگی هستند که بطور تقریبی در تمامی تماس‌های انسانی وجود دارند.

چه مفید و چه بیماری زا، با اهمیت است بدانید که این باکتری‌ها چگونه جابه‌جا‌ شده و با مجراهای پیشگیری از آلودگی آشنا شوید.

بیماری‌های متعاقب از باکتری‌های بیماری زا که به سرعت از مسیر جمعیت پخش می‌شوند، دغدغه اساسی تندرستی عمومی اجتماع امروز هستند.

خطر جدی فوت کردن شمع تولد برای تندرستی

پژوهشگران عنوان میکنند پس از فوت کردن شمع‌ها، احتمال انتقال باکتری‌ها به کیک به شکل چشمگیری افزایش میابد طبق گفته پژوهشگران با فوت کردن شمع ۱۴۰۰ درصد احتمال انتقال باکتری‌های مجرای تنفسی فرد فوت کننده به سطح کیک وجود دارد و محتمل است به فردیکه بعداً آن کیک را می‌خورد انتقال یابد.
پژوهشگران در این بررسی کیک تصنعی با بکارگیری فوم پلی استایرن ساختند.

پس از آن لایه‎ای از فویل روی آن پوشاندند و شمع‎ها را روی آن به عقیده.

از بعضی از شرکت‎کنندگان در این آزمون خواستند اندکی پیتزا بخورند و شمع را فوت کنند.

البته بغیر از پیتزا ۱۱ نوع خوردنی دیگر هم به داوطلبان داده شد.

نتیجه این تست نشان داد خوردن هر نوع خوراک میزان باکتری مازاد و اضافه شده به سطح کیک را به اندازه‎ای خاص افزایش می‎دهد و البته میانگین آن ۱۴ هزار مساوی می‌باشد.

با وجود این پژوهشگران تاکید دارند این باکتری‎ها بطور معمول سبب بیماری نمی‌‏شوند و این نوشته صرفا برای اطلاع از میزان باکتری‎ای که با فوت کردن شمع روی کیک مازاد و اضافه می‌‏شود.یکی از پژوهشگران این آزمون مدعی شده باکتری‎های روی کیک بطور معمول سبب بیماری نمی‌‏شوند و تنها در مواردی خاص که فرد مریضی واگیردار داشته باشد می‌‏تواند احتمال گرفتار شدن به بیماری را بالا ببرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =