مواظب لخته شدن خون در سفر باشید!

بیماران قلبی مراقب خود باشند.

گرفتاران به اختلال‌های قلبی و سرخرگی به منظور داشتن سفری آسوده و همراه با آسایش در تعطیلات نوروز باید در روزهای سفر دواهایی را که بوسیله دکترشان برای آنها تجویز شده است، به همراه داشته باشند و آنها را به شکل منظم استفاده کنند. هم چنین درصورتیکه این اشخاص گرفتار اختلالات قلبی و سرخرگی گرفتار بیماری زمینه دیگری مثل فشار خون نیز باشند، حتما بایست نسبت به کنترل نشانه‌های بیماری خود نیز اقدام کنند.

ملال و خستگی زودرس، سختی نفس در هنگام فعالیت، دردهای قفسه سینه و شکم در وقت انجام تحرک جسمانی، ضربان قلب و احساس درد در قسمت پشت، دست و فک پایین را از نشانه‌های ناراحتی‌های قلبی و سرخرگی است، انسان‌های با مشاهده این نشانه‌های بایستی هر چه سریعتر به متخصص قلب و سرخرگها سر بزنند.

مراقب لختگی خون در سفرهای هوایی باشید!

بعضی افراد که در خانواده شان پیشینه اختلالات قلبی و سرخرگی وجود دارد و گرفتاران به دیابت و فشار خون بیشتر در آستانه خطر قرار دارند و حتما بایست پیش از سفرهای طولانی با پزشک معالج خود مشاوره کنند.

هم چنین اشخاصی که گرفتار مشکل اضافه وزن هستند یا سیگار استعمال میکنند نیز جزء گروه‌های زیان پذیر محسوب میشوند.

بیشتر بیماران گرفتار اختلالات قلبی و سرخرگی توانایی دارند بدون دلواپسی با هواپیما سفر کنند و تنها درصد اندکی از اشخاص بایستی پیش از سفر با هواپیما ممانعت نمایند، هم چنین لختگی خون در اندام‌های تحتانی و پا‌ها یکی از معضلاتی است که غالبا در سفرهای هوایی طولانی پیش میاید.
اشخاص برای ممانعت از لختگی خون در هنگام سفر هوایی بایستی بطور مرتب در درون هواپیما راه بروند، هم چنین تجویز داروهای ضد انعقاد زیر نظر دکتر که بازدارنده از لختگی خون میشود نیز در این دسته از اشخاص یاری دهنده است.

مراقب لختگی خون در سفرهای هوایی باشید!

خوشبختانه بیشتر شیوه‌های درمان بیماران قلبی و عروقی تحت پوشش بیمه هستند. و تنها درصد اندکی از خدمات درمانی مانند دستگاه‌های کمک قلبی، دریچه‌های تصنعی قلب و بعضی از وسایلی که درون عروق یا آرئوت می‌گذارند بسیار گران قیمت هستند و بطور کامل تحت پوشش بیمه قرار ندارند و اکنون کمیته کشوری به این منظور تشکیل شده که تعدادی از این اشخاص تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =