مضرات عجیب دهانشویه

ارتباط بکارگیری دهانشویه با مبتلا شدن به دیابت

در تازه‌ترین مقاله پزشکی انتشار یافته در میرر دهانشویه عامل مبتلا شدن به دیابت معرفی شده است که البته شمار دفعات بکارگیری این محلول در این زمینه تاثیرگذار است.

تمام دهانشویه‌های موجود در بازار بیشتر فرمول مشابهی دارند و همانطور که میتوان حدس زد شامل مواد ضد باکتری هستند.

این دهانشویه‌های آنتی باکتری شامل: کلرهگزیدین، تریکولسان، استیلپیریدین کلرید، الکل، فلوراید و پراکسید هستند.

عادت پاکسازی هر روزه دهان همانگونه که باکتری‌های زیان آور را ازبین میبرد باکتری‌های مفید موجود در دهان راهم از بین میبرد.

دهانشویه دیابت

ارتباط استفاده زیاد از دهانشویه با دیابت، وزن اضافه و افزایش فشار خون

استفاده روزی دو بار از دهانشویه‌ها سبب دیابت و چاقی میشود.

برخی از بررسی‌ها اخیر نشان داده است که استفاده هر روزه از دهن شویه، علاوه بر دیابت می‌تواند سبب بالارفتن وزن و چاقی شود.

استفاده از دهن شویه به اندازه یکبار روزانه، می‌تواند سطح ایجاد نیتریت دهانی را تا نود درصد تقلیل داده و میزان سطح نیتریت را در خون ۳۰ نسبت کمتر کند.

این تغییرات هم چنین می‌تواند سبب مبتلا شدن به فشار بالای خون نیز بشود.

گفتنی است بررسی‌های اخیر نشان میدهد مواد آنتی باکتریایی موجود در دهانشویه میکروب‌های بافایده دهان را که در مقابل دیابت و چاقی عمل میکند را ا زبین میبرد و همین علت اساسی هشداردهنده کاستی بدن در مقابل این دو بیماری است.

متخصصان بیان میکنند مصرف دهان شویه ۲بار در روز خطر مرض قند را پنجاه درصد بالا میبرد که خود میتواند یک هشدار جدی به حساب آید.

نویسنده کتاب «پروفسورکامودی» شرح میدهد که استفاده روزانه دوبار دهان شویه باکتری‌های مفید که بازدارنده چاقی و دیابت میشود را ازبین میبرد چون دهانشویه‌ها حاوی آنتی باکتری هایی هستند که باکتری‌های مفید ومضررا باهم ازبین میبردبیشترموادموجود دردهان شویه‌ها انتخابی نیست.

مطالعاتی که بین دوگروه شکل گرفته نشان داده مصرف ۲بار در روز از دهن شویه خطر دیابت و چاقی را ۵۰درصد بالا میبرد حتی چنانچه تغذیه رژیم و وزن سالمی داشته باشید.

بررسی‌های دیگر درسال ۲۰۱۳ بیان میکندمصرف دهان شویه فقط یک هفته ۹۰درصد نیتریت دهان و یک سوم نیتریت خون راکاهش میدهد که این دگرگونی درتولید فشار بالای خون تاثیرگذار است.

طبق گفته پژوهشگران، بعضی از باکتری‌های موجود در دهان رل و نقش بسیار با اهمیتی در سلامت کلی بدن ما دارند.

بخش زیادی از باکتری‌های مفید موجود در دهان قادر هستند که نیترات را به نیتریت متابولیزه کنند.

این نیتریت‌ها در سیستم گوارشی به اکسید نیتریک تبدیل میشوند.

اکسید نیتریک برای بدن خیلی پراهمیت است.

اکسید نیتریک، سوخت و ساز، انرژی بدن و میزان سطوح انسولین را در بدن تنظیم میکند.

وقتی بواسطه استفاده از دهن شویه، باکتری‌های مفید دهان را از بین میبریم، سطح اکسید نیتریک بدن کمتر شده و درصد مبتلا شدن به دیابت تایپ دو شدیدا افزایش میابد موسسه دیابت «یو کی» بیان میکند محدود کردن مصرف دهان شویه به کنترل این وضعیت یاری می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =