راههایی برای داشتن زندگی سالم تر

پنج کار اساسی و مهم جهت سلامت ی شماکه از سال۲۰۱۲ جمع اوری شده اند.

در سالی که گذشت مسائلی از قبیل اهمیت بکارگیری فرآورده‌های لبنی کم روغن، ارتباط اضطراب و نگرانی و سکته، شیر دادن به نوزاد و آلرژی ‌های غذایی، تاثیر سلامت دهن و دندون روی قلب، اهمیت کاستن درجه حرارت بدن هنگام تب و اینکه کمبود خواب میتواند منجر به مرگ شود، مطرح شدند.

درس اول: جنبش داشته باشید.
با عنایت به پژوهشهای سال پیش که نشون میدهد بیشتر ما بیشتر از نصفی از روز را نشسته سپری می‌کنیم بایست بدانید که این مقدار نشستن روی تندرستی موثر است، مگر آن که از توصیه هایی که برای تحرک جسمانی هر روزه که روزی سی دقیقه تحرک جسمانی ملایم است، بهره جویی کنید.
بیماریهای قلبی، دیابت تایپ دو ، بعضی از سرطان‌ها، چاقی مفرط و مرگ زودهنگام دکتر آلیشیا تورپ که درباره اثرات نشستن زیاد در محیط کار پژوهشی انجام داده است، می‌گوید: همه انسان‌ها باید تاجاییکه توانایی دارند، طی روز حرکت داشته باشند ولی در حالتی که مجبورید در طی روز زیاد بنشینید، هر بیست تا سی دقیقه یکبار به مدت ۲دقیقه بلند بشوید و حرکت کنید.

درس دوم: بپیشگیری از سرطان
رنگ کردن مو، مواد ضد آفت مورد کاربرد برای خوراکی‌ها، شلوارهای تنگ و … همه از بعضی جهات در مبتلا شدن به سرطان نقش دارند ولی چنانچه شما به منظور کاستن خطرات مبتلا شدن به بدخیمی جدی هستید بنابراین بایست کم‌تر درباره رنگ کردن مو و مواد ضد آفت نگران باشید و بیشتر روی چهار عامل کلیدی سبک و شیوه زندگی متمرکز شوید.
رفتارهای پیشگیرانه در سرطان شامل: کنار گذاشتن سیگار ، پیشگیری از چاقی مفرط، فقدان بکارگیری آشامیدنی‌های الکلی و کم‌تر در تماس نور خورشید قرار گرفتن در کاهش مبتلا شدن به بدخیمی نقش عمده‌ای را ایفا میکنند.

درس سوم: نشستن چهارزانو پای شما را لخته نمی‌کند.
امسال اعلام شد که چهارزانو نشستن در پروازها میتواند ریسک لختگی خون در رگ‌های پا را بالا ببرد و همه به این موضوع اهمیت دادند ولی وقتیکه این پرسش را از الکس گالوس، پروفسور خون شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه فلیندرز در آدلاید کردیم، جواب او با تاکید منفی بود از منظر او هیچ توضیحی از دید کالبدشناسی در این ارتباط نیست و چیزی در این مورد ثابت نشده است، برا این با خیالی آسوده چهارزانو بنشینید.

درس چهارم: تمرینات ترکیبی برای افراد با سن بالا
تمرین‌های ورزشی در سالهای بالای ۶۵سال باید حالت ترکیبی داشته باشد. به عنوان نمونه تمرینات هوازی و پیاده روی بسیار عالیست و به کاهش ریسک مبتلا شدن به مشکلات و بیماریهای قلبی، دیابت نوع دو و برخی سرطان‌ها یاری می‌کند جای تاسف است که راه رفتن به تنهایی برترین شیوه برای حفاظت از سلامت و ممانعت از کارافتادگی که دلیل رایج مرگ و عدم توانایی در سنین بالای ۶۳ سال است، نیست.

درس پنجم: چشم‌ها را نمالید. مالیدن چشم‌ها به قدرت بینایی صدمه میرساند و خطر انتقال میکروب‌ها یا عوامل آلرژی زا را از دست به چشم‌ها افزایش میدهد و ما را در ریسک عفونت‌های چشمی و بدترین اثرات آلرژی قرار میدهد، هم چنین خطر انتقال ویروس هایی مانند سرماخوردگی ‌ها و آنفلوآنزا را هم به ساختار بدن افزایش میدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 7 =