روشهای ساده برای سالم ماندن

نکاتی برای تندرست و سالم ماندن و اینکه همواره تندرست و سالم بمانیم.

چطور همواره تندرست و سالم باشیم. ؟ تغذیه تندرست و سالم یکی از فاکتورهای اساسی و مهم برای تندرستی است و چنانچه گرایش دارید از رژیم‌های سلامتی رازهایش را بدانید این متن زیبان را بخوانید طبق نظر دکتر کارشناس تغذیه داشتن سیستم غذایی مناسب برای تندرستی خیلی پراهمیت است.

در این قسمت فعال بودن، لذت بردن از کار، مفید بودن در اجتماع هورمون‌های سالمی تراوش میکند.

بدنتان نشان میدهد که چه چیزی برایش پسندیده و چه چیزی نامطلوب است برای اینکه تندرست و سالم باشید احتیاج دارید که به پیکرتان گوش کنید.

قانون طلایی این نیست که شکم‌ها تهی بماند ولی نیاز است که خوراک به میزان اندک بخورید تا مناسب‌تر هضم شود و یک رژیم تندرست و سالم شامل دست کم چهار – پنج روز در هفته مصرف سبزی‌ها است.

با نکات سلامتی همواره تندرست و سالم باشیم. :

۱- آشامیدن آب وقتیکه بیدار می‌شوید: آشامیدن دو لیوان آب وقتی بامداد از خواب بیدار می‌شوید لازم است. این عادت به بی اثر کردن اسید و در دستگاه گوارشی و صاف شدن شکم کمک میکند و بعد میتوانید یک فنجان چای یا قهوه بیاشامید که برای آغاز روز سوخت شایسته‌ای است و همینطور نیمه ساعت فعالیت فیزیکی کنید. که انرژی تان بالا برود که قادر باشید سایر روز را بدون ملال و خستگی ادامه بدهید.

آشامیدن آب ناشتا یکی از روش‌های ساده برا ی اینکه همواره تندرست و سالم باشیم.

۲- صبحانه: هرر روز صبحانه متفاوت بخورید و روزتان را با آسایش شروع نمایید وقتی آغاز به کار کردید حدود ساعت ۱۱ یک فنجان چای یا قهوه بیاشامید و استراحت نمایید و میتوانید یک موز کوچک یا خوراکی‌های سبک بخورید که انرژی مورد احتیاج را تامین میکنید.

۳- نهار: زمان ایدئال برای صرف نهار ۱ تا ۱/۳۰ بعدازظهر است و تلاش کنید در وعده نهار از برنج و سبزی‌ها بهره جویی کنید و همینطور مصرف کشک در انتهای وعده غذایی سبب میگردد هضم نیکوتری داشته باشید پس از نهار ۳۰ دقیقه استراحت بسیار دارای اهمیت و ارزش است.

برخی از افراد در این موقع چرت کوتاهی می‌زنند و انرژی را برای سایر روز تامین میکنند.

۴- میان وعده: حدود ساعت پنج تا ۵: سی دقیقه پس از ظهر زمان شایسته‌ای برای استفاده از یک بین وعده سبک است که انرژی مورد احتیاج را تامین و شکم را پر نگه میدارد و هم چنین سطح قند را هم طبیعی حفظ میکند.

۵- شام: شام همواره باید سبک باشد و بیشتر نان و سبزی استفاده کنید و از خوردن برنج پرهیز کنید چون حاوی کربوهیدارت فراوانی است، پس از شام قطعا قدم بزنید و مستقیم به رختخواب نروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 14 =