کرم‌ ضد آفتاب باعث پوکی استخوان میشود

پوک شدن استخوان با بکارگیری کرم ضد آفتاب

پوک شدن استخوان یا استئوپروز Osteoporosis به معنای اندک شدن تراکم استخوان است که بدنبال آن قدرت استخوان اندک شده و شکننده میشود و شکننده شدن استخوان سبب میشود درصد بروز شکستگی در آن بیشتر گردد.

پوک شدن استخوان معمولاٌ بتدریج پیشرفت میکند و هیچ علامتی از خود بروز نمیدهد تا زمانی که شکستگی بوجود میاید.

یک متخصص ارتوگاگفت: بیماری پوک شدن استخوان یا همان بیماری خاموش قبل از نخستین شکستگی هیچ نشانه هایی ندارد و فرد با یک زمین خوردگی ساده گرفتار شکستگی و کم کردن وزن طور متداول این امر در سن و‌سال بالا رخ میدهد.

او در ادامه گفت: سن بالای شصت سال، بکارگیری رژیمهای غذایی ناپسند و بروز یائسگی در خانمها از جمله مواردیست که در پیدایش پوک شدن استخوان تاثیرگذار است.

پوک شدن استخوان در خانم‌ها

این متخصص ارتوپد با تمرکز روی اینکه بکارگیری آفتاب به صورت مستقیم (بدون شیشه) هفته ۲ تا ۳ بار به مدت ۵ دقیقه لازم است، اظهار نمود: انجام تحرک جسمانی مناسب سبب میگردد تا بدن گزینش کند به چه میزان ویتامین D نیازمند است و اینکار میتواند هیچوجه پوک شدن استخوان تاثیر بسزایی داشته باشد.
او اضافه کرد: جای تاسف است که کرم‌های ضدآفتاب با عنایت به پوشش دهی که دارند، مانع جذب اشعه ماورای بنفش شده و از این راه میزان دچار شدن اشخاص به عارضه پوک شدن استخوان را افزایش میدهند.

کرم ضد آفتاب استخوان‌ها را پوک میکند.

او به مریضی هایی که سبب پوک شدن استخوان می‌شو، د اشاره کرد و گفت: بیماری‌های کلیوی، پارا تیروئید ی و هم چنین بیماری‌های گوارشی که جذب ویتامین دی را مشکل میکنند، از جمله عوامل بروز در پوک شدن استخوان است.
وی به نقش مکمل‌ها اشاره کرد و افزود: مکمل‌ها تنها در خصوص اشخاصی که تغذیه نرمال و طبیعی ندارند می‌تواند تاثیرگذار باشد و اشخاص عادی با انجام فعالیت هر روزه، بکارگیری آفتاب و سیستم غذایی مناسب توانایی دارند تا حد بالایی از پیدایش پوک شدن استخوان در خود جلوگیری کنند.
این متخصص ارتوپد اظهار داشت: جای تاسف است که سبک و شیوه زندگی ماشینی و بکارگیری رژیم‌های لاغری ناپسند، سبب کاهش ایجاد ویتامین D در بدن شده و زمینه بروز پوک شدن استخوان را آماده می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 14 =