تاثیر مفید چاقی بر ساختار دفاعی بدن!

نبرد با نوعی بیماری از فواید چاقی برای بعضی اشخاص می‌باشد!!!

فواید چاقی در زمینه نبرد با میکروب‌های میکروبی و قویتر کردن ساختار دفاعی بدن آدم یافته جدید پژوهشگران و طبیبان است که کاملا در دنباله خواهید خواند.

پروفسور ریچارد گالو، رئیس بخش پوست دانشکده پزشکی سن دیه گو و همکارانش موفق به کشف نقش ناشناخته سلول‌های چربی زیرپوستی موسوم به آدیپوسیت‌ها شدند.

این سلول‌ها پپتیدهای ضدمیکروبی تولید می‌کنند که در مقابل باکتری‌های مهاجم و دیگر پاتوژن‌ها (عوامل بیماری زا) به ما یاری می‌کند.

ریچارد می‌گوید: اکنون ما نشان داده ایم سلول‌های چربی مسئول حفاظت از ما هستند.

توانایی سلول‌های چربی در تولید مواد ضدمیکروبی تاکنون ناشناخته بود؛ چه رسد به اینکه حالا می‌بینیم آن‌ها به میزان یک نوتروفیل چنین موادی می‌سازند.

دستگاه دفاعی و ایمنی بدن در مقابل عفونت‌های میکروبی پیچیده و چندلایه است و شامل انواع سلول‌ها مانند نوتروفیل‌ها و مونوسیت‌ها (سلول‌های متخصصی که به معنی حقیقی کلمه عوامل بیماری زا را می‌بلعند) که تعدادشان پس از وارد شدن میکروب‌ها به جسم به قله می‌رسد.

کشف جدید پزشکی درباره فواید چاقی

تاثیر چاقی برای مقابله با میکروب‌های بدن

بایستی گفت که پیش از این که گلبول‌های سفید خون در حال گردش، در صحنه حاضر شوند؛ بدن احتیاج به جواب فوری قوی‌تری به منظور مواجهه با میکروب هایی دارد که تعدادشان به سرعت در حال بالا رفتن است.

این کار را بطور معمول سلول‌های اپیتلیال و لکوسیت‌های ساکن در منطقه عفونت انجام میدهند.

استافیلوکوکوس اورئوس یک باکتری عادی و دلیل بیشتر عفونت‌های پوستی و بافت نرم در آدم است.

ظاهر شدن اشکال مقاوم به آنتی بایوتیک ‌ها این باکتری یک مشکل اساسی و مهم در پزشکی بالینی و در کل دنیا محسوب میشود.

در بررسی‌های قبلی، ریچارد گالو باکتری استافیلوکوکوس را در لایه‌های چربی زیر پوست مشاهده کرده بود.

بنابراین او و همکارانش بدنبال این بودند تا بدانند آیا چربی زیر پوست نقشی در مراقبت از پوست در مقابل این باکتری دارد یا نه.

آن‌ها تعدادی موش را پیش روی باکتری گذاشته و در طی چند ساعت متوجه افزایش شمار و مقدار سلول‌های چربی در محل آلودگی شدند.

مهم‌تر از همه این که این سلول‌های چربی میزان فرآوانی پپتیدهای ضدمیکروبی موسوم به CAMP تولید کردند.

این پپتیدهای مورد کاربرد، بازتاب ذاتی ایمنی برای از میان بردن مستقیم باکتری‌های مهاجم، ویروس‌ها، قارچ‌ها و دیگر عوامل بیماری زاست.

این پپتیدها نخستین خط طبیعی دفاعی در مقابل آلودگی هستند که تمامی موجودات زنده از اونها برای حفاظت از خودشان استفاده میکنند.

البته در آدم حضور این پپتیدها و به ویژه CAMP میتواند یک شمشیر دولبه باشد.

کمبود آن سبب التهابات مکرر پوستی و خارش‌های پوستی شده و میزان بیشتر از اندازه آن هم سبب دیگر بیماری‌های التهابی مانند لوپوس و صدفک پوستی و آکنه روزاسه شود.

البته آزمایش‌های بعدی روشن کرد که این افزایش پپتیدی در بازتاب به حضور باکتری به شکل زیان آور آن نیست.

پژوهشگران اعتقاد دارند که این یافته‌ها بخش دیگری از پازل بازتاب ایمنی را آشکار ساخته و گزینه فوق العاده جدیدی برای مطالعه بیش‌تر است.

به عنوان نمونه داروهای فعلی که بمنظور استفاده در بیماران دیابت ی ایجاد میشود، احتمال دارد برای اشخاص دیگری که نیاز به تحکیم این قسمت از ساختار و سیستم ایمنی دارند، بافایده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هجده =