راههایی برای تندرستی بدن

نکاتی کلیدی به منظور حفظ سلامتی بدن _سری چهار

کوه پیمایی، هورمون آدرنالینی که از یک هفته‌ی کاری پر اضطراب و نگرانی در پیکرتان ساخته شده است را آزاد میکند، که سبب کاهش اضطراب و نگرانی و اضطراب در شما میشود.


وقتی سخن و صحبت از مصرف اینکارها کلسیم میشود، بیشتر مردم به یاد قرص‌ها و مکمل‌های کلسیم می‌افتند. در حالیکه باید بدانیم به آسانی میتوان با افزودن اینکارها مواد خوراکی حاوی کلسیم مشکل را رفع کرد.
با اینکه همه می‌دانند شیر یکی از برترین منابع کلسیم است، ولی آیا اطلاع دارید ماست ۳۰ تا چهل درصد زیادتر از شیر کلسیم دارد؟


با مصرف سیر، ساختار ایمنی بدن تحکیم میشود.
سیر با باکتری‌های مهاجم از جمله باکتری هایی که در دهان بیماری لثه ایجاد میکند، مقابله میکند.


چنانچه بدنبال راهکاری اثربخش هستید که خواب کاملا از سرتان بپرد، استحمام صبحگاهی را بهتان پیشنهاد می‌دهیم که راهی خیلی خوب برای بدست آوردن نشاط است تا کاملا از خواب بیدار شوید ولی توجه نمایید با آب داغ حمام نکنید چرا که بر عکس، میتواند باعث خواب آلودگی و سستی شما بشود.


قاصدک، از احتباس آب جلوگیری میکند.

خاصیت مدر آن، آب مازاد و اضافه بدن را دور کردن میکند و در نتیجه ورم پا از میان میرود.

این گل را میتوان به صورت دم کرده مصرف نمود.


چنانچه شب‌ها خروپف میکنید حتماً استفاده از نمک را محدودتر کنید تا شب‌ها، هم خودتان و هم اطرافیانتان آسان‌تر بخوابید.


مصرف دارچین و بخصوص چای دارچین یکی از با اهمیت‌ترین نوشیدنی‌ها به منظور کاستن دردهای عضلانی و درد سر است. بر اساس بررسی‌های این گیاه تسکین دهنده درد تأثیری همانند قرص‌های مسکن از جمله پروفن دارد و می‌تواند دردها را بکاهد ‎

هر قدر خوردن خوراکی‌های شیرین و چسبناک میتواند باعث بالا رفتن مقدار پوسیدگی شود استفاده از بعضی انواع دیگر خوراکی‌ها در کاهش پوسیدگی اثربخش خواهد بود. خوردن سبزی و میوه‌های سرشار از فیبر که فاقد قند بوده یا دست کم مقدار قند را دارند (مثل سیب، هویج ، کلم، کاهو ، گوجه اروپایی و …) در عین تامین مواد خوراکی لازم بدن به کاهش پوسیده شدن دندان ی کمک خواهد کرد.


بهنگام بلند کردن و حمل لوازم، بصورت خمیده راه نروید و با یاری از دیگر اعضای خود (دست، بازوهاو …) از فشار مستقیم بر کمر امتناع کنید.


روش سوجوک می‌تواند هیچوجه مریضی‌ها و داشتن یک زندگی تندرست در تمام زمینه‌ها مؤثر باشد در سوجوک بیماری از مسیر تحریک نقاطی در دست و پا درمان میشود و داروی خاصی در کار نیست.


با خوردن سبزی خوردن علی الخصوص شوید و جعفری قدمی در جهت اندوخته آب نیز بر می‌دارید. پروتئین حیوانی مانند گوشت، ماهی یا تخم مرغ و لبنیات به منظور حفظ توده‌ی عضلانی بدن

نکات اساسی و مهم سلامتی بدن


کاسنی، انرژی و نیروهای جسمی را تجدید میکند. کاسنی برای کاستی اعصاب، کاستی چشم و فشار خون بافایده است.


اگر پس از خوردن گلابی آب خنک میل نمایید حتماً نفخ میکنید.


مصرف متعادل کلسیم و فرآورده‌های لبنی از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می‌نمایند.


سرکه‌ی سیب به همراه سیستم غذایی مناسب و تحرک جسمانی سبب میشود که شما در ماه ۵۰۰ گرم وزن کاهش دهید. پس چنانچه قصد باریک اندام شدن دارید میتواند روی سرکه حساب کنید. البته مراقب مقدار استفاده باشید؛ استفاده بیش از حد سرکه برای کم کردن وزن امکان دارد سبب بروز دشواری هایی در شما شود.


یک آدم تا چهل و پنج واحد درد را میتونه تحمل کنه و یک «زن» در موقع وضع حمل ۵۷ واحد درد را تحمل میکنه، یعنی چیزی شبیه به شکسته شدن همزمان ۲۰ استخوان


راحتی، یکی از عناصر اساسی و مهم آرامش است، مانند درجه حرارت مناسب، صندلی راحت و لباس و کفش راحت


در حقیقت عده زیادی از دکترها اعتقاد دارند، بیماران میتلا به فشار خون ، که با این وجود اضافه وزن نیز دارند، باید ترغیب به روزه داری شوند، تابه این ترتیب هم از وزن خود بکاهند و هم فشار خون خود را کنترل نماید.
این بیماران هم برای تایید میزان مناسب داروی مصرفی خود باید با دکتر مشاوره کنند.


چشم شما بایستی در کمترین حالت هر ۲ سال یکبار توسط چشم دکتر یا کارشناس بینایی سنجی (اپتومتری) معاینه شود.


متخصصان تغذیه اعتقاد دارند میزان چربی وارده به جسم از مسیر خوراک نباید بیشتر از یک سومانرژی مورد احتیاج بدن باشد، بنابراین ترجیحا مواد خوراکی چربی دار راشناسایی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 14 =