حقایقی درباره گیاه جیمبی جیمبی!

این گیاه خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین گیاه است!!!

در جهان گیاهان سمی و پرخطر زیادی هستند که هر کدام بگونه‌ای موجب فوت انسانها و حیوانات می‌شوند به عنوان نمونه دست زدن به برخی گیاهان سبب پیدایش خونریزی‌های داخلی و از کار افتادن عضلات می‌شوند , یا برخی گیاهان مانند گزنه نیوزلندی با قدم زدن در کنارش هم شما را مسموم میکند اما یکی از جدیدترین گیاهان سمی و کشنده که جدیدا شناسایی شده است , گیاهی بنام جیمبی جیمبی است که زیادتر در شمال استرالیا می‌روید و بعنوان یکی از خطرناک‌ترین و سمی‌ترین گیاهان جهان نیز شناخته میشود. این گیاه می‌تواندبه راحتی حیوانات و گاهی انسان‌ها را از پا در بیاورد.

گیاه کشنده معروف به «جیمبی جیمبی» از گیاهان استوائی است که در جنگل‌های انبوه شمال شرقی استرالیا رشد میکند. برگ‌های گیاه جیمبی جیمبی که بنام گیاه گزنده بوش هم شناسایی شده است، دارای پرزهای کوچکی بوده و میتواند با تراوش سموم عصبی (نوروتوکسین)، دردهای وحشتناکی در آدم ایجاد نماید، با وجود این میزان تاثیر سم آن بر پرندگان و حشرات با انسان‌ها متمایز است.

دردهای ناشی از گزش این گیاه ۲ سال زمان میبرد و در حدی تحمل ناپذیر و سهمگین است که فرد گزیده شده را به خودکشی می‌کشاند. برای علاج اثرات گزش جیمبی جیمبی، باید بدون درنگ با بکارگیری موم پرزهای چسبیده به قربانی را از بین ببرند و آن هر یکصد پوست گزیده شده با اسید هیدروکلریک شستشو و درمان شود.

عکس سمی‌ترین گباه دنیا

اگراین روزها قصد سفر به استرالیا دارید؛ برای تندرست و سالم ماندن جان خود درباره گیاه خودکشی مطالعه و تحقیق کنید. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرزمین وسیع استرالیا به علت داشتن شرایط آب و هوایی خاص، دارای جانواران متعدد و از جمله تمساح، عنکبوت و افعی‌های پرخطر است و در این بین یکی از پنهان‌ترین و خطرناک‌ترین موجودات آن سرزمین، گیاه موسوم به خودکشی است.

به گزارش پایگاه بیروت پرس، سم این گیاه پس از وارد شدن به بدن آدم دستکم ۲ سال دردهای زجرآور ایجاد میکند و به همین سبب افرادی که آنرا لمس کرده اند، به علت شدت درد همواره بفکر خودکشی می‌افتند.

با دست زدن به این گیاه پرخطر درد عجیبی در بدن پیچیده میشود و بعد اندام‌ها از کار می‌افتند تا فرد بمیرد.

چنانچه خوش شانس باشید و از مردن نجات پیدا کنید باز هم این درد تا پایان عمر همراه شما خواهد بود و حیات را سخت میکند.

ساراتسنیا , فرفیون گوشتی , میوه هیولایی , ساندیو , آمورفوفالوس , بروکلی رومانسکو , بائوباب , ولویچیا و رافلزیا انواع دیگری از گیاهان پرخطر موجود در دنیا هستند که تا کنون شناخته شده اند این گیاهان زیادتر در جزایر اندونزی و استرالیا می‌رویند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هشت =