ژنهای متفاوت بین زن و مرد

کشف ۶۵۰۰ ژن متفاوت در آقایان و خانمها

هر سلول بدن آدم شامل ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ ژن است. ژن ‌ها حامل اطلاعاتی هستند که گزینش کننده‌ی خصوصیات شما هستند ویژگی‌ها شامل مواردی میشود که شما از پدر و مادر خود به ارث می‌برید: یعنی پدر و مادر شما میزانی از خصوصیت‌های خود را از مسیر ژن ‌ها به شما انتقال می‌دهند.

ژن‌های موجود در بدن خانمها و آقایان به خاطر تفاوت هایی که دارند اثرات مختلف بدنی و ذهنی را برای آنها بهمراه دارد.

تشخیص ژن‌های مختلف در خانمها و مردان یکی از راههای شناسایی مریضی‌ها برای علاج باروری است.

ژن

تشخیص ژن‌های مختلف در خانمها و مردان

بر اساس ژن‌های موجود، مردان نسبت به خانم‌ها بیشتر به بیماری پارکینسون گرفتار می‌شوند که نهایتا اعتدال خود را در حرکت کردن از دست میدهند.
بر اساس بررسی‌های، پژوهشگران ۲۰ هزار ژن را مورد وارسی و تحلیل به عقیده و متوجه شدند که شش هزار و ۵۰۰ ژن در خانمها و مردان با هم مغایرت دارند.
طبق آخرین یافته‌های علمی، پانزده درصد از زوجین بدلیل وجود مشکلات در ژن هایشان به فقدان باروری گرفتار می‌شوند که پدید آمده از جهش‌های ژنتیکی در زوجین یا یکی از زوج‌ها است.
یکی از ژن هایی که در آقایان نسبت فراوانی نسبت به خانم‌ها دارد، میتوان به ژن‌های رشد مو در آقایان اشاره کرد و از دیگر موارد باز هم میتوان به ژن ماهیچه سازی تاکید کردی؛ ژنی که میزان تولیدش در بدن مردان نسبت به خانم‌ها بالاتر است.
تستوسترون تراوش شده در مرد‌ها اثر آنابولیکی پرقدرتی دارد؛ به این معنا که سبب افزایش ایجاد پروتئین در تمام بدن علی الخصوص در عضلات میشود. در حقیقت حتی مردی که فعالیت ورزشی زیادی ندارد، ولی دارای تستوسترون زیادی است، جثه عضلانی او چهل درصد بیشتر از خانمها نظیر خود خواهد بود و قدرت او نیز به همین نسبت بیش‌تر است.
هورمون جنسی خانم‌ها یعنی استروژن نیز احتمالاً مسئول بخشی از اختلاف بین قدرت مرد و زن است، گرچه اثر آن به همان شدت تستوسترون نیست، ولی استروژن رسوب چربی را در خانم‌ها علی الخصوص در بعضی بافت‌ها افزایش میدهد.
بدیهی است این موضوع مانعی در مقابل ایجاد حداکثر قدرت در ورزش هایی ایجاد می‌کند که به سرعت یا قدرت جسمی وابسته است، ولی همچنین این موضوع میتواند در ورزش‌های استقامتی دشوار که به منظور تولید انرژی احتیاج به چربی دارند یک کمک مؤثر به شمار آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 20 =