تشخیص بیماریها با یک آزمایش!

تشخیص سریع مریضی‌ها در ده دقیقه با یک آزمایش

عصر تکنولوژی و سرعت در پیشرفت علم میباشد، خوشبختانه این ایام در زمینه شناسایی بیماری و جلوگیری از درمان پژوهشگران قدم‌های بزرگی برداشته اند و یکی از دستاوردهای آن‌ها طراحی آزمایشاتی برای شناسایی بیماری در بالاترین سرعت ممکن میباشد پژوهشگران آزمایشی ابداع کرده اند که نشانگرهای زیستی بیماری را در حدود ده دقیقه تشخیص می‌دهد؛ این پژوهشگران در نظر دارند تا با تعبیه این تست در یک سیستم قابل حمل، بکارگیری آن را آسان‌تر کنند.

پژوهشگران آزمایش ی ابداع کرده اند که نشانگرهای زیستی بیماری را در حدود ده دقیقه تشخیص می‌دهد؛ این پژوهشگران در نظر دارند تا با تعبیه این آزمایش در یک سیستم قابل حمل، بکارگیری آن را آسان‌تر کنند.

هم اکنون به منظور تشخیص پروتیین هایی در خون و دیگر مایعات جسم که وجود عفونت در بدن را نشان میدهد، آزمایش هایی وجود دارد ولی رسیدن به برآیند این آزمایشات چند ساعت زمان میبرد و بیشتر استفاده از آن‌ها راحت نیست.

ولی آزمایش ابداعی پژوهشگران کالج لس آنجلس کالیفرنیا (UCLA) به آنزیم‌های اضاقی، آنزیم شستشو، درجه حرارت مورد احتیاج و یا اقدامات پیچیده دیگری که این رویه را کند می‌سازد، نیاز ندارد.

دکتر ‘آیدوگان اوزکان’ استاد مهندسی برق و مهندسی زیستی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: از آنجا که این شیوه در قیاس با بقیه آزمایش‌ها به اقدامات پایین‌تر احتیاج دارد، میتواند اثر چشمگیری بر تشخیص‌ها و گزارش‌های مرتبط به تندرستی عمومی داشته باشد.

پژوهشگران در این بررسی که در گاهنامه ACS Nano انتشار یافت، چگونگی رسیدن به راهکاری را برای تقسیم دی ان ای به دو بخش که در حضور یک پروتیین هدف بهم می‌چسبند، نشان میدهند.

انجام آزمایش 10 دقیقه ای

آزمایش تشخیص سریع مریضی‌ها

آن‌ها برای آزمایش این شیوه، از ‘استرپتاویدین’، پروتئینی که به شیوه وسیع برای آزمایش شیوه‌های تشخیصی استفاده میشود و ‘نوکلئوپروتئین آنفولانزا ‘، یک پروتئین در ارتباط با ویروس آنفلوانزا، استفاده کردند.

دکتر اومال گارنر استادیار پاتولوژی و پزشکی دانشگاه UCLA گفت: گرچه از این رویکرد اول به منظور تشخیص پروتیین در ارتباط با آنفلوانزا استفاده شد ولی می‌توان کاربرد آنرا برای تشخیص طیفی از نشانگرهای زیستی پروتیین مرتبط با بیماریهای میکروبی و سرطان تعمیم داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =