غذاها و خوراکیهای ضد آسم

با این خوردنیها آسم خود را مهار کنید.

آسم بیماریست که سبب پیدایش ملتهب شدن در راه تنفسی ریه میشود.

این ملتهب شدن میتواند شمارا نسبت به محرک‌های خاصی تحریک پذیر و حساس کند.

هنگامی که بدن به این محرک‌ها جواب دهد، کارکرد ریه افت پیدا کرده و عمل تنفس بسختی اتفاق میوفتد.

از مسیر شناخت این عوامل محرک می‌توانید تناوب و شدت حملات را به میزان قابل توجهی کنترل کنید.

یک کارشناس تغذیه درباره بیماری آسم اظهار نمود: آسم ملتهب شدن مجاری تنفسی بوده و از بااهمیت‌ترین علایم آن میتوان به سرفه، خس خس سینه و حمله‌های سختی نفس اشاره کرد.
او در ادامه گفت: کمبود برخی ویتامین‌ها از جمله منیزیم، سلنیوم، ویتامین ب ۶ و B۱۲ سبب تشدید حملات تنفسی در افراد مبتلا شده به آسم میشود.
ایشان ادامه داد: مغزها، غلات، ماهی، گوشت قرمز ، پیاز، گوجه اروپایی ، جگر و قلوه و برخی سبزی‌ها با برگ‌های تیره منابع پرمایه و لبریز از منیزیم و سلنیوم هستند که مصرف آنها به افراد مبتلا به آسم توصیه میشود.
این کارشناس تغذیه افزود: تخم مرغ، دانه آفتاب گردان، سیب زمینی و فرآورده‌های لبنی به خصوص شیر نیز محتوی مقادیر زیادی ویتامین ب ۶ و B۱۲ هستند که مصرف این مواد خوراکی شمار دفعات حمله تنفسی در افراد مبتلا شده به آسم را تقلیل میدهد.
او بیان کرد: انجیر و آب انجیر خیسانده شده، سیر تازه، هم چنین سیب و آب سیب نیز به کنترل بیماری آسم کمک میکنند.
وی دراین باره افزود: سیر برای گرفتاران به آسم مفید بوده و در اغلب موارد از سیر برای درمان آسم استفاده شده و توصیه میشود افراد مبتلا به آسم چند حبه سیر را با میزانی شیر گرم آمیخته و میل کنند.
افراد مبتلا به آسم قطعا هر روزه یک عدد سیب یا یک لیوان آب سیب طبیعی و موز را در برنامه تغذیه‌ای خود وارد میکند.
این کارشناس تغذیه ادامه داد: هنگامی که فرد بیمار گرفتار سرفه‌های یکسره میشود، میتواند با آمیخته عسل و آب دمای اتاق سرفه‌های خود را تخفیف دهد.

کنترل بیماری آسم

او بیان کرد: به منظور التیام خس خس سینه مصرف یک آشامیدنی کافئین دار مانند قهوه میتواند باعث باز شدن راه تنفسی شده و اکسیژن رسانی به بیمار را التیام و بهبود ببخشد.
این کارشناس تغذیه افزود: آشامیدن آب یخ، مصرف سرکه، استفاده زیادتر از حد شکر و نمک و مصرف خوراکی‌های محرک و داغ سبب تشدید حملات آسم خواهد شد.
وی توصیه کرد: افراد مبتلا به آسم از مصرف سیگار و دخانیات اجتناب کرده و قطعا در ساختار و رژیم تغذیه‌ای خود تغییراتی ایجاد نمایند. به صورتی که از حساسیت‌های خود نسبت به خوراکی‌ها اطلاعات لازم به دست آورند.
این کارشناس تغذیه اظهار نمود: گنجاندن تمرینات ورزشی هوازی کمک شایانی به کنترل حملات تنفسی متعاقب از بیماری آسم میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =