رابطه وزوز گوش با هورمون عشق!

وزوز گوش با هورمون عشق ارتباط دارد.

وزوز گوش (tinnitus) مشکلی می‌با شد که در آن شخص صداهایی همچون وزوز، زنگ یا باقی صداها گه بنظر می‌رسد در منشاءشان گوش یا سر است، می‌شوند.

وزوز گوش یکی از گرفتاریهای رایج است و بطور معمول از هر پنج نفر ۱ نفر به این دشواری گرفتار می‌با شند.

وزوز گوش خودش به تنهایی بیماری شمرده نمی‌شود، بلکه نشانه دچار شدن اشخاص به دیگر مریضی‌ها و مشکلات از جمله فقدان شنوایی وابسته به سن، صدمه دیدن گوش، جسم خارجی در گوش و مشکلات ساختار جریان خون با شد.

طبیبان برزیلی به شیوه‌ای جدید برای علاج وز وز کردن گوش دست پیدا کردند.

درمان وز وز گوش طبیبان برزیلی دریافتند آنهایی که دچار پیامد وز وز گوش هستند میتوانند با اسپری کردن هورمون اکسی توسین معروف به هورمون «عشق» در درون بینی این مسأله را کنترل نمایند.آندریا آزودو محقق دانشگاه فدرال سائو پائولو در برزیل گفت: اکسی توسین که به هورمون عشق مشهور بوده در معالجه وزوز گوش و تسلی فوری آن تاثیرگذار است.

محققان۱۷ نفر با میانگین سنی ۶۳ سال را که از مشکل وزوز گوش رنج می‌بردند به صورت تصادفی گزینش و انتخاب کرده و بوسیله استفادا ازقطره اکسی توسین و دارونما (آب مقطر) در سوراخ بینی بیماران رامورد بررسی و مطالعه به عقیده

در طول رویه تحقیقات از داوطلبان خواسته شد تا تغییراتی که ظرف مدت سی دقیقه بعد از ریختن قطره در گوش خود را حس میکنند برای طبیبان کاملا بیان کنند و اینکار هر بیست وچهار ساعت یکبار در طول تحقیقات تکرار شد.

وزوز گوش

وزوز گوش

تیم تحقیقاتی آزودو دریافتند بیمارانی که اکسی توسین اخذ کرده اند به مقدار قابل دقتی وزوز گوش آن‌ها افت پیدا کرده است.

پژوهشگران اظهار کردند: هنوز دلیل تاثیر هورمون عشق در کاهش وزوز گوش کاملا مشخص نشده است ولی ما حدس می‌زنیم این هورمون در تنظیم مایع گوش داخلی و قسمتی از مغز که مسئول ایجاد دوپامین عصبی بوده رل و نقش تأثیرگذاری دارد.

آزودو گفت: برای بعضی از بیماران وزوز گوش به این شیوه درمانی اندک شده و در بعضی نیز کاملا از بین رفته است.

وی در خصوص تاثیر درازمدت هورمون عشق در معالجه وزوز گوش و پیامدهای جانبی آن گفت: گرچه هورمون اکسی توسین خطری برای فرد ندارد و در طی رویه مطالعه پیامدهای جانبی برآمده از آن روی بیمارن مشاهده نشد ولی با وجود این ضروری است بررسی‌های بیشتری برای مشخص شدن نقش هورمون اکسی توسین در معالجه وزوز گوش انجام پذیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =