با خوردن آب می توان وزن کم کرد؟

آیا آب به کم کردن وزن کمک می‌کند؟

راهکاری به تازگی در شبکه‌های مجازی انتشار یافته است که بدین شرح می‌باشد «اگر می‌خواهید باریک اندام شوید، آب زیادی بنوشید»

تمام متخصصین تغذیه بر این باورنداب می‌تواند به زیادترین میزان اثربخش و تاثیر گذار باشد.

ولی یک پرسش باقیست و آن هم این است که آیا آب حقیقتأ می‌تواند در این زمینه معجزه کند؟

خب، در وهله اول پسندیده است بگوییم که بخش زیادی از ازمایشات علمی پایدار کرده اند که ارتباط مسقیمی بین آشامیدن آب و کم کردن وزن وجود دارد. آب توانایی سیر کردن فرد را دارد بی آن که مقدار کالری به جسم شما مازاد و اضافه شود.

نوشیدن آب

تاثیر آب در کاهش وزن

در یک پژوهش محققان کسانی را گزینش و انتخاب کردند که در طی روز اندک‌تر از هزار میلی لیتر آب می‌نوشیدند و با ارائه یک رژیم خوراکی شامل دو لیتر آب طی روز برای آنهایی که در این تست شرکت کرده بودند، پس از یکسال بطور مرتب وزن این اشخاص مقدار گیری می‌شد و پژوهشگران متوجه شدند که آب توانایی کم کردن وزن را دارد چرا که آن‌ها در حین آن یکسال تغییر وزن و سایز داده بودند.

یک مطالعه دیگری در آلمان در یک مدرسه انجام شد و در ۳۲ موسسه آموزشی، تعداد قابل توجهی آب خنک کن به عقیده تا کودکان بتوانند در هر فرصتی آب بنوشند و نهایتا برآیند چشمگیر مجددی اشکار شد و پژوهشگران متوجه شدند که با آشامیدن آب در طول روز ۳۱ درصد ریسک مبتلا شدن به اضافه وزن را کاهش میدهد و این مطالعه بر روی حدود ۳۰۰۰ کودک صورت گرفت.

پس نتیجه علمی که میتوان از این دو آزمایش شگفت انگیز کسب کرد این است که آب حقیقتأ تاثیر گذار است و میتواند به زیادترین میزان روی فرد تاثیرگذار باشد و اثرات آن به عبارت زیر می‌باشد:

۱-آب، میزان سوخت و ساز کالری را افزایش میدهد.

چنانچه شما بهمیزان ۵۰۰ میلی لیتر آب بیاشامید (دو لیوان)، پس از ده دقیقه میزان سوخت و ساز و ترموژنز ناشی از آشامیدن آب به اندازه ۳۰ میزان افزایش خواهد داد.

چنانچه شما روزانه به میزان دو لیتر آب بیاشامید، معادل با فقدان ۱۰۰ کیلو کالری طی روز می‌باشد.

هم چنین توجه نمایید که چنانچه آب خنک بیاشامید، بدن برای سوزاندن آن بایست میزان انرژی بیشتری استفاده نماید چرا که می‌بایست میزانی در گرم نمودن آن کالری بسوزاند.

۲- با آشامیدن آب، مقدار کالری دریافتی بدن کاهش خواهد یافت.

با آشامیدن دو لیتر آب بطور هر روزه، آب به شما حس سیری خواهد داد و دیگر مواد خوراکی و خوردنی نخواهید خورد و این میزان محتمل است به ۲۰۰ کالری طی روز بکاهد و چنانچه شما هر روزه ۲۰۰ کالری کسب نکند و ۱۰۰ کالری بسوزاند میتوانید در طول ماه میتوانید به راحتی چند کیلو گرم کم کردن وزن داشته باشید.

کاهش وزن

ارتباط آشامیدن آب و کم کردن وزن

۳-آب اشتها و چربی را تقلیل میدهد.

برای اثبات این، محققان ۵۰ زن با وزن زیاد را گزینش و انتخاب کردند و توصیه کردند که ۵۰۰ میلی لیتر (۲ فنجان) آب، سه بار در روز بنوشند؛ نیم ساعت پیش از صبحانه، نهار و شام

در ۸ هفته اثرات این مطالعه ظاهر شدند و پژوهشگران متوجه شدند که میتوانند با کم کردن وزن قابل توجهی حدود ۱ پنج کیلوگرم کم کردن وزن داشته باشند.

حقیقت اینست که آب حقیقتأ به کم کردن وزن کمک میکند و بطور کامل بشما سفارش میشود و بایست برای آشامیدن آن ۱ برنامه ریزی داشته باشید و حدود آشامیدن آب برای مردان ۳ ۷ لیتر و برای بانوان دو ۷ لیتر می‌باشد.

هم چنین بغیر از آب میتوانید از میوه‌ها و سوپ استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 16 =