واکسن ایدز!

واکسنی که تنها راه جلوگیری از ایدز است.

جای تاسف است که آمار گرفتاران به بیماری ایدز در دنیا بخصوص در میان ساکنین سرزمین‌های اندک درآمد هر روزه در حال بالا رفتن است. کشورهایی که بایستی برای پیشگیری و جلوگیری از ایدز در صدر تمهیدات سازمان جهانی پزشکی قرار بگیرند.

مطالعه پژوهشگران «اقدام بین کشوری واکسن ایدز » با تمرکز بر سرزمین‌های اندک درآمد و دارای درآمد میانه در آفریقا و اسیا، که موطن جمع کثیری از مبتلایان به ایدز در دنیاست، نشان میدهد افزودن واکسن به این طرح درمانی به شکل چشمگیری سبب کاهش شمار اشخاص جدید مبتلا به این ویروس و مرگ ناشی از ایدز میشود.

واکسن جلوگیری از ایدز

این متخصصان که با همکاری گروهی از دکترها و پژوهشگران انستیتو «راگُن» در شفاخانه همگانی ماساچوست آزمایشات فوق را انجام داده‌اند با گفتن این که میمون‌ها بعد از تزریق این واکسن در مواجه با سطح بالایی از آلودگی حاصل از ویروس مهاجم شبیه ویروس ایدز در آدم قرار گرفتند، تایید کردند که این واکسن از آلوده شدن نصفی از میمون‌ها به این ویروس جلوگیری کرده است.

نتایج کسب شده از این تحقیق تا حدی مثبت بوده که متخصصان عرصه پزشکی را متقاعد ساخته که آنرا روی نمونه‌های انسانی توسط شرکت‌های داروسازی اساسی و مهم آزمایش کنند.

این تست بین‌المللی روی ۴۰۰ داوطلب تندرست و سالم در ایالات متحده، شرق و جنوب آفریقا و تایلند در حال انجام است. به بیان متخصصان، حدود ۳۵ میلیون نفر به ویروس ایدز آلوده هستند و از زمان گسترش آن از سی سال پیش تاکنون این اختلال سبب مرگ ۴۰ میلیون نفر در کل دنیا شده است.

به رغم پیشرفت‌های انجام شده در شیوه‌های درمانی ایدز، متخصصان معتقدند که واکسیناسیون، بهترین راهکار برای ریشه‌کن کردن این مریضی است.

در این تحقیق یک واکسن جدید و دو مرحله‌ای مورد آزمایش قرار گرفت که شامل آماده کردن دستگاه ایمنی با بکارگیری گونه ضعیف‌شده ویروس سرماخوردگی برای انتقال ژن‌های ویروس ایدز به جسم فرد مورد نظر است و مرحله دوم که شامل تزریق پروتئین خالص شده ویروس ایدز به فرد است تا بازتاب ایمنی قوی در بدن بوجود بیاید.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، به بیان متخصصان آزمایش واکسن ایدز روی میمون‌ها برای تست محدودیت‌های واکسن و قرار دادن نمونه‌های آزمایشی در مواجه با سطح بالایی از آلودگی با این ویروس انجام میشود.

این پژوهش هم چنین اثبات میکند که واکسن ایدز نسبت به بخش زیادی از شیوه‌های دیگر، موثرتر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

طبق گفته پژوهشگران این مطالعه، این پژوهش بار دیگه اثبات کننده این موضوع است که چه میزان واکسن می‌تواند ابزاری مطمئن در کاهش شمار مبتلا شدن به عفونتهای جدید و نجات میلیون‌ها نفر باشد.

بعلاوه با گذشت زمان هم سبب کاهش هزینه‌های درمان و حتی کاهش کل هزینه‌های برنامه میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =