مضرات غذاهای بسته بندی

هشدار درباره وجود ترکیب شیمیایی در خوراکی‌های پکیج بندی شده.

آیا اطلاع دارید. خوراکی‌های پکیج بندی شده دارای اهمیت تغذیه‌ای اندکی است؟ آیا اطلاع دارید بکارگیری مواد خوراکی پکیج بندی شده باعث بروز چه بیماریهایی می‌شود؟ آیا از وجود یک نوع ترکیب شیمیایی پرخطر در مواد خوراکی پکیج بندی شده اطلاع دارید؟ پاسخ تمامی سوالات خود را در این قسمت از زیبان بیابید

وجود نوعی ترکیب شیمیایی پرخطر در خوراکی‌های پکیج بندی شده.

طبیبان انگلیسی در یک وارسی و تحقیق از وجود ترکیب شیمیایی بیسفنول A یا (BPA) در دستگاه گوارشی ۸۶ درصد شرکت کنندگان در این بررسی خبر دادند گروهی از کارشناسان علوم پزشکی دانشگاه اکستر به وارسی روی ترکیب شیمیایی بیسفنول A موجود در بسته بندی‌های پلاستیکی خوراکی‌ها پرداخته و متوجه شدند که در دستگاه گوارشی ۸۶ درصد نوجوانان شرکت کننده این ماده وجود دارد.
برآیند بعضی از بررسی‌ها نشان میدهد این ترکیب شیمیایی میتواند با ریسک ظهور سرطان پستان و بیماری قلبی رابطه داشته باشد و به همین سبب بر ممنوعیت بکارگیری آن تاکید شده است.

هر چند در بعضی از بررسی‌های این ادعا اشتباه دانسته شده است.متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: نوجوانان یکی از گروه‌های جمعیتی هستند که بالاترین سطح ترکیب بیسفنول A در ادرار آنها وجود دارد در وضعی که در بعضی از بررسی‌های آمده است سطح پایین ترکیب بیسفنول A بی ضرر است، کمیسیون اروپا بتازگی اعلام کرده است این ترکیب به علت تاثیر گذاری روی هورمون‌ها سلامت بشر را به مخاطره می‌اندازد.

بیسفنول A ترکیب شیمیایی پرخطر در خوراکی‌های پکیج بندی

در کانادا و بعضی از ایالت‌های آمریکا بکارگیری این ترکیب شیمیایی در بطری شیر نوزادان ممنوع شده است.

هم چنین از ماه گذشته کمیسیون اروپا به کار بردن بیسفنول A را در بسته بندی‌های غذایی به علت پیامدهای جانبی آن محدود کرده است.

مواد سمی شیمیایی در بسته بندی‌های مواد خوراکی

دفعه بعد که شما یک چیزبرگر را از رستوران نزدکیتان سفارش می‌دهید شاید بخواهید این موضوع را در نظر داشته باشید. که کاغذ پیچیده شده دور آن میتواند برای شما زیان آور باشد.

دلیلش این است که بر اساس پژوهش‌های نوین، این کاغذهای پکیج بندی مواد خوراکی، بطور معمول محتوی مواد سمی شیمیایی perfluorinated (PFCs) و یا polyfluoroalkyl و perfluoroalkyl (PFASs) هستند.

محققان این مواد شیمیایی را به بدخیمی، اختلالات رشد، کاستی ساختار ایمنی بدن و دیگر مسائل مرتبط به تندرستی اشخاص مرتبط دانسته اند. با عنایت به مقاله‌ای که روز چهارشنبه یکم فوریه ۲۰۱۷ در گاهنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست انتشار یافته است، آزمایش‌های تازه انجام شده بر روی ۴۰۰ ظرف مواد خوردنی و آشامیدنی از ۲۷ پیتزا و ساندویچ زنجیره‌ای در همه کشورمورد بررسی مشخص کرده است که در حدود چهل درصد از نمونه‌ها سطح قابل ملاحظه‌ای از فلورین- که از منظر محققان یک شاخص نشاندهنده PFASs یا PFCs است- وجود داشته است فلورین در پکیج بندی مواد خوراکی استفاده میشود تا در مقابل لکه‌های چربی ناخوشایند مقاوم باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 4 =